مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: آئین جشن تکلیف ۸۰ دختر بخش کبگیان برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۴۴۸۲۷
به گزارش جام جم آنلاین، حسنعلی عزت‌خواه در آئین جشن تکلیف ۸۰ دختر کلاس سوم بخش کبگیان از توابع شهرستان بویراحمد افزود:جشن تکلیف در واقع حركت در مسیر بندگی، تعالی و معنویت است كه كودكان با ورود به این سن، بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می دهند.
وی ادامه داد: سن تكلیف در واقع آغاز بلوغ دختران و پسرانی است كه با جشن تكلیف احكام روحبخش دین مبین اسلام برای این قشرها ساری و جاری می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اينکه همه ساله جشن تکلیف ویژه دختران و پسران دانش آموز در مدارس ،مساجد و حسینیه های مناطق مختلف استان برگزار می شود اضافه کرد: دانش آموزان با همکاری مدیران مدارس و معلمان خود با برگزاری جشن های گروهی به نام جشن تكلیف، نعمت هاي خدا را گرامي داشته و این روز بزرگ را كه در آن به سن تكلیف رسیده اند را به عنوان یك روز پرشكوه و خاطره اي به یادماندني به یاد مي سپارند.
امام جمعه بخش کبگیان هم در این آئین معنوی گفت: در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یكی از اقدامات ارزشمند برای آشنایی بیشتر و بهتر نوجوانان با راه ورسم زندگی معنوی، برگزاری جشن تكلیف است .
وی ،جشن تکلیف را آغازگر یك حركت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش های دینی و معنوی دانست و افزود: برای آشنایی بیشتر دانش آموزان نسبت به سن تكلیف پدران، مادران، اولیا و مربیان مهمترین نقش را بر عهده دارند.
مدیر موسسه خیریه حضرت رقیه(س) یاسوج نیز، از جشن تكلیف دختران به عنوان جشن بندگی یاد كرد و خطاب به دانش آموزانی که به سن تکلیف رسیده اند گفت: نماز خواندن، روزه گرفتن، پرهیز از دروغ گویی، تهمت و انجام محرمات، احترام به والدین، معلمان و سایر افراد جامعه، تلاوت قرآن كریم، داشتن اخلاق، گفتار و رفتار خوب، كمك به هم نوع، صرفه جویی و احساس مسئولیت در زندگی از جمله اعمالی است که باید بعد از این انجام دهید.
آفتاب غلامی،کمک به برگزاری باشکوه جشن تکلیف دختران مدارس دخترانه را از دیگر وظایف و رسالت های کاری این موسسه خیریه در کنار انجام سایر کارهای خیر دیگر عنوان کرد.
اجرای سرود،دکلمه خوانی،خواندن سوگندنامه  و برپایی نماز جماعت از برنامه های جانبی این آیین معنوی بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها