چگونه فرم‌های دیجیتال بسازیم؟

فرم‌سازی سریع و آسـان

نظرسنجی در قالبی جدید

بهاره صفوی: از سیستم جامع نظرسنجی الکترونیکی‌ (epoll) در اولین جشنواره نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال رونمایی شد. epoll سیستم جامعی است برای ایجاد مدیریت سریع و دقیق فرم‌های نظرسنجی و رای‌گیری که با هدف بهره‌گیری از فناوری‌های روزآمد برای ارتقای سرعت و کیفیت در فعالیت‌های پژوهشی از سوی مرکز تحقیقات صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیکی به کار می‌رود.
کد خبر: ۲۱۲۹۲۴

در این سیستم که روی اینترنت یا اینترانت عمل می‌کند، می‌توان آرای شرکت‌کنندگان در رای‌گیری را از روش‌های مختلفی همچون رایانه‌های شخصی، رایانه‌های جیبی، کیوسک پیام کوتاه‌ (SMS) و نیز تلفن جمع‌آوری کرد.

به گفته علی‌رضا پویا، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما، این سیستم در واقع یک دستاورد فنی است که حدود 2 سال روی آن کار مستمر انجام شده و به کمک آن، می‌توان تحول بزرگی در تحقیقات پیمایشی ایجاد کرد.

به اعتقاد پویا، اهمیت وجود این سیستم از آنجا بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم نظرسنجی‌های اینترنتی کنونی اعتبار لازم را ندارند و در اجرای آنها مشکلات متعددی دیده می‌شود.

در epoll آراء به محض ورود به سیستم، شمارش شده و گزارش‌های آماری زنده به شکل متنی یا گرافیکی و به صورت لحظه به لحظه قابل ارائه هستند.

در این سیستم، مدیر نظرسنجی می‌تواند دسترسی‌های کاربران یا گروه‌های مختلف کاربری به فرم و نتایج نظرسنجی را تنظیم کند. همچنین امکاناتی فراهم آمده تا بتوان از افراد و گروه‌های مختلف برای حضور در رای‌گیری دعوت کرد.

ایجاد و مدیریت سریع و دقیق، حذف کامل خطای انسانی، شمارش آرا به صورت همزمان در کنار کاهش فوق‌العاده در نظرسنجی و امنیت بسیار بالا از جمله مزایای epoll  است که با وجود آنها می‌توان سیستم نظرسنجی کاملی را در اختیار مدیران و تصمیم‌گیرندگان قرار داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها