
هدف از نگارش این اثر تبیین عرفان عملی و نظری صوفیّه بر اساس مکتب تشیّع است که برخی از نویسندگان معاصر از مسلمان و مستشرق غربی پیوندی ناگسستنی بین آن دو قائل شدهاند، و یا خاستگاه تشیّع را مبانی فکری صوفیّه دانستهاند، و یا عرفان شیعی را نوعی اصلاح در مبانی صوفیّه بر اساس مکتب اهلبیت علیهمالسلام تلقّی نمودهاند.
در این کتاب بهوضوح آمده است که عرفان نظری اهلبیت علیهمالسلام هیچ پیوندی با تفکّرات متصوّفه نداشته، و اصولاً مبنای فکری اهلبیت علیهمالسلام با مبانی متصوّفه متباین است.
عرفان نظری شیعه بر اساس مستنداتی که درکتاب آورده شده، از زمان پیامبر اکرم و اهلبیت علیهمالسلام دارای یک روش منسجم و مستقلّ است، و روش سیروسلوک معنوی در سیره آن پیشوایان دینی و علمای شیعه در مراتب توحید و افعال و صفات الهی و ولایت و امامت و اصول و مبانی تشریع و کشف و شهود و خواطر رحمانی و شیطانی با اصول فکری متصوّفه در تغایر و تباین است، و به همین علّت نگارنده در تلاش است تا در این کتاب به اختلافات ماهوی این دو نوع تفکّر دینی با استناد به منابع مورد قبول صوفیّه اشاره نماید.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
کاظم اولیایی در گفتوگو با جامجم از رفتارهای خارج از ادب و فرهنگ بعضی فوتبالیستها انتقاد کرد
امیدعلی مسعودی معقتد است در سنت شیعی، گریه یکی از ابزارهای مهم انتقال معنا و حفظ هویت دینی بوده است
در گفتوگو با رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت بررسی شد