چگونه چینی‌ها فروش یک فیلم را به ۱۶میلیون دلار رساندند؟

بازگشت موفقیت‌آمیز به خانه

تداوم رویکرد چینی‌ها علیه هالیوود

با وجود اکران عمومی دو بلاک‌باستر پرسروصدای هالیوودی در سینماهای چین، یک محصول بومی بود که دوباره عموم تماشاگران داخلی را جذب خود کرد و در صدر جدول هفتگی گیشه نمایش سینماهای کشور نشست.درام اجتماعی و خانوادگی«لحظاتی که تقسیم کردیم»توانست با فروشی نزدیک۲۰میلیون دلار،کرسی نخست جدول گیشه راازآن خود کند.
کد خبر: ۱۴۶۳۸۱۹
نویسنده کیکاوس زیاری | گروه فرهنگ و هنر
 
این موفقیت نسبی در حالی نصیب این فیلم شد که توزیع‌کنندگان آمریکایی دو فیلم «پسرهای بد» و «درون بیرون ۲» را در تعداد بسیار زیادی از سالن‌های نمایش چین اکران عمومی کردند. از چند هفته قبل هم، تبلیغات بسیار وسیعی برای نمایش عمومی این فیلم‌ها صورت گرفته بود. توزیع‌کنندگان هالیوودی در عین حال امید زیادی به فروش بالای هر دو فیلم داشتند اما نوع واکنش تماشاگران چینی به این فیلم‌ها تمام تحلیل‌ها، برآوردها و آرزوهای آنان را نقش برآب کرد.«لحظاتی که تقسیم کردیم» از حضور چند بازیگر محبوب بومی برای تعریف داستان پراحساس خود بهره گرفته که چندان برای تماشاگران غیربومی شناخته‌شده نیستند. کارگردانی فیلم را نیز ژانگ جیاجیا انجام داده که نویسنده فیلمنامه آن هم هست و توانایی بالایی برای تعریف داستان‌هایی از این دست دارد و به قول منتقدان چینی، رگ خواب تماشاگران و خانواده‌های چینی را در اختیار دارد. داستان فیلم درباره مرد جوانی است که در شهری بزرگ گم می‌شود و نمی‌تواند به ایده‌آل‌های خود برسد. هجوم زندگی شهری و صنعتی به‌نوعی این جوان را در خود می‌بلعد و نمی‌گذارد او پیشرفتی داشته باشد. مرد جوان تصمیم می‌گیرد به خانه پدری برگردد و در آنجا وصال دوباره‌ای با دوستان و مادربزرگ پیر خود برقرار کند تا بتواند هم به آرامش درونی برسد و هم شغل و آینده مناسبی برای خود تدارک ببیند.نه‌فقط تماشاگران این کشور دور آسیا استقبال خوبی از لحظاتی که تقسیم کردیم، به عمل آورده‌اند؛ بلکه منتقدان هم نقدهای مثبت زیادی برایش نوشته‌اند.
به نوشته یکی از این منتقدان: «فیلمساز به‌خوبی می‌داند که تماشاگران فیلمش مردمی عادی و عاشق خانواده و ریشه‌ها هستند و از این جهت، داستانی خانوادگی را با مضمونی اجتماعی درهم تنیده و درامی انسانی خلق می‌کند که تاثیر زیادی بر مخاطبش می‌گذارد. داستان فیلم با آن‌که در نگاه اول یک قصه خانوادگی دیده می‌شود، در لایه‌های زیرین خود به بحث درباره اجتماع و مشکلات عمومی جوانان در این جامعه می‌پردازد و به دور از شعارزدگی موفق می‌شود پیام خود را به بیننده منتقل کند. با همه اینها، شرط اول برای فیلمساز ارائه داستانی دلنشین است که تماشاچی را تا پایان با خود همراه کرده و به‌دنبال خود می‌کشاند.»
رسانه‌ها و تحلیلگران چینی همین مزیت‌ها را دلیل اصلی توجه به لحظاتی که تقسیم کردیم و بی‌توجهی به انیمیشن کمدی خانوادگی درون و بیرون ۲ والت دیزنی و اکشن ماجراجویانه پسرهای بد ۴شرکت سونی بابازی ویل اسمیت می‌دانند. این فیلم‌ها که در ردیف‌های دوم و سوم جدول گیشه نشستند، تنها فروش‌هایی ۲ ویک میلیون و۶۰۰هزاردلاری داشتند که بسیار پایین‌تر از رقم فروش درام خانوادگی چینی هستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها