یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: در سالهای اخیر وضعیت اقتصادی و معشیتی مردم بغرنج شده و ملت از چنین وضعیتی نگران هستند؛ لذا باید تلاش تمام مسئولان در جهت بهبود اوضاع اقتصادی مردم باشد که بر میزان مشارکت مردم نیز تاثیر خواهد داشت.
یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: در سالهای اخیر وضعیت اقتصادی و معشیتی مردم بغرنج شده و ملت از چنین وضعیتی نگران هستند؛ لذا باید تلاش تمام مسئولان در جهت بهبود اوضاع اقتصادی مردم باشد که بر میزان مشارکت مردم نیز تاثیر خواهد داشت.
کد خبر: ۱۴۱۷۶۵۹

ابوالفضل ابوترابی در خصوص راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات مجلس در گفتگو با جام‌ جم آنلاین گفت: طبیعتا بهبود شرایط اقتصادی میتواند یکی از راههای بالا بردن مشارکت در انتخابات باشد.

وی تصریح کرد: در سالهای اخیر وضعیت اقتصادی و معشیتی مردم بغرنج شده و ملت از چنین وضعیتی نگران هستند؛ لذا باید تلاش تمام مسئولان در جهت بهبود اوضاع اقتصادی مردم باشد که بر میزان مشارکت مردم نیز تاثیر خواهد داشت.

 نماینده مردم اصفهان در مجلس در عین حال با بیان اینکه تناسبی شدن انتخابات می توانست یکی از راههای افزایش مشارکت انتخابانی شود، تصریح کرد: تناسبی شدن انتخابات سنگ زیرین و تدریجی حزبی شدن انتخابات است؛ موضوعی که در کشور ما مغفول مانده است.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه بنا داشتیم سنگ بنای انتخابات حزبی را در انتخابات تناسبی به‌طور تدریجی از تهران شروع کنیم تا در فرایند 10، 20ساله مردم انتخابات تناسبی را بپذیرند و یاد بگیرند، گفت: این اتفاق خوبی بود و محاسن زیادی داشت. اولین نکته مثبت این بود که انتخابات حزبی می شد. دومین حسن این بود که همه تفکرات در مجلس حضور داشتند و سومین نکته این بود که از این جهت که همه می توانستند در انتخابات نقش آفرینی کنند که باعث افزایش سطح مشارکت در انتخابات می شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: اعتماد مردم به حکومت سبب افزایش مشارکت مردم در انتخابات، ایجاد زمینه‌های مناسب توسعه و افزایش ضریب امنیتی می‌شود ضمن این که از دیدگاه حکومت اسلامی ، نقش آفرینی مردم صرفا در مشروعیت بخشی خلاصه نمی‌شود، بلکه این حضور در عینیت بخشی و کارآمدی حکومت هم نقش اساسی دارد. در مقابل مشارکت سیاسی اندک می‌تواند منشاء مشکلات و چالش‌های متعددی برای حکومت باشد. 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور همچنین بار دیگر بر لزوم توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در کنار توسعه سیاسی تاکید کرد و گفت: این موضوع یکی از راه‌های مهم تشویق مردم به مشارکت در انتخابات است.

وی همچنین ارائه آموزش سیاسی به افراد ، استفاده مناسب از تبلیغات ، توجه به ویژگی‌های مناطق مرزی و محروم، ارائه توجیهات قانونی و جلب مشارکت نخبگان را دیگر راههای افزایش مشارکت در انتخابات دانست.

ابوترابی گفت: شرکت در انتخابات به عنوان اصلی‌ترین نماد مشارکت سیاسی مردم در یک نظام مبتنی بر جمهوریت تلقی می‌ شود و می‌تواند منشاء آسیب‌ها و فرصتهای متعددی برای امنیت ملی کشور باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شرکت در انتخابات را زمینه‌ای برای نمایش اقتدار ملی و کارآمد سازی سازمان‌ها و نهادها برای تحقق اهداف کشور عنوان و خاطر نشان کرد: هر چه بتوانیم موانع اقتصادی و معیشتی را برداریم و مشکلات مردم را حل کنیم یقینا مشارکت بیشتری در انتخابات خواهیم داشت.

وی حل دغدغه‌های مردم را موجب ارتقاء سرمایه اجتماعی دانست و  گفت: با دستیابی به این هدف یقینا راهبرد مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت افزایش می‌یابد و ملت در سایه این همدلی برای یک انتخابات پرشور آماده می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها