شکست نظامی، تحقیر سایبری

درماه‌های گذشته ودرجریان جنگ غزه،نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی آن‌قدردرمقابل نیروهای مقاومت،متحمل شکست‌های سنگین شده‌اندکه آسیب‌پذیری‌های اسرائیل در حوزه‌های‌دیگر به حاشیه رفته وکمتر خبری درباره سایرمشکلات صهیونیست‌هامنتشر می‌شود.
کد خبر: ۱۴۶۶۰۲۵
 
این در حالی است که نقاط ضعف اسرائیل، تنها محدود به ضعف در حوزه نظامی نیست بلکه این رژیم از مشکلات فراوانی در حوزه‌های مختلف رنج می‌برد که یکی از مهم‌ترین آنها ضعف در حوزه سایبری است و هرازچندگاهی، صهیونیست‌ها هدف حملات سایبری گسترده‌ای قرار می‌گیرند که با وجود تعدد این حملات، چاره‌ای برای آنها نیافته‌اند.روز گذشته یک روزنامه صهیونیستی در اتفاقی که آن را یک کابوس سایبری ارزیابی کرد، از دسترسی حماس به  صفحه خصوصی هزاران نظامی صهیونیست خبر داد. روزنامه هاآرتص اعلام کرد که این مطالب شامل اطلاعاتی است که در نتیجه فعالیت‌های سایبری در راستای «انتقام از قاتلان کودکان غزه» در اختیار این گروه‌ها قرار گرفته است. بر اساس این گزارش، حماس پرونده‌های مفصلی از تعداد زیادی از نظامیان اسرائیلی تشکیل داده که شامل نام کامل آنها، یگان محل خدمت، کد شناسایی، شماره تلفن همراه و آدرس پست الکترونیک، صفحات شخصی در فضای مجازی و اسامی افراد خانواده و احیانا اطلاعات بانکی آنها است. هاآرتص خاطرنشان کرد که اطلاعات مربوط به نظامیان صهیونیستی از چند صفحه آغازمی‌شود و تا ۲۰۰صفحه نیز می‌رسد.این اطلاعات طی چندماه گذشته درفضای مجازی منتشر شده است. این روزنامه صهیونیستی می‌افزایدکه جمع‌آوری اطلاعات مذکور با استفاده از ابزاری تحت عنوان «پروفایلر» انجام شده که امکان جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات، همچنین ادغام آنها برای ایجاد پرونده مشخص برای هرفردرامی‌دهد. این گزارش تاکید می‌کند که اطلاعات حساسی از هزاران نفر که در پایگاه‌های هوایی رژیم صهیونیستی فعالیت دارند نیز در این پرونده مشاهده می‌شود. 
 
حمله به زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی
چند روز قبل و همزمان با سفر پهپادی یمن به سرزمین‌های اشغالی، سامانه‌ها و زیرساخت‌های مختلف رژیم صهیونیستی هدف حمله سایبری قرار گرفت و رسانه‌ها از خروج سامانه‌های ارتباطی پلیس، آتش‌نشانی واورژانس از مدارخبردادند. چند ماه پیش نیز روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرده بودکه جنبش حماس قبل از۷ اکتبر وآغاز عملیات طوفان‌الاقصی دسترسی به دوربین‌های ده‌ها شهرک صهیونیستی در مناطق مرزی را به دست آورده بود.این روزنامه مدعی شد ارتش نسبت به این موضوع اطلاع پیدا کرده بود اما این مشکل را با سرعت لازم حل و فصل نکرد. 
 
حملات سابقه‌دار
این حملات سایبری، تنها مواردی از این دست نیست که برای صهیونیست‌ها رخ داده بلکه در چند سال‌گذشته، حملات سایبری یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات علیه صهیونیست‌ها بوده است. نهادها و سازمان‌های حیاتی اسرائیلی تاکنون بارها هدف حملات سایبری گسترده قرار گرفته‌ است. گابی پورتنوی رئیس سازمان امنیت سایبری رژیم اسرائیل، اعلام کرده بود که آنها هر ماه با ده‌ها حمله سایبری مواجه هستند. اکنون همگان می‌دانند که حملات هکری به اسرائیل، تبدیل به نقطه ضعف صهیونیست‌ها شده و این حملات به صورت مستمر و گسترده ادامه دارد. حتی نهادهای امنیتی اسرائیل نیز در برابر آن آسیب‌پذیر هستند. اطلاعات زیادی در جریان این اقدامات هکری از اسرائیل جمع‌آوری شده که افشای هریک از آنها در کوتاه‌مدت یا بلند‌مدت به ضرر تل‌آویو است. این حملات سایبری در کنار عملیات نظامی گروه‌های مقاومت، ثابت کرد که صهیونیست‌ها نه‌تنها در عرصه‌ نظامی، بلکه در عرصه امنیتی نیز شدیدا آسیب‌پذیر هستند. آسیب‌پذیری صهیونیست‌ها در برابر این حملات نشان داد که اسرائیل برخلاف آنچه خود و حامیانش سعی درالقای آن داشتند، شکست‌ناپذیر نیست. وقایع اخیر می‌گوید که رژیم‌صهیونیستی در عرصه‌های نظامی، امنیتی، زیرساختی و سایبری شدیدا ضعف دارد. صهیونیست‌ها در دهه‌های گذشته نه‌تنها تلاش داشتند به جهانیان وانمود کنند آسیب‌ناپذیرند بلکه به ساکنان اراضی اشغالی هم درخصوص قدرت خود در عرصه‌های گوناگون دروغ گفته بودند. عملیات طوفان‌الاقصی نشان داد که نه حصارهای مرزی می‌تواند مانع گروه‌های مقاومت شود و نه سامانه‌هایی چون گنبد آهنین قادر به جلوگیری از اصابت موشک‌های مقاومت است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها