مهرداد بذرپاش، دیروز در جمع خبرنگاران افزود: حکمی که دیوان عدالت اداری در موضوع آزادسازی قیمت بلیت هواپیما به آن استناد کرده است، یکی از احکام برنامه پنجم توسعه بود که با پایان یافتن این برنامه فاقد اعتبار است، مگر اینکه در احکام دائمی بیاید.وی بیان کرد: باتوجه به منقضی شدن برنامه پنجم توسعه و اینکه حکم یادشده در احکام دائمی نیز نیامده، در شرایط فعلی عدم تراز عرضه و تقاضای سفرهای هوایی؛ آزادسازی قیمتها جز به معنای ظلم به مردم نیست.
بذرپاش یادآورشد:وقتی شرکتهای هواپیمایی نرخ سوخت لیتری۶۰۰تومانی دریافت میکنندوهمچنین وزارت راه وشهرسازی در موضوع تخصیص ارز این شرکتها از بانک مرکزی، دریافت مجوز واردات هواپیما و واردات قطعات، اجزا و تجهیزات مورد نیازشان با حداقل زمان و دیگر مصوبات کمسابقه که برای کمک به صنعت هواپیمایی وضعشده در حال حمایت از این صنعت است، ما به عنوان دولت توقع کنترل بازار را از آنها داریم.وزیر راه وشهرسازی خاطرنشان کرد: با نرخهای پیشین بلیت نیز هیچ شرکت هواپیمایی در زیان نبوده و نیست و هیچیک از آن شرکتها از خدماترسانی خارج نشده و قصد خروج هم ندارند، بلکه در تلاش هستند تعداد هواپیماهایشان را نیز افزایش دهند.
وی تاکید کرد: موضوع بلیت پروازها در شورای سران سه قوه مطرح میشود تا مردم متضرر نشوند.بذرپاش اظهار کرد: اکنون سه برابر میزان صندلیهای عرضهشده، تقاضا برای انجام پرواز در کشور وجودداردووقتی کمبود عرضه وجود داشته باشد با تلاطم قیمتها مواجه خواهیم شد. وی اضافه کرد: دراین دولت بیش از۱۰۰هواپیما وهلیکوپتر به ناوگان هوایی اضافه شده و درمقابل تعدادی از آنها نیز از چرخه خارج شده است، حجم عملیات پروازهای خارجی رشد ۷۰۰درصدی و پروازهای داخلی رشد۵درصدی تجربه کرده است.