نگاهی به حجم تسلیحات آمریکایی ارسالی به اسرائیل

جنایت صهیونیست‌ها با تجهیزات آمریکایی

با شروع جنایات اخیر صهیونیست‌ها از ۱۵مهرماه، آمریکایی‌ها علاوه بر اقدامات سیاسی و اقتصادی که درحمایت ازاسرائیل انجام داده‌اند سیل مهمات ونیروها و تجهیزات نظامی ازجمله ناو هواپیمابر و هواپیماهای جنگی رابرای کمک به صهیونیست‌هابه‌ کار گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۴۳۸۱۳۱
 
براساس گزارش‌ها، آمریکا سالانه حدود چهارمیلیارد دلار به اسرائیل به‌عنوان متحد منطقه‌ای خود کمک می‌کند و کمک‌هایی که از ۱۵مهرماه ازسوی آمریکا به صهیونیست‌ها شده علاوه برآن چیزی است که به‌صورت معمول انجام می‌شود. براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، دومیلیارد دلار مهمات آمریکایی برای مواقع اضطراری در اسرائیل هم از پیش تامین شده است. این کمک‌ها آن‌قدر زیاد است که سناتور برنی سندرز درباره آن در شبکه اجتماعی اکس نوشت: «ایالات متحده سالانه ۳.۸میلیارد دلار به اسرائیل کمک می‌کند. دولت بایدن و کنگره باید این را روشن کنند که اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند، اما حق ندارد از دلار آمریکا برای کشتن هزاران مرد، زن و کودک بی‌گناه در غزه استفاده نماید.»
 
 حجم تسلیحات ارائه‌شده
دیروز یک روزنامه عبری فاش کرد که آمریکا از هفتم اکتبر بیش از ۲۳۰ هواپیمای باری و ۲۰ کشتی مملو از سلاح را به رژیم‌صهیونیستی فرستاده است.روزنامه یدیعوت‌آحارونوت در این زمینه نوشت: از آنجا که هنوز هم سیاستمدارانی وجود دارند که ادعا می‌کنند ایالات‌متحده با جنگ غزه ارتباط ندارد، مهم است بدانند که این کشور تاکنون بیش از ۲۳۰هواپیمای باری و ۲۰ کشتی حامل سلاح به اسرائیل ارسال کرده است. یدیعوت‌آحارونوت توضیح داد که محموله‌های سلاح آمریکا شامل هواپیما، کشتی، هزاران سامانه تسلیحاتی و مهماتی مانند گلوله‌های تانک، بمب‌های هواپیماهای مخصوص، پهپادها، تجهیزات دید در شب، رادارها و حتی خودروهای زرهی و آمبولانس بوده است. وزارت دفاع اسرائیل هم چندی قبل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که از آغاز حملات به نوار غزه در هفتم اکتبر بیش از ۱۰هزار تن انواع تسلیحات نظامی از آمریکا دریافت کرده است.
به نوشته روزنامه یدیعوت‌آحارونوت در برخی موارد، وزارت جنگ(اسرائیل) تاریخ اجرای قرارداد‌های چندساله را برای محصولاتی که در انبار‌های اضطراری آمریکا مانده‌اند، جلو انداخته است. یدیعوت‌آحارونوت افزود: وزارت دفاع می‌گوید که هزینه جنگ تاکنون بالغ بر ۶۵میلیارد شیکل (۱۷.۵میلیارد دلار) بوده است. بلومبرگ نیز چند هفته پیش فاش کرد که آمریکا ۲۰۰۰موشک هلفایر را که می‌توان از هلیکوپترهای آپاچی پرتاب کرد و همچنین مجموعه‌ای از خمپاره‌ها و مهمات دیگر، ازجمله ۳۶هزارگلوله توپ۳۰میلی‌متری، ۱۸۰۰مورد مهمات سنگرشکنM۱۴۱ وحداقل ۳۵۰۰دستگاه دید درشب درخواست‌شده را تحویل تل‌آویو داده است. به گزارش بلومبرگ، آمریکا ۵۷هزار گلوله ۱۵۵میلی‌متری را که در تسلیحات توپخانه استفاده می‌شود، برای اسرائیل ارسال کرده ‌است.
   
عدم شفافیت کمک‌های تسلیحاتی
این آمار تکان‌دهنده درحالی‌است که روزنامه گاردین می‌گوید کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل بیش از اینهاست و شفافیتی در این زمینه وجود ندارد.  روزنامه گاردین در این زمینه نوشت: به‌نظر می‌رسد (رژیم اسرائیل) اکنون مقادیر قابل‌توجهی از مهمات مورد نیاز خود برای جنگ غزه را از انبار تسلیحاتی آمریکا که برای استفاده از درگیری‌ها در خاورمیانه در نظر گرفته شده استفاده می‌کند، بی‌آن‌که شفافیت چندانی درباره انتقال چنین سلاح‌هایی وجود داشته باشد.این روزنامه افزود: محل دقیق این انبارها محرمانه است اما جایی در اسرائیل چند انبار به ارزش تسلیحاتی میلیاردها دلار متعلق به دولت آمریکا وجود دارد که به‌دقت از آنها محافظت می‌شود. بخشی از انبار تسلیحاتی آمریکا در سرزمین‌های اشغالی ابتدا در دهه۱۹۸۰ تاسیس شد و هدف آن تامین سریع نیازهای تسلیحاتی نیروهای آمریکایی در درگیری‌های آینده خاورمیانه بود اما به مرور زمان رژیم تل‌آویو اجازه یافت در برخی موارد خاص مقادیر گسترده‌ای ازمهمات آن رابیرون بکشد.اکنون به‌نظر می‌رسد رژیم‌صهیونیستی مقادیرهنگفتی از مهمات این زرادخانه‌ها را برای استفاده ازجنگ غزه دریافت می‌کند اما شفافیت زیادی درباره نقل و انتقال آن وجود ندارد.
   
مخالفت مردم آمریکا با کمک‌های نظامی به اسرائیل
حجم کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم‌صهیونیستی آن‌قدر زیاد است که می‌توان گفت آمریکایی‌ها عملا در جنگ غزه حضور دارند. بی‌بی‌سی فارسی در گزارشی که درباره کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل نوشته این‌گونه توضیح می‌دهد: «جنگنده‌های اسرائیلی که غزه را بمباران می‌کنند، ساخت آمریکا هستند و بیشتر تجهیزات هدایت دقیقی هم که اسرائیل به کار می‌برد از آمریکا آمده است. بخشی از سیستم رهگیری پدافند هوایی گنبد آهنین هم در آمریکا تولید شده است.» این وضعیت درحالی‌است که در ۲۵ اکتبر، نتایج یک نظرسنجی که توسط CBS News در آمریکا انجام شد، نشان داد که ۵۲ درصد آمریکایی‌ها با ارسال سلاح توسط دولت‌شان به اسرائیل مخالف هستند.۵۶ درصد آمریکایی‌ها نیز نارضایتی خود را از سیاست جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین ابراز کردند.

بخشی از تجهیزات ارسالی 
 ناو هواپیمابر یواس‌اس ‌جرالد آر فورد که جدیدترین، پیشرفته‌ترین و پرهزینه‌ترین ناو هواپیمابر آمریکایی است.
 کشتی جنگی یواس‌اس ‌نرماندی با قابلیت حمله به اهداف زمینی یا دفاع در برابر هواپیما و موشک‌های وارده. 
 ناوشکن یواس‌اس ‌توماس هادنر که دارای قابلیت‌های تهاجمی و دفاعی است و می‌تواند مستقل یا به‌عنوان بخشی از یک نیروی ضربتی بزرگ‌تر عمل کند.
 کشتی جنگی یواس‌اس ‌رامیج با قابلیت‌های تهاجمی و دفاعی. 
 یواس‌اس کارنی نیز یکی دیگر از ناوشکن‌های کلاس «آرلی برک» است که در سال ۲۰۱۶ ارتقا یافته و قابلیت پرتاب موشک را هم پیدا کرده است.
 یواس‌اس روزولت، چهارمین ناوشکن موشک‌های هدایت‌شونده کلاس «آرلی برک» از دیگر ناوهای جنگی اعزامی به منطقه مطرح شده است.
 اعزام ۲۵ جنگنده اف ۳۵ به منطقه که وظیفه جلوگیری از گسترش جنگ و تهاجم احتمالی دیگر قدرت‌های منطقه را برعهده دارند.
 اعزام جنگنده‌های اف ۱۵ که جنگنده‌های تاکتیکی، سبک و بسیار قابل مانور بوده و برای برتری نیروی هوایی طراحی شده‌اند. اعزام اف ۱۶ که هواپیمای جنگی همه‌کاره و سبک است که برای استفاده در حملات دریایی و اهداف زمینی مانند تانک‌ها و سایر وسایل نقلیه زرهی طراحی شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها