براساس اعلام رسمی رسانه‌های آلبانی، پلیس این كشور صبح پنج شنبه بار دیگر وارد مقر گروهك تروریستی منافقین در منطقه مانز شهر دورس شد.
براساس اعلام رسمی رسانه‌های آلبانی، پلیس این كشور صبح پنج شنبه بار دیگر وارد مقر گروهك تروریستی منافقین در منطقه مانز شهر دورس شد.
کد خبر: ۱۴۱۴۲۴۷
نویسنده فتاح غلامی - جام جم آنلاین

به گزارش جام‌جم آنلاین، نیروهای پلیس آلبانی به محض استقرار در ورودی اردوگاه اشرف 3 همه خودروهایی كه قصد ترك این اردوگاه را داشتند كنترل كردند. كنترل‌ها در این اردوگاه در چارچوب مقابله با حملات سایبری و تروریسم صورت گرفت زیرا این ظن وجود دارد كه داخل این اردوگاه افرادی هستند كه اقدامات غیرقانونی انجام می‌دهند.

اولین بار عصر سه شنبه 30 خرداد بود كه منابع خبر حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین در این كشور را دادند. پلیس این كشور اعلام كرده بود كه براساس حكم دادگاه و به دلیل نقض توافقات صورت گرفته، به این مقر حمله كرده و با مقاومت تروریست‌های منافق روبرو شد. در جریان این برخورد یك نفر از اعضای مهم سازمان كشته شد و 70 نفر دیگر از این فرقه تروریستی بازداشت شدند.

در جریان عملیات سه شنبه، پلیس آلبانی رایانه‌ها و سایر وسایل الكترونیكی منافقین را ضبط كرد و بعد از این‌كه حمله اول به اشرف 3 اتفاق افتاد پلیس آلبانی سرورها و سیستم‌های الكترونیكی را از مقر خارج كرد و طی یكی دو روز و در قالب یك همكاری مشترك، كار پایش محتوای سیستم‌ها انجام شد و براساس همان بررسی ها، مقامات قضایی و پلیس آلبانی به این نتیجه رسیدند كه اطلاعات دیگری هم از اقدامات مخفیانه و غیر قانونی این گروهك تروریستی وجود دارد كه از سوی منافقین پنهان شده است. ورود دیروز پلیس آلبانی به مقر اشرف سه برای این بود كه اطلاعات تكمیلی درباره فعالیت‌های غیر قانوین منافقین را به دست بیاورند.

مورد دیگری كه باید به آن اشاره كرد این است كه اگرچه هنوز دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی درباره اطلاعات پایش شده از سیستم‌ها و سرورهای اظهارنظر قطعی نكرده اند اما اخبار دریافتی حاكی از آن است كه این سرورها یا تحویل ایران شده یا بزودی برای جمهوری اسلامی ارسال خواهد شد. طبعا با توجه به داده‌هایی كه در این سیستم‌های الكترونیكی وجود دارد بسیاری از اطلاعات درباره عوامل مرتبط و وابسته به سازمان منافقین كه در داخل كشور مشغول فعالیت اند آشكار خواهد شد. افرادی كه تاكنون در بسیاری از تنش‌های اجتماعی نقش آفرین بودند و در به آشوب كشاندن برخی از مناطق و نواحی ایران دست داشتند. طبیعی است كه این اطلاعات از چنان اهمیتی برخوردار است كه از هم اكنون منافقین و عوامل آنها را به هراس افكنده است و شاید به مصلحت ترین كار برای این عوامل اجاره‌ای این باشد كه هر چه زودتر خود را معرفی كنند چون لاجرم جمهوری اسلامی به سراغ آنها خواهد آمد.

موضوع برخورد با سازمان منافقین تنها به ماجرای آلبانی ختم نشد بلكه در این حین اتفاقات دیگری هم رخ داد كه نشان می‌دهد كشورهای میزبان هم از اقدامات غیر قانونی این گروهك تروریستی به ستوه آمده‌اند. یكی از رخدادها مربوط به برگزاری مراسم منافقین است كه قرار بود در یكم جولای یا دهم تیر در فرانسه و همزمان در آلبانی برگزار شود. فرانسه از برگزاری این مراسم جلوگیری به عمل آورد و آلبانی هم همین رویه را در پیش گرفت. مضاف بر این‌كه پلیس آلبانی وارد مقرشان شد و مجموع این اتفاقات باعث سرخوردگی و ناامیدی بسیاری از نیروهای سازمان منافقین شد و بسیاری از آنها به تعبیر سازمان، مساله دار شدند. مساله دار شدن اعضا هم باعث شد كادرهای رده بالا آنها را به جلسات بازجویی ببرند تا مثل همه فرقه‌های انحرافی دیگر كار مغزشویی روی این افراد انجام شود و خبرها حاكی از این است كه بسیاری از این افراد تحت فشارهای شدید قرار گرفتند و در روند این بازجویی‌های همراه با شكنجه اطلاع كسب شد كه یكی از این نیروها به نام فهمیه آذرانی كه در جلسات مغزشویی مساله دارهای جدید سازمان شركت كرده بود به قتل رسید.

دور جدید تصفیه‌های خونین سازمانی

گروهك منافقین پس از پنج روز، خبر مرگ فهیمه آذرانی از اعضای شورای موسوم به ملی مقاومت را درحالی به علت بیماری خبری كرده است كه منابع داخل گروهك، علت مرگ را فشار ناشی از بازجویی و جلسات توجیهی به دلیل مساله‌دار شدن و قصد جدایی آذرانی از گروهك عنوان كرده‌اند.

پایان كار تروریست‌های تاریخ مصرف گذشته

همچنین فهیمه آذرانی همسر حسین مدنی از كادرهای رده بالای منافقین بوده است كه سال ۹۲ داخل پادگان اشرف عراق كشته شده است.

فهمیمه آذرانی متولد ۱۳۳۹ در اصفهان و از فرماندهان میدانی گروهك منافقین در عملیات فروغ جاویدان، چلچراغ، آفتاب و كشتار اكراد عراق در انتفاضه شعبانیه بوده است كه علی رغم سال‌ها مشاركت در جنایت منافقین، تحمل ادامه حضور در تشكیلات را نداشت و به خط سرخ تشكیلاتی یعنی جدایی نزدیك شد و غایت آن به مرگ زیر فشارهای شكنجه و بازجویی رسید.

این رفتار كاملا مسبوق به سابقه است و رویه سازمان منافقین نشان داده افرادی كه مساله دار شدند و دیگر امیدی به سازمان ندارند و منافقین هم توان كار آمدن با آنها را نداشته باشد و البته امكان جدا شدن و فرار كردن از دست این فرقه تروریستی هم محتمل به نظر می‌رسد در یك فضاسازی كاملا نمایشی آنها را تصفیه می‌كنند. یكی از این نمونه‌ها فهمیه آذرانی است.

راهكارهای سازمان برای فرار از بحران

به طور معمول زمانی كه سازمان منافقین زیر ضرب قرار می‌گیرند رفتار كاملا مشخصی را در پیش می‌گیرند و همزمان با اوج فشارها به سراغ لابی‌ها خود می‌روند تا خود را از فشارها خود را رهایی ببخشند. یكی از راهكارها مراجعه به سیاستمداران بازنشسته اروپایی و نمایندگان پارلمان اروپا است. راه حل دوم منافقین، در پیش گرفتن رفتارهای رادیكال است كه مشابه آن در زمان دستگیری مریم رجوی سال 2003 اتفاق افتاد و انتظار می‌رود كه آنها برخی اعضای خود را به خودسوزی وادار كنند تا توجه‌ها را در اروپا به خود معطوف كنند.

جوسازی و فضا سازی یكی دیگر از اقدمات قطعی این سازمان تروریستی است. برنامه مشخص آنها این است كه در تمام كشورهای دنیا جلوی سفارت‌های جمهوری اسلامی و آلبانی تجمع برگزار كنند. این اتفاق البته در پایتخت‌های چند كشور اروپایی از جمله استكلهم و وین رخ داد. حتی آنها قصد داشتند كه در جلوی سفارت ما در آلمان تجمع كنند و برنامه‌ای برای تعرض به سفارت ایران داشتند كه با مداخله پلیس آلمان جلوی این اقدام گرفته شد.

در مجموع باید گفت محدودیت‌های جدید سازمان‌های تروریستی از جمله گروهك منافقین در كشورهای اروپایی حاصل دیپلماسی عزتمندانه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی است. ایران در میدان عمل نشان داد كه از این پس با گروهك‌های تروریستی طرف حساب نخواهد بود بلكه این كشورهای میزبان هستند كه باید نسبت به اقدامات غیرقانونی تروریست‌هایی كه به آنها پناه دادند پاسخگو باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها