نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در یک نشست خبری مطرح کرد

همه با هم پیش به سوی انتخاب رئیس جمهوری در تراز انقلاب

نشست خبری سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری امروز شنبه ۲۶ خرداد در خبرگزاری فارس با حضور اهالی رسانه برگزار شد.
نشست خبری سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری امروز شنبه ۲۶ خرداد در خبرگزاری فارس با حضور اهالی رسانه برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۶۱۰۴۰

به گزارش جام جم آنلاین، این نامزد انتخابات در ابتدای این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید گفت: این انتخابات به صورت ناگهانی در حال برگزاری است و هر کدام از نامزد‌ها هم بدون هیچ پیش فرضی وارد عرصه شدند و به طور کلی فضای انتخابات سریع شکل گرفت و به همین خاطر امکان گفتگو و مفاهمه و پاسخ به شبهات کمتر میسر است و همین مساله ممکن تا حدودی به فضای تعاملات آسیب بزند، اما با این وصف از همین فرصت هم باید استفاده کرد.

قاضی زاده هاشمی در ادامه افزود: در دوره‌های گذشته در نبود احزاب برای معرفی افراد شایسته برای حضور در عرصه انتخابات و اداره کشور با شکل گیری امواج سیاسی و فراهم آمدن فضای دو قطبی، افرادی به انتخابات وارد می‌شدند که هر کدام شعار‌ها و برنامه‌هایی داشتند، اما بعد از اینکه به عنوان رئیس جمهور منتخب از سوی مردم برگزیده می‌شدند معلوم می‌شد که شعار‌ها و برنامه‌هایی که از سوی این افراد ارائه می‌شد به واسطه مخالفت با قانون اساسی یا نداشتن اراده قابلیت اجرایی شدن ندارد.

وی با بیان اینکه یک رئیس جمهور طراز باید از جامعیت برخوردار باشد تصریح کرد: او باید دارای تمام نقاط قوتی باشد که برای اداره یک جامعه لازم است و از سویی دیگر نقطه ضعف مهمی هم نداشته باشد. مضاف بر اینکه ساختار و هرم فکری نظام را درک کرده باشد و خود را در چارچوب نظام تعریف کند و به قول شهید رجایی یک دولت مکتبی باشد و همچنین برنامه‌ای روشن برای اقتصاد، سیاست داخلی، سیاست خارجی، فرهنگ و مسائل اجتماعی داشته باشد و به عبارت دیگر یک نظریه فکری منسجم داشته باشد و تیم و همکاران او هم اهل فن و مدیر باشند تا بتوانند او را در اجرایی کردن برنامه‌ها و طرح هایش یاری کنند.

این نامزد انتخابات اضافه کرد: در انتخاب فردی به عنوان گزینه ریاست جمهوری موضوع تجربه و سابقه هم مهم است. من به عنوان نامزد انتخابات از ۲۰ سال سابقه مدیریت طراز اول برخوردارم و دیگر نامزد‌ها هم چنین سابقه‌ای دارند و باید دید که هر کدام از نامزد‌ها در سابقه مدیریتی گذشته خود چگونه عمل کردند و چه کارنامه‌ای دارند.

قاضی زاده هاشمی گفت: رئیس جمهور طراز انقلاب اسلامی باید در مسائل مالی پاکدست باشد و، چون فساد مالی باعث گرفتار‌هایی بسیاری برای مردم خواهد شد.

در ادامه این نشست خبری، خبرنگاران به طرح سوالات خود درباره مسایل مربوط به انتخابات و همچنین موضوعات مرتبط با رقابت‌های انتخاباتی پرداختند.

خبرنگاری از او پرسید که که از چه زمانی تصمیم به حضور در انتخابات گرفتید و آیا خود را نماینده دولت رئیسی می‌دانید، گفت: در بین دولت‌های گذشته تاکنون، این شهید رجایی و شهید رئیسی بودند که مسیر را تغییر دادند و البته این سخن من به معنای دفاع از عملکرد تک تک کابینه نیست و من از کلیت دفاع می‌کند و معتقدم که در این سه سال اقداماتی انجام شده که دیگران در طول هشت سال گذشته نتوانستند انجام دهند. شهید رئیسی همه را به دور خود جمع کرده بود تلاش می‌کرد که از همه ظرفیت‌ها و توان‌ها برای خدمت رسانی بهره ببرد و تمام دغدغه او حل مشکل مردم بود. 

وی ادامه داد: زمانی که تصمیم به شرکت در انتخابات گرفتیم برخی گفتند که با توجه به عملکرد شما در انتخابات گذشته و همچین همکاری شما با دولت شهید رئیسی یک مدلی از حکمرانی را تجربه کردید و با مجموعه از نخبگان در بیرون و درون دولت همکاری دارید و به همین خاطر توصیه کردند که در انتخابات شرکت کنم و از سویی دیگر هم برخی از دوستان هم به من گوشزد کردند که انتخابات عرصه زدوخورد و دوقطبی سازی است و شما اهل این کار نیستند که البته من نظر آن‌ها را نپسندم و آن را توهین به مردم می‌دانم، چون این دوستان مردم را فاقد یک معیار روشن برای انتخاب می‌دانند. البته تلاش شد که آقای مخبر به عنوان نماینده دولت در انتخابات حضور پیدا کنند که، اما ایشان نپذیرفتند. به همین خاطر در انتخابات شرکت کردم.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که در صورت انتخاب در عرصه سیاست خارجی با دولت‌های بزرگی مثل آمریکا و چین چه مواجه‌ای خواهید داشت خاطرنشان کرد: شعار من با دوستان مروت و با دشمنان مدارا است. در سیاست خارجی معیار من نگاه به شرق، توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های مسلمان و حمایت از مظلوم و قاطعیت در برابر دولت‌های متخاصم و البته مذاکره تا رسیدن به یک نتیجه است. در این زمینه شهید امیرعبداللهیان یک نماد است. ایشان هم در عرصه سیاست خارجی از مقاومت غزه حمایت کردند و هم جمهوری اسلامی با انجام وعده صادق نشان داد که دیپلماسی و میدان در خدمت یکدیگرند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: شعار من با دوستان مروت و با دشمنان مدارا ست. یعنی همان کار که شهید رییسی مطابق قانون اساسی کشور انجام دادند. سعی دارم بدون وارد شدن به تنش و با مذاکره رهبرد ایرانی - اسلامی را پیش ببریم. شهید امیرعبداللهیان نماد روشن این موضوع بودند.

یکی از خبرنگاران سوال کرد که آیا به نفع نامزد اصلح کنار می‌روید که قاضی زاده هاشمی در پاسخ با اشاره به تلاش‌هایی که از سوی جبهه انقلاب برای اجماع صورت می‌گیرد تصریح کرد: من هم در جریان این تلاش‌ها هستم و باید همه کوشش کنیم تا حضور در انتخابات برای دعوا جهت کسب قدرت نباشد و ان‌شالله همه عزیزان به نفع کاندیدای اصلح کنار خواهند رفت.

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بورس و بازار سرمایه خاطرنشان کرد: باید کاری کرد که فعالان عرصه سرمایه نسبت به وضعیت آینده امیدوار باشند و وقتی این امیدواری حاصل شد طبیعی است که سرمایه گذاری هم شروع خواهد شد.

همه با هم پیش به سوی انتخاب رئیس جمهوری در تراز انقلاب

وضعیت روابط ایران و روسیه یکی دیگر از سوالات خبرنگاران بود و قاضی زاده هاشی در این باره گفت: ما با روسیه در حوزه بین المللی بویژه در مجامع مختلف مثل شانگ‌های و بریکس همکاری داریم و از سویی دیگر هر دو نسبت به تهدیدات آمریکا موضع داریم و در عرصه دفاعی هم دو کشور پیمان نامه‌هایی را منعقد کردند، اما با این وصف امکان تعامل بیشتر از طریق انعقاد قرارداد‌های گسترده بین بخش‌های خصوصی و مردمی بین دو کشور و بررسی امکان ایجاد یک بازار مشترک در حوزه صنایع و تولیدات وجود دارد و تداوم آن می‌تواند تحریم پذیری ما را کاهش دهند.

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره وعده‌ای که پیش از این برای بورس داده بود، اظهار کرد: کسانی که به اقتصاد کلان آشنا هستند متوجه وعده بنده بر اصلاح فوری بورس هستند. اما متاسفانه برخی افراد با بازگویی این وعده قصد تخریب بنده را داشته‌اند. بازار سرمایه و بورس ارتباط مستقیم با انتظارات و اعتماد دارد. وقتی فعلان سرمایه به آینده امیدوار باشند در آن حضور پیدا خواهند کرد. همان‌طور که کوچکترین خبر سیاسی و اقتصادی در بازار بورس اثر دارد. وقتی یک دولت با سیاست‌های غلط می‌تواند یک روزه بازار سرمایه را به نابودی ببرد آیا سه روزه نمی‌تواند آن را اصلاح کند؟ البته دوره گذشته اصلاح بورس راحت‌تر بود؛ چراکه اعتماد مردم به بورس بیشتر بود. از سوی دیگر رییس‌جمهور می‌تواند شرکت‌های خصولتی را موظف کند تا منابع خود را از بازار سرمایه خارج نکنند و از محل صندوق تثبیت بازار شروع به تثبیت بازار کنند.
 
وی گفت: تعهد دولت من تک رقمی کردن تورم است و ۱۳ برنامه برای این موضوع در نظر گرفته شده است.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری اظهار کرد: ایران، ترکیه، عراق و سوریه می‌توانند خودروی مشترک تولید کنند دلیلی ندارد خودرو را فقط ایران تولید کند؛ در برخی کشور‌ها مشترک تولید می‌شود.
 
قاضی‌زاده هاشمی گفت: در دولت آینده من بنا به تغییر وزیر و مدیری نخواهد بود؛ چراکه عدم ثبات مشکل بزرگ کشور است. مگر اینکه شخصی خودش نخواهد در دولت حضور داشته باشد یا جامعه مدنی آن دستگاه، فرد مورد نظر را نپذیرد. آقایان محرابیان و اوجی یکی از مدیران موفق دولت سیزدهم هستند؛ چرا که ارتباط خوبی با جوانان و اعضای صنایع مختص به خود دارند.
 
وی هم‌چنین درباره جوانی جمعیت گفت: شکل گیری زندگی عفیفانه مبنی بر ازدواج است و کارت اعتباری و تسهیلات برای جهیزیه و مشاغل مختلف در دولت من در نظر گرفته شده است و میزان وام قرض‌الحسنه قابل توجهی نیز به زوج‌های جوان ارائه خواهد شد.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوالی درباره فیلترینگ گفت: اینترنت امروز به صورت یک ضرورت در زندگی مطرح شده و بسیاری از مشاغل مبتنی بر آن است و اینترنت یک کالای اساسی است و خیلی از مشاغلی که با زیست مادرانه همراه است نیاز به اینترنت دارد. لازم است تا در باشگاه حکمرانی اینترنت جهان وارد شویم. زیر ساخت‌های این موضوع در دولت سیزدهم فراهم شده است و درآمدزایی بالایی نیز دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طبیعی است که اگر همین فضا کنترل نشود ممکن است که به صورت یک قتلگاه فرهنگی درآید با این وصف معتقدم ما باید در این عرضه حالت تدافعی داشته باشیم و با افزایش پهنای باند باید وارد حکمرانی اینترنت جهانی شویم و بر این باورم که اگر کنترلی هم روی این فضای صورت می‌گیرد باید بیشتر از جانب مردم باشد تا دولت. 

وی با بیان این‌که «۶۳ درصد آرای ریاست جمهوری زنان هستند و زنان نقش تاثیرگذاری در راه دهی همسران و مردان خانواده خود دارند» ادامه داد: اکثر نهضت‌های بزرگ ایران با حضور زنان انجام شده است. ملاک انتخاب وزرای دولت صلاحیت‌هاست. نگاه جنسیتی به پست‌های مدیریتی نداریم و اولویتمان استفاده از جوانان است. زنان قابل اعتماد‌تر هستند و فساد در آنان کمتر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها