عقلانیت به حاشیه رفته غوغاسالاران انتخاباتی

تلاش گروه‌های سیاسی برای شکل گیری دوقطبی سازی در عرصه انتخابات به منظور ایجاد فضای کاذب و ترساندن جامعه نسبت به نتیجه انتخابات در صورت پیروزی رقیب نقش منفی در روند مشارکت عمومی مردم و حضور آن‌ها در پای صندوق‌های رای خواهد داشت.
تلاش گروه‌های سیاسی برای شکل گیری دوقطبی سازی در عرصه انتخابات به منظور ایجاد فضای کاذب و ترساندن جامعه نسبت به نتیجه انتخابات در صورت پیروزی رقیب نقش منفی در روند مشارکت عمومی مردم و حضور آن‌ها در پای صندوق‌های رای خواهد داشت.
کد خبر: ۱۴۶۳۲۵۲
نویسنده سارا فلاحی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

در حال حاضر شرایط کشور به گونه‌ای است که بیش از انکه ما به فکر دوقطبی سازی باشیم باید به یک وفاق اجتماعی برسیم تا جامعه به سمت دوگانگی یا چندگانگی در عرصه انتخابات هدایت کنیم.


اکنون اولویت تمام سلائق سیاسی فارغ از آنکه تعلق خاطر آن‌ها به کدام جناح است و فارغ از آنکه جامعه رای دهندگان ساکن کدام استان هستند یا از کدام قومیت اند در شرایط کنونی باید منافع ملی باشد و این منافع را هم مردم تامین می‌کنند.  طبعا برای رسیدن به چنین وضعیتی حتما باید شاهد یکپارچگی جامعه باشیم. 


از این رو به نظر می‌رسد نامزد‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست بجای آنکه به دو قطبی سازی با هدف جلب و جذب رای روی بیاورند شایسته آن است که شاخص ها، توانایی، داشته ها، طرح‌ها و برنامه‌های خود را به مردم ارائه دهند و حتی بهتر آن است که نامزد‌ها در طی روز‌های منتهی به روز ۱۵ تیر و دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بیان کنند که در صورت پیروزی در این مرحله در جریان شکل گیری دولت احتمالی خود از چه افرادی استفاده می‌کنند. 


اینکه جریان‌های سیاسی در پی آن هستند تا یک فضای پوپولیستی و غوغاسالاری را ایجاد کنند تا عقلانیت به حاشیه برده شود و اجازه داده نشود تا مردم درست تصمیم بگیرند بزرگترین خیانت به ملت ایران است. 


مگر می‌شود در عرصه رسانه‌ای از وحدت صحبت کرد، اما در پشت صحنه تمامی تلاش‌ها در این مسیر قرار گیرد تا جامعه به دو شقه تبدیل شود. 


معتقدم ما نباید برای رای آوردن دست به هر خطای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بزنیم، چون این رفتار‌ها نمود‌های سیاسی در آینده خواهد شد و اگر این گسل‌هایی مبتنی بر اختلاف در جریان برگزاری انتخابات فعال شود مسلما این شکاف‌ها در آینده عمیق‌تر خواهد شد.


ما پیشتر خسارات چنین رفتار‌هایی را در عرصه رقابت متحمل شدیم و در حال حاضر جامعه پتانسیل اختلافات جدید را ندارد؛ بنابراین نامزد‌ها در این مقطع باید ویژگی‌های کارآمدی را مطرح کنند تا جامعه رای دهندگان بتوانند با شناخت و آگاهی کامل بهتر تصمیم گیری کنند.

بنابراین نامزدها در این مقطع باید ویژگی های کارآمدی را مطرح کنند تا جامعه رای دهندگان بتوانند با شناخت و آگاهی کامل بهتر تصمیم گیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها