دنیای امروز پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد‌. خانواده، زندگی زناشویی و تربیت فرزندان مانند گذشته ساده نیست چرا که دوره و زمانه عوض شده و مؤلفه‌های متعددی بر روابط اجتماعی و خانوادگی ما تأثیر می‌گذارد. در دنیای امروز ما با رسانه‌هایی مواجهیم که اثرگذاری عمیقی بر زندگی ما دارند‌. نقل‌قول مشهوری وجود دارد که می‌گوید: رسانه‌ها شاید نتوانند به شما بگویند چگونه فکر کنید اما می‌توانند بگویند به چه چیزی فکر کنید‌!
کد خبر: ۱۴۲۰۱۴۹
نویسنده مهدی نیک‌ضمیر‌ | گروه جامعه


و نقل‌قول دیگر حتی این موضوع را نقض کرده و تاکید دارد: رسانه‌ها هم می‌توانند به شما بگویند به چه چیزی فکر کنید و همین که چگونگی فکر کردن ما را در دست خودشان بگیرند‌!
به همین دلیل هم رسانه‌ها و به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی و عضویت و حضور فراگیر هر یک از ما در این شبکه‌ها موجب شده تا روابط انسانی و حتی روابط خانوادگی ما تحت‌تاثیر قرار گیرد و از الگوهای ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تبعیت کنیم‌. الگوهایی که خیلی وقت‌ها نه واقعی‌اند و نه معقول.این الگوبرداری از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در میان کودکان و نوجوانان چند برابر اثرگذار است و ممکن است ما را با شرایطی مواجه کند که به‌هیچ عنوان ندانیم باید با فرزندان‌مان چگونه برخورد کنیم. همچنان که این مسأله می‌تواند در مورد همسر یا سایر اعضای خانواده هم اتفاق بیفتد‌.در چنین شرایطی است که باید به سراغ افراد خبره و آموزش‌دیده رفت و از مشاوره آنها کمک گرفت. هرچند کمک گرفتن از مشاور و روان‌شناس در جامعه ما کمتر جا افتاده است اما گاهی وقت‌ها مشاوران و روان‌شناسان می‌توانند به ما کمک کنند تا به مشکلات‌مان در روابط فردی، اجتماعی و خانوادگی فائق شویم. صد‌البته انتخاب مشاور و روان‌شناس درست، معتمد و خبره از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است و اتفاق افتاده که گاهی وقت‌ها مشاوران و روان‌شناسان کار‌نابلد ممکن است چالش‌های ما را چند برابر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها