خالد قدومی، نماینده حماس در تهران در گفت‌و‌گو با «جام‌جم» عنوان کرد

صهیونیست‌ها، گرفتار ابدی طوفان ۷ اکتبر

شهادت رئیس‌جمهور خدمتگزار و وزیر امور خارجه متعهد کشورمان، به اندوه ملت ایران و همه ملت‌های حامی جبهه مقاومت منجر شده است.در دوران سه‌ساله ریاست‌جمهوری آیت‌ا...رئیسی، گام‌های محکمی در راستای حفظ، تثبیت و تقویت جبهه مقاومت برداشته شد و گفتمان دولت سیزدهم نیز بر مبنای ارتقای این منظومه پویا شکل گرفته بود.
کد خبر: ۱۴۵۸۲۶۲
 
در جریان جنگ غزه، دولت سیزدهم متعهدانه و محکم در دفاع از ملت فلسطین ایستادگی کرد. از سوی دیگر، رژیم اشغالگر اسرائیل بدترین لحظات حیات نامشروع خود را درجنگ غزه سپری می‌کند و امکان گذار از شرایط موجود (شکست در جنگ غزه) برای این رژیم وجود ندارد. در این خصوص گفت‌و‌گویی با دکتر خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در تهران صورت داده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد.

رژیم اشغالگراسرائیل اذعان کرده که دراهداف خود درجنگ‌غزه به نتایج واهداف مدنظرخود دست نیافته وانتقادات علیه نتانیاهو و گالانت وحتی اختلافات میان کابینه کنونی رژیم صهیونیستی روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. تحلیل شما از این مسأله چیست؟
مسلم است که ما در اراضی اشغالی با یک بحران مواجه هستیم. رژیم اشغالگر اسرائیل هرگز نمی‌تواند از طوفان‌الاقصی و تبعات آن جان سالم به در ببرد. بارها گفته‌ایم که طوفان‌الاقصی یک نقطه‌عطف در تاریخ منازعه رژیم اشغالگر اسرائیل و فلسطین محسوب می‌شود. این عملیات، نوع و روش مواجهه با صهیونیست‌های اشغالگر را تغییر داده و بحران‌های پیش روی آنها را به‌مراتب جدی‌تر از قبل ساخته است. گذشت زمان نیز به تحقق اهداف صهیونیست‌ها در جنگ منجر نشده و کار به جایی رسیده که آنها به‌صورت آشکار از شکست در دستیابی به اهداف خود سخن به میان می‌آورند. همان‌گونه که اشاره کردید، حتی اصلی‌ترین مقامات رژیم صهیونیستی نمی‌توانند ناتوانی و شکست خود در جنگ غزه را منکر شوند. این قاعده در خصوص حامیان 
رژیم اشغالگر اسرائیل و در رأس آنها آمریکا نیز صادق است. 

باتوجه به تمرکز رژیم اشغالگراسرائیل برجنگ در رفح و بمباران این منطقه، نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا صهیونیست‌ها می‌توانند با حمله به رفح به اهداف خود دست یابند؟
قطعا پاسخ این سؤال منفی است. دشمن صهیونیستی اساسا چشم‌اندازی برای رسیدن به اهداف خود در جنگ غزه نمی‌بیند و رفح نیز نماد شکست دیگری برای این رژیم محسوب می‌شود.تنها خواسته مابازکردن گذرگاه رفح برای ورود امدادهای پزشکی و بشردوستانه است. اساسا سازش با دشمن صهیونیستی درقاموس مقاومت نیست و هرگز دربرابر این رژیم تسلیم نمی‌شویم. هدف ما رسیدن به آرمان آزادی فلسطین وقدس شریف ازچنگال اشغالگران است‌وتحت هیچ شرایطی،دربرابر اقدامات وحشیانه صهیونیست‌ها سر تسلیم فرود نمی‌آوریم. طوفان‌الاقصی، قضیه فلسطین را در رأس مطالبات منطقه‌ای و جهانی قرار داده و ملت‌ها را نسبت به این مسأله و ماهیت آن آگاه ساخته است. حقایق جنگ و چهره واقعی رژیم اشغالگر اسرائیل برای همگان به اثبات رسیده و علاوه بر شرایط جنگ (شرایط میدانی)، شرایط جهانی و فرامنطقه‌ای نیز به ضرر صهیونیست‌ها و حامیان آنهاست. 
 
به حامیان رژیم اشغالگر اسرائیل اشاره کردید. طی هفته‌های اخیر مقامات آمریکایی مواضع ضدونقیضی در قبال جنگ غزه اتخاذ کرده و از یک سو مخالفت خود را با عملیات دررفح و ازسوی دیگر،حمایت مطلق خود را ازرژیم اشغالگر اسرائیل ابراز می‌دارند؛ این تعارض برگرفته از چیست؟
باید تاکید کنم که در سطح کلان، آمریکا برای این‌که هزینه حضورش در کشورهای منطقه کم شود، در ظاهر عقب‌نشینی کرده اما نفوذش را افزایش داده و در سیاست خارجی خود همواره از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند. در جریان جنگ غزه اگر نگوییم نقش آمریکا نسبت به اسرائیل در جنگ پررنگ‌تر است اما از این رژیم قاتل نیز کمرنگ‌تر نیست؛ بنابراین ادعای مقامات آمریکایی در خصوص تفاوت خود با نظرات و رویکرد حاکم در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، دروغ و ادعایی بیش نیست. ما در اینجا آمریکا و رژیم صهیونیستی را در یک مجموعه مورد تحلیل و ارزیابی قرار می‌دهیم. عزم ما این است که گام‌های محکمی را که در جریان عملیات طوفان‌الاقصی و قبل و بعد از آن در مسیر رسیدن به آزادی برداشته‌ایم، با قدرت ادامه دهیم. ما مولود یک گفتمان اصیل هستیم و در برابر ظلم و ستم، هرگز تن به سازش نمی‌دهیم. یکی از آثار عملیات طوفان‌الاقصی و حوادث پس از آن، آگاهی واقعی جهانیان نسبت به مطالبات اصیل و کاملا مشروع ملت فلسطین است. جهانیان اکنون دریافته‌اند که فلسطینیان با چه رژیمی در طول دهه‌های پس از اشغال مبارزه کرده‌اند و چرا مبارزه با این رژیم را به‌عنوان تنها راه آزادی خود انتخاب کرده‌اند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها