رتبه سوم یزد در پذیرش مالیات‌های مقطوع

یزد- مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با اشاره به رتبه سوم یزد در پذیرش مالیات‌های مقطوع، گفت: پارسال براساس مالیات مقطوع طبق تبصره ۱۰۰ تعداد ۳۵ هزار پرونده مالیاتی استان به دلیل درآمد کمتر از ۱۸ میلیون تومان معاف از مالیات بوده و ۲۳ درصد نیز تا ۵ میلیون تومان مالیات داده‌اند.
کد خبر: ۱۴۶۴۱۴۳
نویسنده کاظم صادقپور

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، رضا نجف زاده به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: مالیات نقش محوری برای تامین هزینه خدمات عمومی در حوزه‌های گوناگون و استقرار عدالت اقتصادی ایفا می‎کند و در این راستا ماموریت‌های خطیری بر عهده سازمان امور مالیاتی گذاشته شده که جز با همت کارکنان و کارشناسان این حوزه محقق نخواهد شد.

وی گفت: خوشبختانه طی سه سال گذشته و برخلاف گذشته که مالیات‌ها به صورت سنتی تعیین می‌شد، با تصویب قوانین خوبی که در این رابطه وضع شده شاهد گام برداشتن در مسیر عدالت مالیات و شفافیت اقتصادی هستیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد دائمی شدن قانون ارزش افزوده پس از اعمال اصلاحاتی را از جمله این قوانین خواند و تاکید کرد: با تمام این اوصاف اگر مشارکت آحاد مردم و کلیه دستگاه‌های اقتصادی و امنیتی و سیاست‌گذار در حوزه اقتصاد نباشد، اقدامات و اهداف سازمان مالیاتی به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

نجف زاده گفت: در یزد به ازای هر نفر، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عوارض براساس سرانه جمعیت استان بین شهرداری ها و دهیاریها توزیع می شود؛ استان یزد از لحاظ توزیع عوارض رتبه چهارم را در سطح کشور دارد به‌ نحوی‌که به‌ ازای هر نفر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عوارض اختصاص‌یافته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با اشاره به میزان پرداخت مالیات در استان افزود: در مجموع طی سال ۱۴۰۱ ، ۱۱.۵ همت و سال گذشته ۱۶ همت درآمد مالیاتی در استان اخذ شد و برای سالجاری نیز ۲۴.۵ همت تکلیف امور مالیاتی برای استان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه کمک به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، سلامت و ورزش نیز جزو وظایفی است که بر عهده اداره کل مالیاتی گذاشته شده است تا از محل درآمد مالیاتی به این حوزه‌ها عوارضی را اختصاص دهد، افزود: سال گذشته سه هزار و ۱۱۷ میلیارد تومان بین دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان توزیع شد که ۳۵ درصد نسبت به سال ما قبل آن رشد داشت این درحالی است که اعتبار عمرانی استان در سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد ادامه داد: همچنین در سال گذشته حدود یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت های سلامت استان و ۱۲۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های ورزش استان هزینه شده است.

وی با اشاره به رتبه سوم یزد در درآمد مالیات‌های مقطوع گفت: پارسال براساس مالیات مقطوع طبق تبصره ۱۰۰ ،تعداد ۳۵ هزار پرونده مالیاتی استان به دلیل درآمد کمتر از ۱۸ میلیون تومان معاف از مالیات بوده و ۲۳ درصد نیز تا پنج میلیون تومان مالیات داده‌اند.

نجف زاده با بیان این که در کل ۹۲.۹ درصد از مودیان یزد سالانه کمتر از ۲۰ میلیون تومان مالیات پرداخت می ‎کنند افزود: از مجموع ۹۰ هزار مودی استان تنها تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ مودی موظف به پرداخت مالیات بالاتر از ۳۰ میلیون تومان هستند.

وی با اشاره به انتشار مالیاتهای پرداختی در بخشهای مختلف استان، به عنوان نمونه در مورد افزایش مالیات پزشکان و دندانپزشکان، تصریح کرد: به طور متوسط در بخش پزشکان، میزان مالیات پرداختی در استان از ۲۷ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ به ۴۰ میلیون تومان در سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد ادامه داد: در بخش دندانپزشکان استان هم نیز طی این مدت به طور میانگین افزایش مالیات از ۲۰ میلیون تومان به ۵۳ میلیون تومان رشد داشت.

نجف زاده در رابطه با فرارهای مالیاتی گفت: به دنبال ایجاد اداره مبارزه با فرار مالیاتی در استان تنها طی یک سال و نیم گذشته بالغ بر دو هزار میلیارد تومان فرارهای مالیاتی در استان شناسایی و پیگیری شده است.

وی با اشاره به شناسایی و رصد مواردی مانند تراکنش یک هزار میلیارد تومانی بدون پرداخت مالیات، افزود: در یک مورد دیگر شاهد صدور دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان فاکتور صوری بودیم که در مورد این فرار مالیاتی پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان مالیات صادر شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با تاکید بر نقش مردم در پرداخت مالیات‌ها برای تامین درآمدهای عمومی دولت، گفت: قطعاً هر چه این مشارکت بیشتر باشد، پاسخگویی و خدمات‌رسانی دولت به مردم افزایش خواهد یافت.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها