خرید گازوئیل با 4برابر قیمت

جاجرود در سرمای زمستان یخ‌کرد

مردم جاجرود با وجود سکونت در 10 کیلومتری پایتخت از مشکلات عدیده سوخت در سرمای زمستان رنج برده و به اجبار مبادرت به خرید گران گازوئیل از افراد سودجو می کنند.
کد خبر: ۳۱۲۶۲۹

به گزارش مهر ، فقدان سوخت همواره در زمره اصلیترین معضلات اهالی مناطق مختلف جاجرود قرار داشته و شهروندان این شهر هر روز با دیدن شریان اصلی گازی که سالهاست نواحی دورتر شمال شرق استان تهران را به این موهبت خدادادی رسانده، بیشتر غبطه می خورند.

اختلاف بین دو دستگاه دولتی اداره گاز و راه و ترابری ، گازرسانی به شهروندان جاجرود را به معمایی حل ناشدنی مبدل ساخته است.

اداره راه ، عبور شریان گاز از مسیر تعیین شده توسط اداره دیگر را دور از استانداردهای تدوین شده خود می داند و ظاهرا اداره گاز نیز تغییر مسیر لوله گذاری از سایر مناطق را مقرون به صرفه نمی داند و اهالی جاجرود در سرمای زمستان با مشکلات سوختی دست و پنجه نرم کرده و از کمبود آن در نگرانی به سر می برند.

آنچه شرح داده شد، ماجرای قدیمی یکی از محرومترین مناطق شمال شرق استان تهران بود اما به تازگی داستانهای جدید پیش آمده برای اهالی جاجرود نیز قابل توجه است.

فقدان گاز شهری، نفت و گازوئیل به عنوان سوخت غالب ساکنین و گرمابخش خانه های مناطق نسبتا سرد این شهر ایفای نقش می کردند اما دقیقا در میانه فصل سرما مسئولین شرکت پخش فرآورده های نفتی شرق استان تهران به فوائد فن آوریهای نوین قرن جدید، آی تی و اینترنت پی برده و به این نتیجه رسیدند که باید با فرمولهای دقیق، نفت را به درب منازل راهی نموده و اهالی نیز با ثبت نام در اینترنت برای دریافت سوخت اقدام کنند.

گویا این دسته از مسئولان از اینکه پروژه تبدیل سامانه های دستی دریافت نفت به سیستمهای اینترنتی، زمان بر بوده غافلند و جالبتر اینکه زمان این تغییرات در فصل سرما و بدون آگاهی رسانی قبلی به مردم صورت پذیرفته است.

تغییر در سامانه های دریافت سوخت در میانه فصل سرما

یکی از اهالی خسروآباد جاجرود با ابراز نارضایتی از وضعیت بوجود آمده پیرامون امر سوخت رسانی به خبرنگار مهر گفت: من نمی دانم مسئولان با کدام منطق دقیقا در فصل زمستان و اوج سرما دست به این تغییرات زده اند.

وی ادامه داد: جمعیت جاجرود را اغلب کارگران شامل می شوند و ارتباط با اینترنت و کامپیوتر کمی برای ساکنین نامانوس است و بهتر بود تا پایان سال همان سامانه های دستی اجرا می شد.

یک بانوی کارمند نیز با گله مندی از کم شدن سهمیه سوخت بیان داشت: سوخت دریافتی آنقدر ناکافیست که روزها فرزندم را به خانه مادرم می فرستم تا با خاموش کردن وسایل گرمایشی در طول روز دچار کمبود گازوئیل در شبهای سرد نشویم.

خرید گازوئیل آزاد با چهار برابر قیمت دولتی

وی افزود: در صورت تمام شدن این سهمیه ناکافی مجبور به خریدن گازوئیل به قیمت چهار برابر فروش دولتی آن از طریق افراد فرصت طلب و سود جو هستیم زیرا راه دیگری وجود ندارد.

دهیار خسروآباد جاجرود پیرامون معضلات سوختی جاجرود گفت: مسئولان شرکت پخش فرآورده های سوختی شرق استان تهران در میانه فصل سرما، بدون آگاهی رسانی قبلی و آماده سازی اهالی اقدام به تغییر سامانه های دستی دریافت سوخت به سیستمهای اینترنتی نمودند.

کورش ملکی با تاکید بر سومندی سامانه های اینترنتی خاطرنشان کرد: تبدیل سامانه های دستی به سیستمهای اینترنتی در بالا بردن دقت عملیاتهای سوخت رسانی بسیار مناسب است اما انتخاب فصل سرما برای این تغییرات زمان نامناسبی بود.

این مسئول افزود: تغییرات جدید بوجود آمده در زمینه دریافت سوخت باعث کاهش این سهمیه و خرید گازوئیل و نفت غیر قانونی شده و افراد سودجو این مواد سوختی را به قیمتی بسیار بالاتر از نرخ دولتی آن عرضه می کنند.

اهالی در انتظار اقدامات مسئولین

وی اضافه کرد: ساکنین جاجرود با هماهنگی دهیاری و در جهت رفع این معضل اقدام به جمع آوری استشهاد محلی نمودند و آن را به بخشداری بخش مرکزی تهران ارائه کردند که با موافقت بخشدار در خصوص ارائه سوخت به سبک گذشته همراه بود اما تاکنون اقدام عملی خاصی صورت نگرفته است.

به هر روی آنچه مسلم است حفظ منابع سوختی از وظایف ملی - مذهبی هر ایرانی است و رهبر معظم انقلاب نیز با نامگذاری امسال به عنوان سال اصلاح الگوی مصرف، راهکار کلی و خط مشی آحاد ملت ایران را مشخص نموده اند که این مبحث نیازمند ژرف اندیشی بیشتریست و نباید پیش از تخصیص اعتبارات لازم به اصلاح ساختار مصرف، عایق بندی حرارتی منافذ خانه ها مسکونی و ارائه آموزشهای لازم با کاستن سوخت، سرما را به مردم تحمیل کرد.

جاجرود در شمال شرق استان تهران و در 10 کیلومتری پایتخت قرار داشته و همگان این خطه را با رودخانه مشهور و طبیعت زیبای آن می شناسند. خسروآباد، سعیدآباد، طاهرآباد و نواحی کارگاهی از جمله مناطق جاجرود است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها