کنت برانا در قالب هرکول پوآرو ظاهر می‌شود

رمزگشایی تازه از قتل در قطار سریع‌السیر

چهره‌های دور

کنت برانا

همبازی تام کروز در درام دلهره‌آور و ضد هیتلری «والکری» دهم دسامبر 1960 در بلفاست (ایرلند جنوبی) به دنیا آمد. پدرش نجار بود و دوست داشت پسرش هم همین راه را ادامه دهد. از دوران کودکی به تئاتر و بازیگری روی صحنه نمایش علاقه داشت و خیلی زود برای اطرافیانش مشخص کرد که می‌خواهد کار تئاتر کند. در 23 سالگی به کمپانی رویال شکسپیر پیوست که معروف‌ترین گروه تئاتری شهر لندن است که نمایش‌های شکسپیر را اجرا می‌کند. در این محل، او نقش اصلی نمایش‌هایی مثل هنری پنجم که بعدها آنها را در سینما بازی و کارگردانی کرد و رومئو و ژولیت را به عهده گرفت. کنت برانا که احساس می‌کرد این کمپانی برای کارهای هنری او کمی بزرگ است، تصمیم به افتتاح کمپانی کوچک تئاتری و هنری خود گرفت.
کد خبر: ۲۲۸۹۱۵

در این کمپانی کوچک، او نمایش‌های زیادی را بازی و کارگردانی کرد و حتی پرنس چارلز هم یکی از حامیان آن است. 29 ساله بود که نسخه سینمایی «هنری پنجم» را در سال 1989 کارگردانی کرد. همسرش اما تامپسن، نقش مقابل او را در این فیلم بازی کرد. «هنری پنجم» نامزدی در 2 رشته بهترین بازیگر و کارگردان را برای برانا به ارمغان آورد.

او در سال 1993 یک بار دیگر شکسپیر را برای قصه یک فیلم عامه‌پسند کشاند و نسخه تازه‌ای از «هیاهوی بسیار برای هیچ» را بازی و کارگردانی کرد. فیلم، بازیگران مشهور و مردم‌پسند زیادی داشت که از جمله می‌توان به دنزل واشنگتن و کیانوریوز اشاره کرد.

در 30 سالگی کتاب خاطرات پربار هنری‌اش را منتشر کرد و در 34 سالگی به سراغ اقتباس سینمایی یک اثر مهم ادبی دیگر رفت. برانا در سال 1994 نسخه جدیدی از قصه کلاسیک و پرخواننده «فرانکشتاین»( اثر مری‌رایلی)‌ را ارائه کرد که در آن رابرت دنیرو، کاترین بوهم کارتر و خودش بازی داشتند.

دنیرو در فیلم نقش هیولای معروف قصه رایلی را بازی کرد. در سال 1995 از اما تامپسن جدا شد و یک سال بعد نسخه تازه‌ای از «هملت» ویلیام شکسپیر را نوشته، بازی و کارگردانی کرد. این اقتباس باشکوه چندان مورد توجه منتقدان سینمایی و دوستداران شکسپیر قرار نگرفت. در سال‌های اخیر، برانا، بازیگر یکسری فیلم‌های معمولی مثل «شهرت»، «غرب وحشی وحشی» و «راهی به الدورادو» بوده است و بیشتر نقش‌های مکمل (اما مهم)‌ را قبول می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها