مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهردر نشست با اصحاب رسانه خبرداد؛

راه اندازی خانه فن آور محیط زیست استان  در پارک علم و فن آوری بوشهر

بزرگترین منطقه حفاظت شده استان بخشی از شهرستان دشتستان و بخشی از شهرستان تنگستان به وسعت ۶۴ هزار هکتار می باشد.
کد خبر: ۱۴۶۰۸۸۲
نویسنده زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار

به گزارش خبرنگار جام جم-مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر روز پنجشنبه 24 خرداد ماه به مناسبت هفته محیط زیست در نشست با اصحاب رسانه بیان کرد:هفته محیط زیست از ۱۶ تا ۲۲ خرداد ماه همه ساله فرصتی است برای ارائه دستاوردها و خدمات انجام شده توسط محیط زیست کشور و همچنین فرصتی است برای تشکر از کسانی که برای محیط زیست زحمت می کشند.

عبدالرحمن مرادزاده ادامه داد:یکی از وظایف ادارات کل حفاظت محیط زیست شناسایی مناطق جدیدی است که نیاز به حفاظت و نگهداری دارند.بزرگترین منطقه حفاظت شده استان بخشی از شهرستان دشتستان و بخشی از شهرستان تنگستان به وسعت ۶۴ هزار هکتار می باشد که میانگین منطقه حفاظت شده کشوری ۱۱/۵ درصد است و ما از این میانگین خیلی فاصله داشتیم و با افزودن این منطقه به میانگین کشوری نیز نزدیکتر شده ایم و ۸ منطقه به ۹ منطقه تحت مدیریت رسیده است و در شهرستان جم نیز یک منطقه شکار ممنوع برای مدیریت و حفاظت مورد بررسی قرار گرفته است.

وی در حوزه محیط زیست انسانی و پایش صنایع گفت: در شمال استان پروژه فولاد استان مشکل زیست محیطی آن حل شد و مجوز آن صادر گردید و در جنوب استان دو پتروشیمی مجوز خود را اخذ کردند.

مرادزاده افزود:در استان ۷ ایستگاه پایش هوا نیز داریم .

وی در حوزه آموزش بیان کرد: طرح محیط یار با محوریت آموزش دانش آموزان در حوزه محیط زیست انجام شده است که اکنون ۱۰ هزار دانش آموز آموزش دیده اند .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهردر حوزه پایش حیاط وحش تصریح کرد:به دلیل جاده کشی سواحل نایبند و چریف تخریب شده اند و جایی جهت تخم گذاری لاک پشت های منقار عقابی وجود ندارد و این گونه جانوری رو به انقراض است و جهت پیشگیری از انقراض این جانور جایگاه هایی مختص تخم گذاری آنان نیز مشخص کرده ایم.

 با انجام عملیات غواصی همکاران یک زیست گاه جدید دریایی در مرز آبی ایران و قطر شناسایی شده است این جزیره به عمق ۵ تا ۱۳ متر در وسط خلیج فارس در زیر آب وجود دارد که وسعت زیادی دارد ومورد بررسی می باشد.

مراد زاده گفت:اکوسیستم بسیار غنی مرجانی در جزیره خارگ ، خارگو و پارک ملی نایبند وجود دارد و طی یک پروژه در ۳ سال گذشته که تداوم داده شد موفق به قلمه زدن مرجان ها شده ایم و ۶ هزار قلمه مرجانی آنجا کاشته شده است.

وی در خصوص کاشت یک میلیارد نهال بیان کرد:۴0 هزار اصله درخت حرا به مساحت ۴۰ هکتار فقط در بوشهر و ۲۳۰ هزار در محور محافظت شده مند کاشته شد و در شهرستان دیر و تنگستان نیز حراکاری با همکاری تشکل های مردمی انجام شد .

وی در پایان افزود:خانه فن آور محیط زیست استان  در پارک علم و فن آوری بوشهر راه‌اندازی شده است.

 

راه اندازی خانه فن آور محیط زیست استان  در پارک علم و فن آوری بوشهر

 

راه اندازی خانه فن آور محیط زیست استان  در پارک علم و فن آوری بوشهر

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها