گروه سلامت: رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران گفت: ماندن بیش از 15 دقیقه برای کودکان و افراد مسن و بیش از یک ساعت برای افراد قوی در هوای گرم و آفتاب منجر به گرمازدگی می‌شود که بی‌توجهی به آن اختلال حاد کلیه، توهم و بیماری قلبی را در پی دارد. ایرج خسرونیا در گفتگو با فارس،‌ افزود: قدرت تحمل افراد در برابر گرما و دمای بالا متفاوت است، افراد مسن و کودکان در این زمینه بیشتر آسیب‌پذیرند و زودتر دچار گرمازدگی می‌شوند، به همین علت توصیه می‌شود، این افراد جز در موارد ضروری در هنگام گرما از خانه خارج نشوند، افراد قوی نیز نباید بیش از یک ساعت به طور مداوم در معرض گرمای بالا بخصوص دمای بالای 47 درجه قرار بگیرند.
کد خبر: ۱۸۹۱۷۸

وی افزود: هنگام گرمازدگی سیستم دفاعی بدن برای دفاع از خود و دفع گرما شروع به عرق کردن می‌کند و مقدار زیادی آب و املاح بدن از دست می‌رود، خون نیز به سطوح بدن می‌آید، از دست دادن آب و املاح ابتدا باعث خشکی دهان و بعد مخاط بدن می‌شود و پس از آن حالت تهوع، تپش قلب و سرگیجه ایجاد می‌شود.

خسرونیا گفت: به دنبال این حالت فرد دچار عدم تعادل می‌شود، از دست دادن بیش از حد آب بدن همچنین ممکن است موجب افزایش بیش از حد فشار خون و اختلال حاد کلیه(ATN)  بشود که در این صورت فرد باید به سرعت بستری شود و زیر سرم برود تا آب از دست رفته جبران شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها