معاون ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم گفت:

اجرای پایگاه ترمیمی بهاره در قم با هدف کیفیت‌بخشی به فرآیند آموزش و یادگیری در دوره ابتدایی

پایگاه ترمیمی بهاره با هدف کیفیت‌بخشی به فرآیند آموزش و یادگیری در دوره ابتدایی، توجه به تفاوت‌های فردی، ایجاد عدالت و فرصت‌های برابر آموزشی؛ همچنین تأکید بر رویکرد فرهنگی تربیتی و به‌منظور تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در معرض تکرار پایه اجرا شد.
کد خبر: ۱۴۶۰۳۶۰

به گزارش جام جم آنلاین،سید مصطفی حسینی فاضل معاون ابتدایی آموزش‌وپرورش استان گفت: پایگاه ترمیمی بهاره دوره ابتدایی امسال برای اولین‌بار با تأکید بر پایه اول برگزار شد.

وی عنوان کرد: از ابتدای خردادماه با پایان رسمی کلاس‌های مقطع ابتدایی دانش‌آموزانی که بر اساس ارزیابی‌های کیفی و توصیفی در طول سال تحصیلی نیاز به تلاش داشتند مشخص شدند و در کلاس‌های ترمیمی، آموزش‌های ویژه را دریافت کردند.

حسینی فاضل ادامه داد: این طرح با هدف کیفیت‌بخشی به فرآیند آموزش و یادگیری در دوره ابتدایی، توجه به تفاوت‌های فردی، ایجاد عدالت و فرصت‌های برابر آموزشی؛ همچنین تأکید بر رویکرد فرهنگی تربیتی و به‌منظور تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در معرض تکرار پایه اجرا شد.

معاون ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم یادآور شد: پایگاه ترمیمی بهاره از یکم تا ۲۰ خردادماه فعال بودند و شرکت در این کلاس‌ها برای دانش آموزانی که در وضعیت آموزشی بهتری قرار داشتند و در ارزیابی‌های تحصیلی موفق به کسب نمرات توصیفی خیلی خوب و خوب شدند، امکان پذیر بوده است.

حسینی فاضل با بیان اینکه در این طرح دانش آموزان روزانه بین ۲ و نیم  تا ۳ ساعت در مدرسه حضور پیدا کردند، تصریح کرد: برای برگزاری پایگاه‌های ترمیمی تابستانه در حال برنامه‌ریزی هستیم و اطلاع رسانی‌ها انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در پایگاه‌های ترمیم تابستانه تعدادی از مدارس منتخب داریم و کلاس‌ها به صورت متمرکز برگزار می‌شود اما در پایگاه‌های بهاره تمامی مدارس دوره ابتدایی در سطح استان (مدارس شهری و روستایی) برگزار کننده این کلاس‌ها بودند.

معاون ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم گفت: ارزشیابی‌های توصیفی دانش‌آموزان در سه نوبت دی‌ماه، خردادماه و شهریورماه انجام می‌شود به این معنا دانش‌آموزانی که نتوانستند نمرات خوب و خیلی خوب را کسب کنند مجددا توسط معلمان در شهریورماه مورد ارزشیابی قرار می‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها