مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان خبر داد:

برگزاری 85 مناقصه در شرکت گاز استان طی سه ماهه نخست سال 1403

هوشمندی ارائه خدمات یکی از اهداف راهبردهای سازمان تامین اجتماعی اصفهان است

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: هوشمندسازی ارائه خدمات بیمه‌ای یکی از اهداف راهبردی سازمان تامین اجتماعی اصفهان است.
کد خبر: ۱۴۶۴۹۹۳

جام جم آنلاین اصفهان؛ مرتضی حاجی کاظمی مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی به گزارشی از عملکرد سازمان تامین اجتماعی پرداخت و گفت: هوشمند سازی خدمات بیمه‌ای یکی از اهداف راهبردی سازمان تامین اجتماعی است و قرار است از این به بعد تعداد قابل توجهی از مغایریت‌ها شناسایی و همان زمان به کارفرما اعلام و رفع مشکل شود تا بدین وسیله صرفه جویی  در وقت و انرژی می‌شود.
وی با اشاره به ناترازی ورودی و خروجی در تامین اجتماعی استان اصفهان افزود: وقتی از ضریب پشتیبانی صحبت می‌شود یعنی تامین و پایداری منابع مهم‌ترین عوامل پایداری سازمان تامین اجتماعی است. 
مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: این چالشی نیست که فقط مختص کشور ما باشد و سازمان تامین اجتماعی در هر کشور دوران رشدی با ورودی بالا و خروجی کم دارد و کم کم به نقطه سر به سر می‌رسد و به مرور هزینه‌ها نسبت به ورودی پیشی می‌گیرد و جمعیت و نرخ باروری روی این موضوع تاثیر می‌گذارد.
وی  با اشاره به راهکارهای این سازمان برای حل مشکل ناترازی ادامه داد : افزایش سن بازنشستگی و افزایش دوره حق پرداخت بیمه است، همچنین مصوبه‌ای برای افزایش سقف سن بازنشستگی از ۶۰ سال به ۶۲ سال به صورت پلکانی مطرح شد که ظاهراً امسال نیز قرار نیست اجرایی شود. 
حاج کاظمی بیان کرد:همچنین هدف دیگر ما جذب حدود ۵-۶ میلیون نفر است که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و شامل افراد خانه‌دار یا افرادی که بیمه نیستند، می‌شود. اکنون کل منابع دریافتی استان اصفهان نیز مستمری را تامین نمی‌کند. 
وی ادامه داد: در حال حاضر 95 درصد دریافتی تامین اجتماعی از محل حق بیمه‌ها و 5 درصد از محل سرمایه‌گذاری‌ها است  با این وجود تلاش شده است در بخش سرمایه گذاری وارد خرید سهام شویم و سهام شرکت‌های سودده را خریداری کنیم. 
مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان اضافه کرد:سازمان تامین اجتماعی با توجه به نقش خود امکان ورشکستگی ندارد و اگر جایی لازم باشد دولت نقش خود را برای پایداری صندوق پررنگ‌تر می‌کند و کلمه ورشکستگی بی‌معنی است. 
وی بیان کرد: تفاوت اصفهان در تعداد تحت پوشش نسبت به کشور نشان از قدمت فرهنگ تامین اجتماعی در استان اصفهان است که به واسطه صنایع این استان و صنعتی بودن استان اصفهان است.
حاج کاظمی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۳۹ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان در قالب مستمری کمک بلندمدت (از کار افتادگی،بازنشستگی و بازماندگان) پرداخت شد که به طور میانگین ماهانه ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود. وی افزود:همچنین سال گذشته هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بیمه بیکاری، ۵۰۱ میلیارد تومان در قالب غرامت استراحت و بارداری و ۸ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان در قالب خدمات درمان پرداخت شده است. 
مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: یکی از شرکای اجتماعی ما دولت است و پرداخت ۳ درصد حق بیمه‌ها وظیفه دولت است و حدود ۲۵ مصوبه در مجلس در این باره تصویب شده است اما سال‌ها این مبالغ پرداخته نشده است.
وی تصریح کرد: همچنین در ابتدای سال گذشته ما هزار و ۶۰۰ میلیارد و ابتدای امسال ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد از بخش خصوصی طلبکار هستیم، در حالی که سال گذشته مبالغ خوبی وصول شد اما همچنان این بدهی از سوی کارفرما وجود دارد و موجب ایجاد مشکلاتی در ارائه خدمات می‌شود.
حاج کاظمی گفت: برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و کمک به معیشت آنها مجلس مصوب کرد منابع دولتی برای پرداخت طلب‌های تامین اجتماعی مشخص شود که در ابتدا حدود ۱۷۰ همت و نهایتا قرار شد ۱۳۰ همت دولت به سازمان تامین اجتماعی بدهد. 
وی با بیان اینکه نرخ پشتیبانی سازمان‌های نسلی را تهدید می‌کند،بیان کرد: ما یک خروجی و یک ورودی منابع داریم، ورودی منابع افراد بیمه‌پرداز هستند و خروجی نیز مستمری بگیران هستند و حداقل این نسبت باید ۶ به ۱ باشد یعنی به ازای هر ۶ بیمه پرداز باید ۱ مستمری بگیر وجود داشته باشد، اما این عدد در کشور ۴.۱ به ۱ و در استان اصفهان ۳.۴ به ۱ است که مشکلات جدی ایجاد کرده است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها