
مینیاتورامروز در ایران در ایران ، نقاش ها کار مینیاتوریست ها و مینیاتوریست ها کار آنها را نمی بینند. مینیاتوریست ها معتقدند نقاش ها کار بلد نیستند و خطخطی می کنند و بیخودی های وهوی راه می اندازند و نقاش ها معتقدند مینیاتورسیت ها اصلا از هنر اطلاعی ندارند و یک کار قدیمی را دارند تکرار می کنند. مینیاتوریست ها فکر می کنند با هر نوآوری شان غیرجدی برخورد می شود و کسی به آنها بها نمی دهد. شیوه تدریس مینیاتور این است که هنرجو نزد استاد ، خوب تکنیک را یاد بگیرد. ولی بیشتر آنها کار استاد را تکرار می کنند. مینیاتور تکنیک سختی دارد و هر نقاشی ، مینیاتور بلد نیست. این یک تکنیک اضافه است که یاد می گیرد و من خودم در هنرستان نقاشی خواندم. در دانشگاه گرافیک و در مینیاتور شاگرد استاد فرشچیان بودم. در هر حال مینیاتوریست های ما تاریخ هنر ایران ، غرب و روشهای دیگر نقاشی را یاد نمی گیرند و وقتی ناآشنا هستند، چگونه می توانند نوآوری کنند. در بروز نوآوری باید نسبت به پیرامون اشراف وجود داشته باشد. دلیل دیگر هم آن است که مطرح نمی شوند و به آنها شجاعت داده نمی شود. دست کم این است که از نمایشگاه های جهانی اسلایدها و کتابهایی در اختیارشان قرار گیرد. البته فضای نقد هم در ایران به گونه ای است که ما از آن ، چیزی نمی آموزیم یا تعریف و تمجید است یا انتقاد صرف و مطلق بینی ! |
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
دکتر همایون میگویدحقیقت امام فراتر از چیزی است که در انتظارش هستیم
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد