استان های مرزی دروازه های اقتصادی کشورند

سخنگوی وزارت امور خارجه: استان های مرزی، مانند خراسان جنوبی دروازه های اقتصادی کشورند که می توانند در توسعه روابط با کشورهای همسایه نقش آفرینی کنند.
کد خبر: ۱۴۳۸۶۰۰

به گزارش جام جم آنلاین،آقای کنعانی در شورای اداری استان گفت: توجه و استفاده از ظرفیت‌های استانی می‌تواند در تحقق بخشی از سیاست‌های دستگاه دیپلماسی موثر باشد.

وی افزود: خراسان جنوبی ظرفیت‌ها و منابع بسیاری دارد و به دلیل مرز طولانی می‌تواند در تحقق سیاست همسایگی دولت اثرگذار باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که ایران در حوزه سیاست خارجی بر اصول عزت، منافع ملی و مصلحت کشور متکی است، افزود: دولت، نگاه ویژه به کشور‌های آسیایی و اسلامی دارد و در این خصوص، ارتباطات سازنده‌ای با این کشور‌ها برقرار کرده است.

آقای کنعانی هدف آمریکا را منزوی کردن ایران عنوان کرد و گفت: با وجود برنامه‌های ضد ایرانی آمریکایی ها، شاهد توسعه مناسبات ایران در حوزه‌های مختلف همچنین امضا تفاهمنامه‌ها و بهبود و ارتقای روابط هستیم.

 استاندار خراسان جنوبی نیز به اقتدار ایران در دنیا اشاره کرد و گفت: هم اکنون ایران در سازمان‌ها و اتحادیه‌های بین المللی عضو است که این موضوع، دیپلماسی عزتمندانه ایران را نشان می‌دهد.

آقای قناعت افزود: پس از استقرار دولت سیزدهم شاهد تحول در حوزه‌های مختلف در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی هستیم که یکی از این مجموعه‌ها وزارت امور خارجه است.

وی به سفر رئیس جمهور و وزیر امور خارجه به سازمان ملل و تمایل بسیاری از کشور‌های ابرقدرت برای دیدار با آنان اشاره کرد و گفت: اکنون اقتدار جمهوری اسلامی را در عرصه‌های بین المللی شاهد هستیم.

استاندار با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران در شانگهای، گروه بریکس، اتحادیه اوراسیا و برقراری ارتباط با عربستان، افزود: دولت سیزدهم دیپلماسی عزتمندانه را جایگزین دیپلماسی التماسی کرد و در همین راستا موفقیت‌های بزرگی به دست آورده است.

 ناصری معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار هم ۹ دی ماه را نماد عزت مردم ایرن دانست و گفت: مردم در ۹ دی پاسخ دندان شکنی به استکبار جهانی و مزدوران نشان دادند.

حجت الاسلام کمیلی مدیر ستاد اقامه نماز استان نیز از مدیران دستگاه های اجرایی خواست نمازخانه ها در ادارات در بهترین موقعیت ساخته شوند و مجهز به تجهیزات باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها