لیلی عظیمی فهیم هنرمند ایرانی:

روس ها هنر تذهیب ایرانی را تحسین می کنند

دکتر عشرت بدر فعال هنرهای سنتی و زیورآلات ایرانی در گفت وگو با جام جم آنلاین:

هنر ایرانی باعث حیرت مخاطبان روسی شده است

یک فعال هنرهای سنتی ایران در حوزه لباسهای تاریخی می گوید: اقبال شهروندان روسی به لباس های وزین و فاخر ایرانی در نمایشگاه هفته فرهنگی ایران در مسکو بی نظیر است.
کد خبر: ۱۴۱۵۴۴۲

دکتر عشرت بدر که درمسکو به سر می برد در این خصوص به جام جم آنلاین می گوید: عشرت بدر، دکترای جامعه شناسی و دارای سابقه 45 سال فعالیت در حوزه هنرهای سنتی، لباسهای تاریخی، سوندوزی و زیورآلات سنتی هستیم. موزه های لباس های تاریخی را در کشور راه اندازی کرده و در بیش از 300 نمایشگاه برون مرزی و بین المللی شرکت کرده ام. برگزاری نمایشگاه لباسهای سنتی ایران در راستای معرفی هویت و شخصیت زن ایرانی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در خصوص استقبال شهروندان و اهالی هنر در روسیه از هفته فرهنگی ایران در مسکو ، خصوصا بخش لباس های سنتی می گوید: واقعا استقبال روسها از این نمایشگاه و هفته فرهنگی خیره کننده بوده است. در بخش لباس های سنتی، بسیاری از زنان روسی با حضور در نمایشگاه، در برابر هنر فاخر ایرانی لب به زبان تحسن و شگفتی گشوده اند. در روزهای نمایشگاه، تا پاسی از شب این استقبال ادامه داشته و بسیاری از شرکت کنندگان، با پوشیدن لباسهای ایرانی عکس یادگاری گرفته اند. در این نمایشگاه، ما بسیاری از مخاطبان هنری ، فرهنگی و حتی شهروندان عادی در روسیه را با عمق و اصالت هنر ترمه بافی، زردوزی،مخملدوزی، مخملبافی،سرمه و ابریشم دوزی، قطبان دوزی و ..... آشنا کردیم. برخی شرکت کنندگان با بهت و حیرت ناشی از اشتیاق، به توضیحات ما در این خصوص گوش فرا می دادند. بسیاری از طراحان و بانوان بازدیدکننده از پارچه ها استقبال و با ما تبادل نظر نمودند تا از الگوها بتوانند در طراحی لباسهای روسی بهره ببرند.

دکتر عشرت بدر در پایان تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه فرصتی طلایی است. برگزاری هفته های فرهنگی ایران در کشورهای گوناگون، علاوه بر آنکه موجب برقرای روابط و تبالات فرهنگی می شود، منجر به رشد اقتصادی کشور، خصوصا در عرصه پوشاک و لباس سنتی ایرانی خواهد شد. پوشاک زن ایرانی در طول تاریخ علاوه بر پوشیدگی و عدم برهنگی، سرشار از طرح ها، و رنگهای زیبا و چشم نواز است.باید این هنر و افتخار را به جهانیان معرفی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها