رخنه صهیون در حیات آمریکا

یکی از مهم‌ترین بهانه‌هایی که جنبش یهودی - صهیونی برای اقدامات وحشیانه و غیرمنطقی خود مطرح می‌کند این است که این فرقه هرگز به‌عنوان یک گروه اقلیت فرصت و امکان منعکس کردن خواسته‌ها و احقاق حقوق خود نداشته است.
کد خبر: ۱۴۳۷۲۱۳
 
به عبارت دیگر آنها مدعی‌اند که هرگز همانند دیگر خرده‌جوامع موجود دریک جامعه بزرگ‌تر، نمایندگان سیاسی خاص خود را نداشته‌اند که بتواند از حقوق این خرده‌جامعه حمایت کرده و منافع‌شان را نیز درزمره منافع ملی یک کشور مطرح و دنبال کند. اما با مرور تاریخ و بررسی اسناد موجود درمنابع مختلف به‌ویژه اسناد واظهارات دانشمندان وکارشناسان یهودی (وحتی برخی از صهیونیست‌ها) به‌وضوح می‌توان دریافت که این ادعا نه تنها درست نیست بلکه برعکس آن صادق است.حداقل در یک قرن اخیر رخنه یهودیان صهیونیست در ابعاد حیاتی کشوری همچون آمریکا به‌ اندازه‌ای گسترده و عمیق است که به‌هیچ‌وجه نمی‌توان گفت منافع و اهداف این گروه نادیده گرفته شده یا نماینده مشخصی برای آنها در سطوح عالی حکومتی وجود نداشته است.
 
اعتراف صهیونیست‌ها به رخنه در بخش‌های حیاتی آمریکا
گزارش پیش‌رو با اتکا بر گفته‌ها و نوشته‌های چهره‌های برجسته یهودی - صهیونیست نشان می‌دهد رخنه این فرقه درعرصه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آمریکا به قدری عمیق و گسترده است که تقریبا هیچ تصمیمی درسطوح عالی این کشورگرفته نمی‌شود مگر آن‌که فرقه یهودی - صهیونیستی به صورت مستقیم یاغیرمستقیم برآنها تأثیر بگذارد. باوجود برخی مناقشات پراکنده درباره برخی سیاست‌های خاص، آمریکا همچنان به پیروی ازمسیر گذشته، کمک‌های نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی گسترده‌ای به اسرائیل می‌کند.
 
ترس مردم آمریکا از لابی و قدرت یهودی 
ازجمله کسانی که خودخواسته به چنین پرسشی پاسخ داده‌اند، می‌توان به دزموند توتو، اسقف اعظم آفریقای جنوبی، اشاره کرد. وی که در سال۱۹۸۴ برنده جایز صلح نوبل شد، درسخنرانی خود در باستون چنین می‌گوید: «اما همه شما همان‌گونه که من می‌دانم، می‌دانید دولت اسرائیل به نوعی روی شالوده‌ای مستحکم در آمریکا استقرار یافته و انتقاد از آن فورا با الصاق برچسب یهودستیزی، در نطفه خفه می‌شود. مردم در این کشور(آمریکا) می‌ترسند از نادرست بودن امر نادرست سخن بگویند، زیرا لابی یهودی قدرتمند است؛ بسیار قدرتمند است.» این گفته توتو، درست است. هرچند یهودیان فقط ۲ تا ۳درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند اما قدرت و نفوذ بسیار قابل‌توجهی دارند، بسیار بیشتر از هر قومیت یا گروه مذهبی دیگر در این کشور. در اینجا تلاش می‌کنیم نگاهی متفاوت به این گروه داشته باشیم و از نگاه دانشمندان،  مورخان و کارشناسان یهودی به این ماجرا بنگریم و به این پرسش پاسخ دهیم که چرا این اقلیت بسیار کوچک، چنین قدرتی را در آمریکا برای خود فراهم آورده‌اند که بتواند برخلاف خواست بسیاری از کشورهای جهان از اسرائیل حمایت کرده و حتی درجهت همراه کردن این مخالفان باخود نیز به موفقیت‌هایی چند نیز دست پیدا کند.گینزبرگ، نویسنده و دانشمند یهودی: امروز با وجود آن‌که حداکثر ۲درصد ازجمعیت آمریکا یهودی است اما تقریبا نیمی از ثروتمندان کشور، یهودی هستند. مدیران ارشد سه شبکه اصلی تلویزیونی و چهار استودیوی بزرگ و اصلی فیلمسازی، یهودی.‌اندپروفسور بنجامین گینزبرگ، نویسنده ودانشمند یهودی برجسته درحوزه علوم سیاسی می‌گوید:«از دهه۱۹۶۰ یهودیان به میزان قابل توجهی درحیات اقتصادی، فرهنگی، فکری وسیاسی آمریکایی‌ها نفوذ کردند. دردهه۱۹۸۰ یهودیان نقشی محوری در حیات اقتصادی آمریکا داشتند ودرزمره منتفعین اصلی یک دهه ادغام وبازآرایی شرکت‌های خصوصی بودند. امروز باوجود آن‌که حداکثر ۲درصد ازجمعیت کشور یهودی است اما تقریبا نیمی از ثروتمندان کشور، یهودی هستند. مدیران ارشد سه شبکه اصلی تلویزیونی و چهار استودیوی بزرگ و اصلی فیلمسازی، یهودی‌اند(امروز هر شش استودیوی اصلی متعلق به یهودیان است) و بزرگ‌ترین روزنامه‌های زنجیره‌ای کشور و بانفوذترین آنها، ازجمله نیویورک تایمزو...همگی متعلق به یهودیان است. نقش و نفوذ یهودیان در عرصه سیاسی آمریکا نیز به همین میزان برجسته است.»اما در میان ملل جهان، آمریکا به تنهایی به‌عنوان بزرگ‌ترین حامی اسرائیل، خود را متمایز ساخته است. به جز چند مورد معدود، تقریبا همه آمریکایی‌ها، حتی سیاستمداران و چهره‌های برجسته‌ای که گاهی برخی از سیاست‌های اسرائیل را مورد انتقاد قرار می‌دهند، در زمره حامیان اسرائیل هستند و این رژیم جعلی را نه یک کشور بلکه یک دولت قومی_مذهبی مؤکدا یهودی تلقی می‌کنند.استیفن اشتینلایت، مدیرسابق امور ملی کمیته یهودیان آمریکا نیز می‌گوید: «قدرت سیاسی نامتناسب یهودیان، به مراتب بیشتر از هر گروه قومی_فرهنگی دیگر در آمریکاست.» به گفته وی: «نفوذ و قدرت اقتصادی یهودیان به‌گونه نامتناسبی در هالیوود، تلویزیون و صنعت اخبار، رخنه کرده است.»
سایمور لیپست و ارل راب، دو نویسنده شناخته‌شده یهودی در کتاب خود با عنوان «یهودیان و صحنه جدید آمریکایی» می‌نویسند: «در طول سه دهه اخیر، یهودیان [در ایالات متحده] ۵۰ درصد از۲۰۰متفکر برتر،۲۰درصد از برترین استادان دانشگاهی، ۴۰درصد از شرکای کمپانی‌های برجسته حقوقی در نیویورک و واشنگتن، ۵۹درصد از مدیران، نویسندگان و تولیدکنندگان ۵۰کمپانی برتر فیلمسازی از ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۲ و ۵۸ درصد از مدیران، نویسندگان وتولیدکنندگان دردو مجموعه اصلی تلویزیونی را تشکیل داده‌اند.»مجله ونیتی فیر(Vanity Fair) درسال۲۰۰۷ فهرستی ازآنچه «قدرتمندترین افراد درجهان» می‌نامد، منتشرکرد. فهرستی ۱۰۰ نفره از بانفوذترین چهره‌های رسانه‌ای، بانکداری، ناشران، فیلمسازان و...که تعیین می‌کنند ما چه نگاهی به خود و جهان پیرامون خود داریم و کسانی که به صورت مستقیم وغیرمستقیم زندگی ما وآینده ما راشکل می‌بخشند.طبق گزارش روزنامه سرشناس اسرائیلی«اورشلیم پست»، یهودیان بیش ازنیمی ازمردان و زنانی را در فهرست «ونیتی فیر» تشکیل می‌دهند. به همین شکل، فهرستی از ثروتمندترین افراد آمریکایی در سال ۲۰۱۸ توسط نشریه فوربز منتشر شد که در آن پنج نفر از ۱۰ نفر صدر فهرست، یهودی هستند.
 
«مایکل بلومبرگ» از عوامل اخاذی جنسی
نقش یهودیان در زندگی سیاسی آمریکایی‌ها نیز به همین میزان نامتعادل است. آژانس خبری یهودیان (JTA) درسال۲۰۲۰ پیمایشی را اجرا کرد و دریافت «۱۵نفر از ۲۵حامی بزرگ سیاسی دراین دوره از انتخابات، یهودی هستند یا ریشه یهودی دارند.» از جمله مهم‌ترین چهره‌ها در میان این ۱۵ نفر عبارتند از: «شلدون و میریام آدلسون، مایکل بلومبرگ، جورج سورس و تام اشتیر.» شلدون و میریام ادلسون، زوج میلیاردر یهودی، درآمدهای هنگفت قمارخانه‌های آمریکایی را صرف کمک به اهداف اسرائیل می‌کنند. در چند سال اخیر، بزرگ‌ترین حامیان جمهوریخواهان، ادلسون‌ها بوده‌اند؛ زوج میلیاردر یهودی که به شدت از صهیونیست‌ها حمایت می‌کند. ادلسون‌ها بیش از ۱۰۰میلیون دلار در چرخه انتخاباتی سال ۲۰۱۶ و ۱۲۳ میلیون دلار در چرخه انتخاباتی سال۲۰۱۸ به حزب جمهوریخواه وکاندیداهای آن کمک کردند. درچرخه انتخاباتی سال۲۰۲۰، چهره برجسته قمارخانه‌های بزرگ آمریکا به همراه همسرش، چیزی نزدیک به ۲۵۰میلیون دلار برای حمایت از دونالد ترامپ و دیگرکاندیداهای جمهوریخواه، هزینه کرد. البته باید توجه داشت ه یهودیان به همین میزان در زمره بزرگ‌ترین حامیان مالی نامزدهای حزب دموکراتیک هستند. ازجمله آنها باید به جورج سورس و حیم سابان اشاره کرد. نیویورک تایمز در مقاله‌ای درباره این میلیاردر اسرائیلی و چهره‌های برجسته رسانه‌ای در جهان می‌نویسد: سابان نقشی برجسته در زندگی سیاسی آمریکایی‌ها ایفا می‌کند و تعهدی ابدی به دولت یهودی دارد. «اززمانی که وی به عنوان مرتبط‌ترین چهره برجسته هالیوود به عالم سیاست، پا به عرصه نهاد، از نفوذ و ثروت خود در واشنگتن، و به طورروز افزون درجهان، بهره گرفته تا منافع اسرائیلی را پیش ببرد.»سابان جمله معروفی دارد: «من مردی با یک دغدغه واحد هستم و آن دغدغه، اسرائیل است.» ام.جی. روزنبرگ (M. J. Rosenberg) تحلیلگر امورسیاسی در نشریه نیشن در سال ۲۰۱۴ می‌نویسد: «ادلسون و سابان، به ترتیب بنیانگذاران اصلی احزاب جمهوریخواه و دموکرات هستند اما همان‌گونه که ادلسون نیز تأکید می‌کند، وقتی ماجرای اسرائیل در میان باشد، ما هر دو در یک جبهه هستیم.»سردبیر هفته‌نامه جامعه یهودیان آمریکا(فوروارد): درچند بخش کلیدی رسانه‌ای، به ویژه در میان مدیران استودیوهای هالیوودی، یهودیان به لحاظ کمیت بر همه دیگر گروه‌ها، برتری دارند. سابان در بسیاری از اندیشکده‌های آمریکایی به صورت افتخاری عضویت دارد؛ از جمله در اندیشکده بروکینگز که با حمایت وی یک میز تخصصی برای مسائل خاورمیانه به نام او ایجاد شده است. به عبارت دیگر جریان سیاستگذاری عمومی درآمریکا نیز توسط یهودیان صهیونیست، همانند سابان هدایت می‌شود.مایکل مدود نویسنده برجسته یهودی ومنتقد سینمایی دررابطه با رخنه یهودیان صهیونیست در هالیوود اعتراف می‌کند: «به هیچ وجه نمی‌توانم این تلاش بی‌ثمر برای انکار این واقعیت را درک کنم که قدرت و نفوذ یهودیان در فرهنگ عمومی، گسترده و عمیق است. درهرفهرستی از بانفوذترین مدیران و تولیدکنندگان درهراستودیوی فیلمسازی بزرگ، اکثریت با اسامی یهودیان برجسته و شناخته شده است.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها