کشف خاصیت ضدسرطانی برخی باکتریها توسط محقق ایرانی

یافته های جدید محققان ایرانی و همتایانشان در آمریکا نشان می دهد زندگی در شرایط کاملا بهداشتی و عاری از باکتری چندان هم مناسب نیست چون تحقیقات آزمایشگاهی نشان می دهند وجود برخی باکتریهای بیماریزا مانع از گسترش تومورهای سرطانی می شوند.
کد خبر: ۱۶۰۰۱۶

 به گزارش روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز در گزارش ویژه علمی - پزشکی خود نوشت : تحقیقات صورت گرفته از سوی محمد نمازی محقق دانشگاه علوم پزشکی شیراز نشان می دهد برخی باکتریهای بیماریزا با تزریق به بدن حیوانات مانع از ادامه حیات تومورهای سرطانی می شوند.

تحقیقات این محقق ایرانی که همسو با تحقیقات مشابه و امیدوارکننده در گوشه و کنار جهان از جمله آمریکا صورت گرفته نشان داد وقتی این باکتریها وارد بدن حیوانات می شوند، سیستم ایمنی بدن آنها را تحریک کرده و این مسئله به کاهش اندازه تورمورهای سرطانی منجر می شود.

روزنامه لس آنجلس تایمز ادامه داد : تحقیقات دکتر نمازی ادامه راه تحقیقاتی است که جراح آمرکایی به نام «ویلیام کولی» در سالهای 1890 میلادی در نیویورک انجام داده بود.

وی در آن دوران به بررسی یافتن شیوه هایی موثر برای درمان سرطانهای بدخیم پرداخت. وی با استفاده از سوزنهای زیر پوستی آلوده به باکتری آنها را به بدن بیماران وارد می کرد. این بیماران پس از تحمل تب و سایر عوارض به طرز حیرت آوری شاهد کوچکتر شدن تومورهای سرطانی می شدند اما کولی خود نیز در آن دوران علت این پدیده شگفت انگیز را درک نکرده بود.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، اکنون و با گذشت بیش از یک قرن محققانی همچون دکتر نمازی دریافته اند که با استفاده از باکتریها می توان ترکیبات حیرت آوری از باکتریها برای ایمنی شناسی سرطان ارایه کرد.

به گزارش مهر، تحقیقات دکتر نمازی در کنار تحقیقات محققانی نظیر دکتر تیمر من از مرکز سرطان جانسون در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس نشان داد برخی سرطانها ممکن است در صورت قرار گرفتن در معرض باکتریهای بیماریزا و همچنین ویروسها محدودتر شوند.

تحقیقات دیگری که در کانادا انجام شده است نشان داد از 38 بیماری که چنین تکنیکی بر روی آنها آزمایش شده است در 24 مورد تومورهای سرطانی کاهش یافته بودند.

مهر
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها