جنس های مختلف پارچه برای انواع مبل

مبل ها از مهم ترین وسایل چیدمان در دکوراسیون منزل و اداره‌ها هستند، بنابراین بهتر است که پارچه و سبک مورد نظر خود را به درستی انتخاب کنید. بخاطر جلوگیری از سردرگمی و پشیمانی‌های آینده، برای انتخاب جنس پارچه مناسب مبل خود زمان بگذارید و بهترین ها را را در نظر بگیرید.
مبل ها از مهم ترین وسایل چیدمان در دکوراسیون منزل و اداره‌ها هستند، بنابراین بهتر است که پارچه و سبک مورد نظر خود را به درستی انتخاب کنید. بخاطر جلوگیری از سردرگمی و پشیمانی‌های آینده، برای انتخاب جنس پارچه مناسب مبل خود زمان بگذارید و بهترین ها را را در نظر بگیرید.
کد خبر: ۱۴۲۶۰۵۰

با این کار شما از انتخاب خود برای سال‌های آینده راضی خواهید بود و دیگر نیازی به هزینه اضافی برای نگهداری طاقت فرسای مبلمان مانند روکش کردن آنها یا تعویض نخواهید داشت.

برای خریدی مناسب، دوام، راحتی و سبک دکوراسیون را در درجه اول قرار دهید. در ادامه چند گزینه برای جنس پارچه و مزایا و معایب هریک از آنها آورده شده است.

1- چرم

چرم از محبوب ترین پارچه ها برای مبلمان است. این پارچه برای تمامی سبک های دکوراسیون استفاده می شود و حس خوبی را به فضا می‌دهد. همچنین تمامی سنین از این پارچه استقبال می کنند و مورد پسند همه است. تمیز کردن آن آسان است، در طول زمان به خوبی خود را حفظ می‌کند و در رنگ‌ها، پوشش‌ها و بافت‌های متنوعی ارائه می‌شود که جذابیت بصری را به ارمغان می‌آورد.

جنس مبل چرمی دارای روکش ضد لک است و آن را برای خانه‌هایی با فضای نشیمن، بسیار ایده‌آل می‌کند که به راحتی تمیز می‌شود. از معایب آن نیز میتوان به آسیب پذیر بودن آن در برابر رطوبت و قیمت بالای آن نسبت به سایر پارچه ها اشاره کرد. نشستن های طولانی مدت بر روی چرم نیز باعث تعرق می‌شود و این رطوبت باعث ترک خوردگی می‌شود.

2- کتان

کتان یک پارچه سخت است و حس لوکسی دارد که آن را به یک انتخاب قابل تحسین برای مبل تبدیل می کند. با این حال، از انواع مختلف پارچه مبل، این پارچه برای خانه هایی با ساکنان بزرگسال مناسب است تا خانواده هایی که بچه های کوچک یا حیوانات خانگی دارند.

به این دلیل است که کتان اگر تحت فشار و کشیده شدن باشد به خوبی مقاومت نمی کند، به خصوص اگر پارچه کتان از بافت های نرم‌تر ساخته شده باشد. رنگ‌های روشن‌تر از نظر مقاومت در برابر لکه، اصلا خوب نیستند چون رطوبت را به خوبی جذب کرده و آلودگی را نمیتوان به راحتی از روی آن تمیز کرد. همچنین بدون چروک نگه‌داشتن آن‌ها نیز سخت است.

 جنس های مختلف پارچه برای انواع مبل

3- پنبه

کاملاً مشابه پارچه کتان، پنبه نیز پارچه‌ای بادوام و باکیفیت است، اما در مناطقی که احتمال تجمع افراد زیادی در یک زمان وجود دارد، مانند اتاق نشیمن، به خوبی مقاومت نمی‌کند و در طی زمان جنسش ضعیف می‌شود. تمیز کردن آن به آسانی نیست و باید با احتیاط و به آرامی انجام گیرد. پنبه خالص برخلاف اینکه می تواند در برابر جمع شدن و چروک مقاومت کند، لکه ها و رنگ ها را سریعتر جذب می کند. اما اگر پنبه با مواد دیگری ترکیب شود امکان راحت تر پاک شدن مواد را افزایش می‌دهد.

4- پشم

پشم به دو دسته الیاف مصنوعی و طبیعی تقسیم می‌شود که پارچه مبلی پشمی ترکیبی از این دو الیاف طبیعی و مصنوعی‌اند. پارچه های مبل پشمی از الیاف حیوانی باکیفیت و بادوام ساخته شده اند که در برابر ساییدگی، لکه، تغییر رنگ و چین و چروک مقاوم هستند. تمیز کردن پشم در صورت ریختن نوشیدنی و لکه نیز آسان تر است. به سادگی با جاروبرقی، گرد و غبار روی آن پاک می شود.

خرید مبل ال ترکیه ای زیبا

5- مخمل

اگر پارچه ای برای مبل وجود داشت که زندگی لوکس را به خوبی نشان دهد، یک مبل مخملی بود. این متریال نرم و بافت دار است که از ابریشم ساخته شده است و بافتی سخت و محکم دارد. مخمل از پرطرفدارترین پارچه هاست که یکی از مهم ترین المان ها برای زیباتر کردن فضای داخلی به شمار می‌رود که انواع مختلفی دارد.

اگرچه ممکن است به نظر برسد که یک وسیله لوکس نیاز به نگهداری بیشتری دارد، اما مراقبت از مخمل نسبتاً آسان است. در واقع، می تواند مانند هر ماده دیگری، فرسودگی و پارگی طی کارهای روزانه را تحمل کند.

6- شانل

مبل های شانل بادوام و نرم دارای پرز (سطح برجسته نخ) و رنگی براق هستند که آنها را برای لوازم مورد استفاده در دکوراسیون داخلی عالی می کند. این پارچه از ابریشم، پنبه و نخ های مصنوعی ساخته شده است. از آنجایی که معمولاً دارای جنسی نرم هستند، احساس خوب و لطیفی به مبلمان شما می دهند.

با این حال، شانل زمانی که مستقیماً در معرض نور شدید خورشید قرار می گیرد، دوام ندارد.حتماً مبل خود را دور از پنجره ها قرار دهید تا رنگ آن مثل روز اول باقی بماند.

 جنس های مختلف پارچه برای انواع مبل

7- پلی استر

وقتی در مورد الیاف مصنوعی صحبت می کنیم، اولین چیزی که به ذهن می رسد پلی استر است. بیشتر از سایر مواد طبیعی در برابر لکه ها مقاومت می کند که این یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. پلی استر نیز ماده ای غیر حساسیت زا است و این به معنای عطسه کمتر و واکنش های پوستی کمتر است.

همچنین در مقاومت در برابر آسیب و خراش، عملکرد خوبی دارد. در واقع، اگر به دنبال ظاهری مشابه مبل چرمی هستید، می توانید پلی استر را انتخاب کنید. میکروفایبر نیز که پارچه ای ظریف و محکم است از پلی استر و نایلون ساخته شده است

https://farazandefurniture.com/مبل-ال-کنج/

8- ریون

این پارچه بخاطر سبک بودن و قابلیت کشسانی که دارد بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. این قابلیت ارتجاعی باعث می‌شود که سریع به حالت اولیه خود برگردد بدون آنکه آسیبی به آن وارد شود. پارچه ریون بخاطر ترکیب بندی رنگی و طرح های متفاوتش باعث شده تا توجه بسیاری را به خود جلب کند. از معایب این پارچه نیز می توان به لغزندگی این پارچه اشاره کرد که با ساتن برابری میکند.

9- وینیل

یک جایگزین عالی دیگر برای جنس مبل چرمی است. وینیل ارزان تر است و در طرح های مختلف و برجسته ای مانند حباب ، پوست مار و تمساح و... تولید می‌شود. این پارچه علاوه بر بافت های متنوع و طرح های خاصش دارای مقاومت بسیاری در برابر سایش و خراش است.

10- نانو

نانو از جدیدترین مدل های پارچه در مبلمان است که با توجه به تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است. این پارچه اصلا آب را به خود جذب نمی کند و ضد لک و ضد حریق است.

این ویژگی ها باعث تمیزی هرچه بیشتر مبلمان می شود که علاوه بر اینها پارچه نانو دارای خاصیت ضدباکتریایی است و اگر دارای حساسیت هستید می توانید با خیالی راحت از آن استفاده کنید. طول عمر و لطافت نانو نیز از مشخصات آن است. نانو متمایز ترین و بهترین ویژگی هارا نسبت به سایر پارچه ها را دارد و هر انتظاری از مبل با بهترین کیفیت و استاندارد هستید را برآورده میکند.

سخن پایانی

برای انتخاب پارچه مبل با طیف گسترده ای از پارچه ها رو به رو می‌شوید که به طور کلی الیاف طبیعی مانند کتان و پشم نسبت به مصنوعی از مقاومت کمتری برخوردار هستند. بهتر است با توجه به نیاز و نوع استفاده خود این پارچه را انتخاب کنید تا بتوانید بهترین استفاده را از آن داشته باشید.

منبع

newsQrCode
برچسب ها: مبل مبل ها مبلمان
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها