10 کاربرد رایانش ابری برای کسب‌وکارها

در سال‌های اخیر رایانش ابری Cloud Computing به یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین فناوری‌ها در دنیای کسب‌وکار تبدیل شده است. این فناوری به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا با استفاده از اینترنت و بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های کلان در زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، به منابع محاسباتی مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. بدون آنکه نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین اولیه در زمینه زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باشد.
کد خبر: ۱۴۶۲۳۷۷

 استفاده از رایانش ابری و سرور مجازی می‌تواند طیف وسیعی از نیازهای سازمانی از ذخیره‌سازی داده‌ها و تحلیل اطلاعات گرفته تا امنیت سایبری و همکاری تیمی را پوشش دهد.

10 کاربرد رایانش ابری برای کسب‌وکارها

کاربردهای رایانش ابری

 10 کاربرد رایانش ابری برای کسب‌وکارها

SaaS

با رشد شرکت‌ها و افزایش حجم داده‌ها، فناوری SaaS به عنوان راهی برای ذخیره‌سازی، سازمان‌دهی و مدیریت داده‌ها وارد بازار شده است. این فناوری شامل ابزارهای مختلفی مانند اتوماسیون بازاریابی و سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است که به کسب و کارها کمک می‌کند تا امور خود را به صورت موثرتر انجام دهند. Software as a service یا همان SaaS به این معناست که نرم‌افزار به جای نصب بر روی سیستم‌های محلی، به صورت متمرکز در فضای ابری میزبانی می‌شود و کاربران می‌توانند از هر مکان و در هر زمانی به آن دسترسی پیدا کنند. این مدل ارائه نرم‌افزار به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به نگهداری و به‌روزرسانی مداوم نرم‌افزار، از امکانات آن بهره‌مند شوند و تنها برای میزان استفاده خود هزینه پرداخت کنند.

تحلیل داده‌های کلان 

مفهوم Big Data تحولی اساسی در دنیای تجارت ایجاد کرده است. شرکت‌های بزرگی مانند آمازون و فیس‌بوک با تحلیل رفتار و ترجیحات مصرف‌کنندگان، اطلاعات خرید و داده‌های مرتبط، می‌توانند رفتارهای آینده را پیش‌بینی کنند و روندهای بازار را بهبود بخشند. امروزه، شرکت‌ها از داده‌های کلان برای تصمیم‌گیری در زمینه‌هایی مانند فروش، بازاریابی، تحقیق و توسعه استفاده می‌کنند. سرورهای ابری نقش مهمی در ذخیره‌سازی، مدیریت و تحلیل این داده‌ها دارند و امکان دسترسی و محافظت از داده‌ها را در هر زمان و مکان فراهم می‌کنند.

شبکه گسترده نرم افزاری (SD-WAN)

یکی از مسائل مهم مربوط به راه حل‌های ابری این است که شرکت‌ها بدون در نظر گرفتن شبکه اساسی و پهنای باند مورد نیاز برای راه اندازی یک راه حل، سرمایه گذاری می کنند. SD-WAN به منظور حل مشکل شبکه‌های کند شده به دلیل برنامه‌های ابری پدید آمده است. SD-WAN با شبکه موجود شما ادغام می‌شود تا اتصال شما را سریع‌تر کند و یکی از مسائل اصلی و اغلب اهمیت کمتر دیده‌شده را به توجه بیشتر برساند.

10 کاربرد رایانش ابری برای کسب‌وکارها

ابر خصوصی، عمومی و ترکیبی

اگرچه مفهوم "ابر" به نظر مبهم می‌آید، اما نکته‌ای که باید به یاد داشت، این است که سرور ابری در واقع به معنای استفاده از کامپیوترهای متمرکز و متصل به اینترنت از سوی ارائه دهندگان خدمات ابری مانند ابر آسیاتک است. شرکت‌ها می‌توانند داده‌ها را در سه نوع محیط ابری مختلف مانند عمومی، خصوصی و هیبرید میزبانی کنند. انتخاب راه‌حل ابری مناسب برای کسب و کار شما، در نهایت به نیازهای خاص شرکت شما بستگی دارد. شرکت‌های بزرگ با بودجه‌های قابل توجه برای ایجاد و نگهداری یک مرکز داده درون‌سازی اغلب به ابر خصوصی یا هیبریدی روی می‌آورند؛ زیرا این گزینه‌ها اطلاعات خصوصی را به خوبی حفاظت می‌کنند اما هزینه استفاده از آنها نسبت به ابر عمومی و ترکیبی گران‌تر است. در عوض، کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط ممکن است به دلیل سادگی و هزینه کمتر، به ابر عمومی روی آورند تا داده‌های خود را میزبانی کنند.

IaaS

ایجاد و نگهداری زیرساخت‌ها نیازمند هزینه‌هایی شامل هزینه‌های سخت‌افزاری، فضا، برق و هزینه‌های مربوط به ساخت و نگهداری آن‌ها است. به همین دلیل اکثر شرکت ها و سازمان ها برای کاهش هزینه های خود از سرور فیزیکی یا اختصاصی به سرور ابری مهاجرت می‌کنند. خرید سرور ابری این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد د تا از سرمایه‌گذاری‌های سنگین در زیرساخت‌ها خودداری کرده و به راحتی و با هزینه کمتر از طریق ابر به داده‌های خود دسترسی داشته باشند. همچنین با استفاده از سرور ابری سازمان ها میتوانند بدون خرید سخت افزار منابع خود را به صورت آنی افزایش دهند و در افزایش عملکرد خود موثر باشند.

10 کاربرد رایانش ابری برای کسب‌وکارها

 تست و توسعه

انعطاف پذیری سرور ابری این امکان را به شما می دهد که به سرعت محیط‌هایی را برای انجام آزمون‌ها و توسعه‌ها ایجاد کنید، آن‌ها را بررسی کرده و در صورت لزوم آنها را حذف کنید، بدون اینکه نیاز به انتظار ماه‌ها برای تأمین یک محیط جدید داشته باشید. این قابلیت به شما کمک می‌کند که با سرعت بیشتری به تست و ارتقاء ایده‌ها و نرم‌افزارهای جدید بپردازید. چرا که در عرض چند دقیقه می‌توانید یک سرور ابری ایجاد کنید. دسترسی آسان به این فناوری به معنای افزایش کارایی کسب‌وکار شما و کاهش زمان تازه‌های توسعه‌یافته به بازار است.

VDI / DaaS

با گسترش نیروی دورکار، کارکنان به طور فزاینده‌ای از دستگاه‌های شخصی خود استفاده می‌کنند. دسکتاپ مجازی VDI و DaaS به عنوان راهکارهایی ظاهر شده‌اند که به بخش IT این امکان را می‌دهند تا امنیت و دسترسی به محتوا را بر روی تمامی دستگاه‌های استفاده شده توسط کارکنان، استاندارد سازی کنند. سازمان‌ها با استفاده از Virtual Desktop Infrastructure و Desktop as a service، می‌توانند به کارمندان امکان دسترسی به دستگاه‌های شخصی خود را در هر زمان و از هر مکانی بدهند و به کاهش اثرات یک فاجعه کمک کنند.

ایمیل

ایمیل یکی از فناوری‌های قدیمی و رایج است که به عنوان یک خدمت نرم‌افزاری در دسترس است. کاربران معمولاً از طریق اینترنت به ایمیل دسترسی پیدا می‌کنند و از آن برای ارسال و دریافت پیام‌ها، ارتباط با همکاران و مشتریان، و انجام فعالیت‌های مرتبط با کسب‌وکار استفاده می‌کنند. اما اخیراً، برنامه‌های پیام فوری مثل Microsoft Teams و Slack به عنوان جایگزین‌های ایمیل در برخی موارد ظاهر شده‌اند و در ارتباطات کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 DRaaS

Disaster Recovery as a Service امروزه به یکی از موارد استفاده برای رایانش ابری تبدیل شده است که برای بازیابی فاجعه هر کسب و کاری حیاتی تلقی می‌شود. درواقع، DRaaS به معنای فراهم آوردن خدماتی است که در صورت وقوع حوادث و بلایا، کسب و کار را به سرعت بازیابی و به حالت آنلاین باز می‌گرداند. با استفاده از این سرویس کسب و کارها می‌توانند برای حوادثی که ممکن است منجر به از دست دادن داده‌ها و قطعی فعالیت‌های کسب و کار شود، آمادگی داشته باشند. به طور مثال، اگر یک سرور فیزیکی به دلیل حادثه‌ای خراب شود، DRaaS می‌تواند به صورت خودکار سرورها را به سرورهای جایگزین در فضای ابری منتقل کند.

BaaS

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شروع تغییر به سمت سرور ابری، سرمایه‌گذاری در راه‌حل‌های پشتیبان است. متخصصان فناوری اطلاعات می‌دانند که داشتن تنها یک کپی از داده‌های خود در سایت، آسیب‌پذیری‌های شما را در صورت بروز فاجعه باز می‌کند. به این معنا که پیروی از قاعده ۳-۲-۱، یعنی داشتن سه نسخه از داده‌های شما بر روی دو رسانه مختلف و یک نسخه در یک مکان غیر محلی، بهترین راه برای اطمینان از امنیت و حفاظت داده‌های شما است. در اینجا، سرور ابری نقش مهمی ایفا می‌کند. بازیابی اطلاعات از پشتیبان‌های موجود در سرور ابری سریع و آسان است و می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا از از دست رفتن اطلاعات مهم و حساس خود جلوگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها