۳ کار رایج که باتری گوشی را نابود میکند و هر روز انجام میدهید!

برای اینکه قادر باشید تا از مشکلات مربوط به خراب‌شدن باتری گوشی همراه جلوگیری کنید، باید نکاتی دررابطه‌با استفاده صحیح و اصولی از این وسیله دیجیتالی را در نظر بگیرید. برخی از فعالیت‌های رایج وجود دارند که تکرار روزانه آن‌ها، به باتری گوشی همراه آسیب می‌زند و طول عمر این قطعه را کاهش می‌دهد که با کسب اطلاعاتی درخصوص این کارها ممکن است در روند استفاده از موبایل تجدید نظر کنید.
کد خبر: ۱۴۵۸۶۳۴

۳ کار رایج که باتری گوشی را نابود میکند و هر روز انجام میدهید!

کارهایی که به باتری گوشی آسیب می‌زند

برای کسانی که از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، امکان دارد بعد از گذشت چند ماه متوجه شوند که شارژ باتری به‌سرعت کاهش پیدا می‌کند و مشکلاتی را برای آن‌ها به‌وجود می‌آورد.

در واقع باتری گوشی قرار نیست برای همیشه به بهترین شکل کار کند اما انجام‌دادن فرایندهای آسیب‌رسان در پایین‌آوردن طول عمر این قطعه موثر واقع می‌شود که شامل موارد زیر هستند.

اتصال طولانی‌مدت گوشی به شارژر

گوشی‌ها هوشمند دارای باتری لیتیوم یونی هستند که قابلیت شارژشدن آن‌ها در مقابل مدل‌های معمولی سریع‌تر است و بین یک تا 2 ساعت طول می‌کشد تا تلفن همراه شما به‌طور کامل شارژ شود.

ازآنجایی‌که وابستگی افراد به گوشی روز‌به‌روز درحال افزایش است، انتظار برای کامل‌شدن شارژ گوشی و استفاده مجدد از آن کمی خسته‌کننده به‌نظر می‌رسد و امکان دارد شما فقط شب‌ها زمان کافی برای انجام این کار داشته باشید.

سیاری از افراد گوشی خود را تمام طول شب به شارژر وصل کرده تا بتوانند با شروع روز از آن استفاده کنند درحالی‌که باید گفت چنین اقدامی به‌طور حتم اشتباه است و آسیب‌های زیادی را به باتری وارد می‌کند.

باورهای غلطی را که دررابطه‌با ترکیدن باتری‌های گوشی درصورت شارژکردن بیش از حد وجود دارد، باید کنار گذاشت اما خطری که گوشی شما را تهدید می‌کند یک مسئله جدی محسوب می‌شود و خسارت مالی زیادی را برایتان به‌دنبال دارد.

زمانی که گوشی شما به 100درصد می‌رسد به‌طور طبیعی باید بخشی از این شارژ خالی شود و با توجه به اینکه به‌طور مداوم به پریز برق متصل است، پر و خالی‌شدن پشت سرهم ظرفیت باتری را کاهش می‌دهد.

برخی از افراد عادت دارند که همیشه گوشی همراه خود را به پاوربانک وصل می‌کنند درحالی‌که انجام چنین فرایندی نیز در خرابی زودهنگام باتری نقش موثری را ایفا می‌کند.
به‌طور کلی هرگونه فعالیتی که باعث شود تا چرخه شارژکردن گوشی همراه چندین بار در طول روز تکرار شود، احتمال ایجاد خرابی و آسیب‌های جدی برای باتری را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

۳ کار رایج که باتری گوشی را نابود میکند و هر روز انجام میدهید!

استفاده از کابل‌های شارژر معیوب

اگر شارژر شما دچار آسیب می‌شود بهتر است هرچه سریع‌تر نسبت به تعویض آن اقدام کنید تا مجبور نباشید که هزینه‌های بیشتری برای تعمیر یا تعویض گوشی بپردازید.

در واقع باید گفت که استفاده از کابل‌ها و سری شارژر معیوب که به‌درستی کار نمی‌کند و ازنظر فیزیکی آسیب دیده از دیگر کارهای رایجی است که باتری گوشی شما را نابود می‌کند.
برخی از شرکت‌های سازنده گوشی‌های همراه در زمان عرضه محصولات خود وسایل جانبی را همراه با کارتن ارائه نمی‌دهند و متقاضیان باید به‌صورت جداگانه کابل شارژر را تهیه کنند که در این زمان پیداکردن نمونه‌های اصل اهمیت زیادی دارد.

به‌طور معمول در راهنمای خرید گوشی به افراد توصیه می‌شود تا از کابل‌های شارژر مرغوب و باکیفیت استفاده کنند، چراکه شارژکردن روزانه با این وسیله از بروز آسیب‌های جدی برای باتری تلفن همراه جلوگیری می‌کند.

داغ‌شدن بیش از حد باتری گوشی همراه

هر زمان که شما درحال استفاده از تلفن همراه خود هستید دمای باتری متناسب با نوع فعالیت و مدت‌زمان آن، بالاتر می‌رود و در مواقعی که بیش از حد گرم شود احتمال بروز آسیب برای سلامت این قطعه وجود دارد.

بازی‌های موبایلی درحال‌حاضر محبوبیت زیادی دارند اما اگر تلفن همراه شما در هنگام بازی خیلی سریع‌تر از حد معمول داغ می‌شود باید برای جلوگیری از هرگونه مشکلی، این کار را متوقف کنید.

استفاده گسترده از اینترنت و وابستگی بسیاری از فرایندهای روزانه به این بستر باعث می‌شود تا اغلب افراد تمام طول روز داده تلفن همراه یا WiFi  را روشن نگه دارند که این مسئله ممکن است به‌مرور زمان باتری را خراب کند.

ازاین‌رو بهتر است که این گزینه را فقط در مواردی که واقعا به آن نیاز دارید فعال نگه دارید. این کار به‌طور قابل توجهی سلامت باتری تلفن همراه را بهبود می‌بخشد و شما را از تعویض این قطعه مهم نجات می‌دهد.

ازسوی‌دیگر گذاشتن حالت روشنایی روی حداکثر میزان خود از دیگر مواردی محسوب می‌شود که باتری را گرم می‌کند و روند خراب‌شدن این قطعه ارزشمند را سرعت می‌بخشد.

به‌طور معمول نیازی نیست که روشنایی تلفن همراه را خیلی زیاد کنید، مگر هنگامی که در معرض نور شدید قرار دارید و قادر نیستید تا صفحه نمایشگر را به‌خوبی ببینید.

در همین راستا عملکرد تنظیم خودکار روشنایی در بیشتر مدل‌های گوشی هوشمند وجود دارد تا شما با فعال‌کردن این گزینه اطمینان حاصل کنید که مشکلی برای باتری به‌وجود نمی‌آید.

علاوه‌بر تمامی این موارد گاهی اوقات امکان دارد که شما گوشی همراه خود را برای مدت زیادی در ماشین رها کنید درحالی‌که تابش نور خورشید باعث بالارفتن دمای باتری و بروز آسیب می‌شود.

نشانه‌های خراب‌شدن باتری گوشی همراه کدام است؟

اگر مدت زیادی است که فعالیت‌های مخرب برای باتری گوشی همراه را انجام می‌دهید، ممکن است علائمی را مشاهده کنید که به منزله هشداری برای اتمام طول عمر این قطعه باشد. برخی از مهم‌ترین نشانه‌ها عبارت‌اند از:

·        یکی از مهم‌ترین موارد مربوط به خاموش و روشن‌شدن ناگهانی گوشی است.
·        درصورت ایجاد آسیب جدی برای باتری گوشی، شارژ آن در مدت‌زمان سریع‌تری خالی می‌شود و شما مجبور هستید به‌طور مدام تلفن همراه را به برق وصل کنید.
·        پایین‌آمدن ناگهانی نور دستگاه نیز یکی دیگر از نشانه‌های خرابی باتری است که باید آن را جدی بگیرید.
·        در هنگامی که استفاده زیادی از گوشی نمی‌کنید، باتری به شدت داغ می‌شود.

۳ کار رایج که باتری گوشی را نابود میکند و هر روز انجام میدهید!

جمع‌بندی

برخی از کارهای روزانه باعث می‌شود که شما ناخواسته به باتری گوشی خود آسیب بزنید، ازاین‌رو با آگاهی نسبت به آن‌ها می‌توانید مانع از هدررفت سرمایه خود و بروز مشکلات جدی برای این قطعه شوید.

ما در این مقاله سعی داشتیم تا 3 مورد از مهم‌ترین فعالیت‌های روزانه که بیشترین آسیب را به باتری گوشی‌های هوشمند وارد می‌کنند برای شما مورد بررسی قرار دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها