سفید و سیاه کردن صحنه رقابت به ضرر ملت ایران است

ما در آستانه دومین دور از انتخابات ریاست جمهوری هستیم و حتی اگر در اولین دور فضا به سمت دو قطبی شدن نرفت، اما در دور دوم با وجود دو نامزد لاجرم به سمت دو قطبی شدن حرکت می‌کند.
ما در آستانه دومین دور از انتخابات ریاست جمهوری هستیم و حتی اگر در اولین دور فضا به سمت دو قطبی شدن نرفت، اما در دور دوم با وجود دو نامزد لاجرم به سمت دو قطبی شدن حرکت می‌کند.
کد خبر: ۱۴۶۳۳۹۷
نویسنده محمدکاظم انبارلویی کارشناس مسائل سیاسی

طبعا در چنین شرایطی مردم ایران باید در روز ۱۵ تیر پای صندوق‌های رای حاضر شوند و از بین دو نامزد یک نفر را به عنوان رئیس جمهور منتخب انتخاب کنند. 
در جریان تبلیغات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین برنامه‌هایی که در صدا و سیما و دیگر عرصه‌های رسانه‌ای برای نامزد‌ها در نظر شده جامعه با برنامه‌ها، طرح‌ها و همچنین راهکار‌های آن‌ها آشنایی پیدا کرده و اکنون آن‌ها می‌توانند با شناخت کامل نسبت به برنامه‌ها به نامزد مورد نظر خود رای بدهند.

این نکته را باید در نظر داشت که مردم ایران از درک و آگاهی بالایی برخوردارند و می‌توانند با ارزیابی مطالب ارائه شده از سو دو نامزد و درک توانایی هر کدام از آن‌ها پای صندوق‌های رای حاضر شوند و رئیس جمهور خود را برگزینند.

اکنون مرحله انتخاب است منتهی در چنین شرایط هر گونه دو قطبی سازی کاذب، سیاه نمایی، سفید و سیاه کردن صحنه انتخابات و دیو و پری تصور کردن عرصه رقابت حتما به ضرر ملت ایران و حتی باعث آسیب به سبد آرای نامزد‌های انتخاباتی خواهد بود.

 از این رو کسانی که در پی آن هستند که با هدف جلب آرای خاکستری و همچنین ترغیب مرددین برای حضور در پای صندوق‌های رای به دنبال سیاه و سفید کردن صحنه انتخابات هستند باید به این نکته توجه داشته باشند که اساسا آرای خاموش در هر دوره از مقطع برگزاری انتخابات از لایه‌های چندگانه برخوردار است و نمی‌توان براساس یک ارزیابی سطحی امید به تحریک آن‌ها برای حضور در پای صندوق‌های رای داشت.

اساسا باید بررسی شود که دلایل عدم حضور بخشی از مردم در انتخابات چیست. به هر حال در هر دور از انتخابات کسانی هستند که کاری به صندوق‌های رای و رقابت‌های سیاسی ندارند و به هر نتیجه‌ای رضایت می‌دهند و حتی برایشان مهم نیست که چه کس یا کسانی انتخاب می‌شوند. بخش دیگری از افراد جامعه هم هستند که بدلیل مسائل اقتصادی و نارضایتی‌هایی که بواسطه موضوعات معیشتی ناشی از عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم ناراحتند و به هر دلیلی از صندوق‌های انتخابات قهر کردند.
تصور می‌کنم کسانی که در دور اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پای صندوق‌های رای حاضر شدند با یک عقلانیت سیاسی در این آزمون شرکت کردند و در دور دوم هم به میدان خواهند آمد و انتخابی آزادانه و آگاهانه خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها