دکتر کیوان رضوانی‌

آرامش در همین نزدیکی است‌

شاید برای بسیاری از ما آرامش در زندگی تبدیل به یک رویای دست نیافتنی شده است. بدون شک، آرامش ذهنی و جسمی در زندگی همه ما یک هدف است، اما گاهی رسیدن به این هدف نیازمند شرایط خاصی است. این زندگی متعلق به شماست: بکوشید برای خودتان زندگی کنید. روزانه وقتی را هر چند کم مثلا 15 10 دقیقه به خودتان اختصاص دهید.
کد خبر: ۲۰۸۲۸۵
بهتر است این وقت را درسکوت و تنهایی بگذرانید و به نیازهای واقعی خود و چیزهایی که دارید، فکر کنید. تلفن‌ همراهتان را خاموش کرده، فقط و فقط  به آرامش و رویاهای خوب خود فکر کنید. یادتان باشد برای تغییر گذشته کاری نمی‌توان کرد، اما ادامه زندگی در دستان شماست.

از غذای روحتان غافل نشوید: منبع ازلی و ابدی آرامش برای روح همه انسان‌ها خداوند است. داشتن یک تکیه‌گاه محکم و معنوی سبب آرامش و اطمینان درونی می‌شود. خوب است هر چند وقت یکبار به اماکن معنوی بروید و با خدا راز و نیاز کنید.

سرعت کارها با آرامش رابطه مستقیم دارد: گاهی اوقات بدون آن‌که خودمان متوجه باشیم در کارهایمان عجله می‌کنیم. حتی برای بعضی‌ها عجله‌ کردن به یک عادت تبدیل شده است، برای رسیدن به آرامش بکوشید حرکات بدنی خود را آرام‌تر کنید. تمرین کنید آرام راه بروید و آهسته غذا بخورید. آرام خوردن و جویدن کامل غذا باعث احساس آرامش در شما می‌شود.

حتی صحبت کردن آرام باعث می‌شود ضربان قلب و تنفس شما تنظیم شود و خود باعث تجدید قوای فکری و آرامش می‌شود، البته برای آرام انجام دادن کارهای خود نیازمند برنامه‌ریزی و تنظیم وقت هستید.

با روش‌‌های آرام‌سازی آشنا شوید: ریلکسیشن یا آرامش درمانی مجموعه تکنیک‌هایی است که برای آرام کردن عضلات بدن و رهایی از تنش‌ها و فشارهای عصبی است و باعث تمرکز ذهنی و آرامش می‌شود. واقعیت آن است که در بسیاری مواقع در حین تنش‌های عصبی، بدون آن که خود متوجه باشیم عضلات بدنمان را بشدت منقبض می‌کنیم. این مساله باعث می‌شود فشارهای روحی ‌ روانی سبب ایجاد فشارهای جسمانی هم شود.

تکنیک‌های ریلکسیشن به ما می‌آموزد که چگونه با آرام کردن عضلات بدن و رسیدن به آرامش جسمانی، روح خود را نیز از فشارهای عصبی آزاد کنیم. با یادگیری این تکنیک‌ها در هر زمان و مکانی می‌توانید از آنها بهره بگیرید و آرامش را حتی در لحظات دشوار زندگی تجربه کنید. در ایستگاه آرامش آینده قصد داریم در مورد این تکنیک‌ها با شما صحبت کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها