تهدید تکراری اسرائیل

رژیم صهیونیستی اخیرا از زبان «ایهود باراک» وزیر جنگ خود، سوریه و مقاومت لبنان را تهدید به حمله نظامی کرد. این تهدید امری تکراری و بی اثر بوده و تاکنون چندین بار علیه کشورهای منطقه نظیر سوریه، مقاومت اسلامی لبنان و غزه گفته شده است.
کد خبر: ۳۱۱۸۶۶

شرایط امروز منطقه خاورمیانه با دهه‌های گذشته تفاوت بسیاری یافته است. حضور گروه‌های فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی، تلاش برای ایجاد روابط خوب با کشورهای عربی و تقویت قدرت دفاعی از جمله عوامل اهمیت سوریه است.

در گذشته گروه‌هایی مانند حماس و جهاد اسلامی که عدول نکردن از مقاومت، خط فکری شان باشد، وجود خارجی نداشتند و نوعی سازشکاری سراسر منطقه را فراگرفته بود، اما امروز، گروه‌های مقاومت دست به دست یکدیگر داده و با حمایت معنوی کشورهای انقلابی منطقه در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند.

شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 22 روزه غزه با وجود حمایت جهانی از این رژیم، سکوت ذلیلانه عربی و همسویی حکومت خودگردان فلسطین با دشمن صهیونیستی؛ بهترین گواه بر این مدعاست. در گذشته، گروهی به نام حزب الله وجود نداشت و به همین علت رژیم صهیونیستی با آزادی کامل جنوب لبنان را به اشغال در می‌آورد و باعث می‌شد اعراب در لاک خود روند، اما دو پیروزی افتخارآفرین این جنبش آن هم تنها با چند صد جوان، همه معادلات این رژیم تا بن دندان مسلح را به هم ریخت. قبل از شکل گیری حزب الله کسی فکر نمی‌کرد بتوان با گروهی اندک، چنین رژیمی را که مسلح به کلاهک هسته‌ای است شکست داد، اما جوانان مقاومت در سال 2000 و جنگ 33 روزه 2006 این آرزو را محقق ساختند. در گذشته، ترکیه به طور کامل یار و یاور غرب، اروپا و اسرائیل بود اما امروز حکومتی اسلامگرا در آن روی کار آمده که نخست وزیرش در داووس در برابر چشم همه، جلسه را در اعتراض به رئیس رژیم صهیونیستی ترک کرد. تهدید اردوغان به فراخوانی سفیر ترکیه از اسرائیل به دنبال بی احترامی به سفیر این کشور که در نهایت عذرخواهی کتبی و سریع تل آویو را در پی داشت، دیگر بار هیبت اسرائیل را در جهان شکست. در گذشته، اسرائیل هر زمان می‌خواست حمله می‌کرد، زمین‌ها را به تصرف در می‌آورد بدون این‌که مانعی در برابرش باشد، اما امروز از سر استیصال و ترس از چند صد جوان فلسطینی، دیوار حائل را به دور خود کشیده و حتی به این امر بسنده نکرده و در حال احداث دیوار فولادی با همکاری مصر است.

این رژیم حتی از رسیدن دارو، غذا یا سلاح به مردم بی دفاع غزه وحشت دارد و به این علت می‌خواهد آخرین گلوگاه این منطقه را که کانال‌های زیرزمینی است، ببندد در حالی که مدعی داشتن بهترین نیروی هوایی، تجهیزات کنترل و سلاح‌های پیشرفته است. اینک زمان شکست‌های پی در پی عربی و اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی گذشته و دوره شکست‌های اسرائیل و طرح‌های آمریکایی و غربی در منطقه فرارسیده است. سوریه همانگونه که در سال 1974 توانست مقداری از اراضی خود را در جولان آزاد سازد، امروز نیز می‌تواند در برابر رژیم صهیونیستی از خود دفاع کند. از زمان پایان آن جنگ سوریه تاکید کرد که مصمم به استرداد کامل جولان است. دمشق، رژیم صهیونیستی را دشمن اول اعراب و مسلمانان دانسته و همواره در جهت افزایش توانمندی دفاعی خود می‌کوشد، زیرا معتقد است که اساس دشمن صهیونیستی مبتنی بر خیانت، ددمنشی و قتل است. سوریه با وجود مذاکره غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی هر بار اعلام کرد که اسرائیل قابل اعتماد نیست و بر این باور است که اگر جولان به شیوه صلح آمیز مسترد نشود، به شیوه‌های دیگر از جمله مقاومت آزاد خواهد شد.

بعد از شکست اسرائیل در جنگ 33 روزه و نبرد مقاومت فلسطین در غزه، این اندیشه در کشورهای عربی و اسلامی رواج یافت که مقاومت، تنها راه استرداد اراضی اشغالی عربی است.

احمد عرنوس، معاون وزیر خارجه سوریه نیز در دیدار با سفرای خارجی در دمشق گفت: سوریه به اندازه کافی توانایی دفاع از خود را داشته و در صورتی که از این رژیم رفتار غیرعاقلانه‌ای سر بزند، با پاسخ محکم دمشق روبه رو خواهد شد. وی اظهار کرد: اگرچه وضع صهیونیست‌ها به شدت بحرانی است و قادر به حمله نیستند، اما ثابت شد که نمی‌توان به آنان اعتماد کرد. معاون وزیر خارجه سوریه گفت: گزارش‌های دریافتی از اسرائیل حاکی از آن است که یهودیان مهاجر به دنبال خارج کردن سرمایه خود از سرزمین‌های اشغالی و انتقال به سرزمین مادری خود هستند. وی گفت: این وضع نشان دهنده نبود اطمینان یهودیان است و به همین دلیل مهاجرت معکوس آنان نیز شدت پیدا کرده است. به هر شکل نباید فراموش کرد که مقاومت و پایداری تنها راه پیروزی بر دشمن است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها