مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر؛

رسانه ها نقش مهم و کلیدی در انتخاب آگاهانه و مشارکت آفرینی دارند

سید صادق صالحی رئیس اداره ورزش و جوانان اسلامشهر در گفتگو  با جام جم آنلاین 

۱۰ حضور در بازی‌های آسیایی و یک قهرمانی المپیک

شهرستان اسلامشهر از دیرباز به دیار قهرمان ورزشی و حافظان قرآن اطلاق می‌شده، با توجه به ظرفیت قهرمان پروری و شاخص‌های ژنتیکی مردم فهیم این شهرستان، این شهردر رشته‌های ورزشی مختلفی از جمله والیبال، بوکس، کاراته، کشتی، تیراندازی و دیگر رشته‌های ورزشی قهرمان پروری کرده و توانسته افراد شاخصی را در سطح  کشور معرفی کند. سید صادق صالحی، به مدت ۲ سال است عهده دار پست ریاست اداره ورزش و جوانان اسلامشهر می‌باشد که در این مجال در خصوص توسعه  ورزش قهرمانی، افزایش سرانه ورزشی و توسعه ورزش همگانی در سطح شهر ستان اسلامشهر با او به گفتگو نشسته‌ایم.
کد خبر: ۱۴۵۷۶۷۵

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، صالحی درخصوص حضور ورزشکاران و قهرمانان ملی‌پوش ساکن اسلامشهر گفت: شهرستان اسلامشهر چهار قهرمان المپیکی در رشته‌های کشتی، والیبال، کاراته و بوکس داشته که در آخرین المپیک برگزار شده سجاد گنج زاده موفق به کسب مدال طلای المپیک شده است. در خصوص بازی‌های آسیایی نزدیک به ۱۰ ورزشکار از این شهرستان حضور داشته اند، که جمعا ۵ مدال در رشته‌های کاراته والیبال و در پارا آسیایی در رشته‌های پینگ پونگ و جودو نیز کسب کرده اند.
وی در ادامه افزود: با برنامه ریزی‌های انجام گرفته در یکسال گذشته ۱۲ هیات ورزشی نیمه فعال و غیر فعال مجدد آغاز به کار کرده و رؤسای هیات‌ها مشخص و در حال فعالیت هستند که این اقدام باعث افزایش شور و هیجان درجامعه شده است.
رییس اداره ورزش و جوانان اسلامشهر در خصوص هیات‌های ورزشی‌ای که مجدد در این شهرستان راه اندازی شده‌اند گفت: به طور مثال هیات‌های شطرنج، بیلیارد، تیر و کمان، کارگری و تیر اندازی با استعداد یابی و شناسایی افراد مستعد در سطح شهرستان  الحق و النصاف در مسیر پرورش این استعداد‌ها اقدامات شایسته‌ای انجام داده اند.
او  در ادامه همچنین افزود: به لطف خداوند در هفته گذشته میزبان آقای علی جوادی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران بودیم و برنامه افتتاح ۴ نقطه ورزشی که ابتدای آن زمین چمن مصنوعی چیچکلو می‌باشد، که با هماهنگی فی مابین فرماندار محترم شهرستان مشکل ۱۵ ساله این زمین ورزشی مرتفع شد و در کنار آن افتتاح  پیست موتور کراس شهرستان، افتتاح خانه تخصصی تیر اندازی با تپانچه و اولین دفتر هیات ورزشی شهرستان اسلامشهر که برای ارائه خدمات بهتر به مردم می‌باش، انجام شد.
صالحی درخصوص برنامه‌های آتی اداره ورزش و جوانان اسلامشهر گفت: اولویت‌های اساسی ما با توجه به کمبود سرانه ورزشی در سطح شهرستان، به دنبال پیگیری افزایش سرانه ورزشی در سطح اسلامشهر هستیم که انشا الله با همکاری رئیس محترم  شورای ورزش و شهردار محترم اسلامشهر پیگیری‌های لازم تا حصول نتیجه صورت می‌گیرد. قدم بعدی قطعا استعداد یابی و استعداد پروری می‌باشد که با توجه به ورود بخش خصوصی به حوزه ورزش قهرمانی، این شهرستان دارای یک تیم لیگ برتری والیبال، یک تیم سوپر لیگی در بسکتبال که حضورش در آسیا مسجل شده و یک تیم فوتبال در لیگ دسته یک شده است.  امیدواریم که بتوانیم پروسه استعداد یابی و استعداد پروری را توسط هیات‌های ورزشی و مجموعه‌های خصوصی که به این عرصه ورود کردند توسعه دهیم.
وی در پایان درخصوص سرانه ورزشی در اسلامشهر گفت: سرانه ورزشی در اسلامشهر به ازای هر نفر ۴۶ سانتیمتر است که با توجه به ارزیابی که سال ۸۵ از جمعیت آماری اسلامشهر که ۷۵۰ هزار نفر است تعیین شده است.  ما در تلاش هستیم این استاندارد را به استاندارد کشوری سرانه ورزشی که همان ۱ متر هست برسانیم. در این خصوص اقدامات بسیار خوبی با همکاری شهداری اسلامشهر در تاسیس ۱۲ زمین ورزشی چمن مینی کوچک، زمین ساحلی والیبال و جاده سلامت را افتتاح که این طرح‌های باعث افزایش سرانه ورزشی شهرستان گردیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها