نماینده ادوار مجلس:

حوزه‌های علمیه تضمین‌گر اصل سیاست، براساس دیانت در ساختار جمهوری اسلامی هستند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: یکی از مبانی نظری نظام جمهوری اسلامی و تامین کننده سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی نظام جمهوری اسلامی، مبنا قراردادن اسلام و دیانت است که به ظرفیت و توانمندی‌ها تخصصی حوزه های علمیه برمی‌گردد.
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: یکی از مبانی نظری نظام جمهوری اسلامی و تامین کننده سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی نظام جمهوری اسلامی، مبنا قراردادن اسلام و دیانت است که به ظرفیت و توانمندی‌ها تخصصی حوزه های علمیه برمی‌گردد.
کد خبر: ۱۴۱۶۲۵۱

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار خبر24 گفت: به هر میزانی که حوزه بتواند راه حل مشکلات کشور را در عرصه‌های گوناگون از متون اسلامی استخراج کند و به مسئولان اجرایی کشور ارائه دهد، به طور طبیعی جامعه سازی اسلامی که یکی از مراحل انقلاب اسلامی است به صورت سریع‌تری می‌تواند تحقق یابد.

وی در خصوص دیدار رهبری با طلاب حوزه های علمیه که برگزار شد، گفت: یکی از قشرهایی که نقش بسیار موثری در پدید آوردن انقلاب اسلامی داشته و امروز ترکش های عملکرد مجریان و دستگاه‌های اجرایی و قانونگذاری کشور به این قشر برمی‌گردد، روحانیون هستند؛ که طبیعتاً در حال حاضر این قشر باید پاسخگوی ایرادات و نقدهای برخی اقشار جامعه باشد.

وی در عین حال با بیان اینکه علی رغم اینکه روحانیون در تنگنا زندگی می‌کنند، افزود: مطالبه مردم، بالا و خارج از حد اختیارات و مسئولیت‌های این قشر است که در جامعه بر عهده دارند.
طبیعتاً یکی از مبانی نظری نظام جمهوری اسلامی و تامین کننده سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی نظام جمهوری اسلامی بر مبنای اسلام و دیانت است که به ظرفیت و  توانمندی‌ها تخصصی حوزه برمی‌گردد و به هر میزانی که حوزه بتواند راه حل مشکلات کشور را در عرصه‌های گوناگون از متون اسلامی استخراج کند و به مسئولان اجرایی کشور ارائه دهد به طور طبیعی جامعه سازی اسلامی که یکی از مراحل انقلاب اسلامی است به صورت سریع‌تری می‌تواند تحقق یابد.

این نماینده ادوار مجلس گفت: با اشرافی که رهبری نسبت به نقاط قوت و ضعف و بایدها و نبایدهای حوزه در دیدارهایشان با مسئولان مدیریتی حوزه علمیه وجود دارد، انتظار رهبری از روحانیون و طلاب  این است که خود را در تراز انقلاب و متناسب با نیازهای امروزی تمدنی نظام اسلامی بدانند و  ظرفیت‌های علمی و پژوهشی خود را به گونه‌ای بالا ببرند که بتوانند در بخش‌های مبانی نظری نظام جمهوری اسلامی ایران، تمام ابهامات و نیازهای فکری را تامین کنند.

این فعال سیاسی افزود: این امر مستلزم این است که اولاً نقش روحانیت در تداوم انقلاب اسلامی کاملاً پررنگ،مشخص و مورد توجه قرار گیرد و در مرحله بعد بدانیم حرکت‌هایی که امروزه از سوی دشمنان علیه روحانیت مشاهده می‌کنیم، حال چه اقدامات تروریستی و چه اغتشاشات سال گذشته که برخی از روحانیون دچار مشکلاتی شدند و همچنین شایعات و تخریب‌های سیاسی که توسط برخی جریان‌های داخلی علیه روحانیت صورت می‌گیرد نشان دهنده این است که دشمن و عوامل داخلی آن به دنبال تضعیف نقش روحانیت در ساختار سیاسی و دینی کشور هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها