در دیدار اعضای انجمن صنایع برق استان با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛

برنامه اتاق دهم برای تربیت کارشناسان مجرب صادراتی

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در دیدار با اعضای انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک استان، از برگزاری دوره‌های آموزشی شغل‌محور و تربیت کارشناسان مجرب صادراتی در چهار سال آینده از سوی اتاق اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۳۵۰۷

جام جم آنلاین اصفهان؛ امیر کشانی رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان در این جلسه با بیان اینکه دوره‌های آموزشی اتاق بازرگانی طبق نیازسنجی از صنایع برگزار می‌شود، اظهار داشت: سرفصل‌های آموزشی طبق این نیازسنجی تدوین شده و اساتید آموزشی انتخاب می‌شوند. در اتاق دهم تأکید زیادی بر آموزش داریم و آموزش‌های اتاق بازرگانی اصفهان قرار است شغل‌محور باشد.
وی با اشاره به برنامه‌های اتاق دهم افزود: در دنیا صادرات قواعدی دارد که در کشورمان کمتر از این رموز بهره می‌بریم و با کمبود کارشناسان صادرات بین‌المللی مواجه هستیم؛ بنابراین تربیت کارشناس صادرات یکی از برنامه‌های مهم ما است.
کشانی اقدامات اتاق دهم در راستای افزایش شفافیت را برشمرد و درباره برگزاری نمایشگاه صنعت برق اصفهان بیان کرد: این نمایشگاه باید با حضور پرشورتر فعالان صنعت برق استان و با در نظر گرفتن رویدادهای جنبی مطلوب در خلال آن برگزار شود و اتاق اصفهان آمادگی همراهی در این زمینه را دارد.
تشکیل کمیته تجهیزات برق در کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان
مژگان ایزدی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز ضمن اشاره به تشکیل کمیته تجهیزات برق ذیل کمیسیون صنایع گفت: امیدوارم با تشکیل این کمیته تخصصی بتوانیم چالش‌های این صنعت را احصا و برطرف کنیم و صدای فعالان این حوزه باشیم. خوشبختانه واحد آموزش اتاق بازرگانی بسیار فعال بوده و آمادگی داریم طبق درخواست‌های فعالان صنعت برق، نسبت به برگزاری دوره‌های آموزش اقدام کنیم.
رئیس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به فعالیت‌های گسترده بانوان کارآفرین عضو اتاق و شکل‌گیری این شورا، بر لزوم بهره‌مندی از توانایی‌های بانوان در اتاق دهم تأکید نمود.
پیشرفت‌های کشور در حوزه صنعت برق
رسول موسی رضایی، دبیرکل اتاق بازرگانی نیز اصفهان را سرزمین خلاقیت در حوزه برق دانست و بیان کرد: اصفهان به دلیل اینکه کریدور انتقال انرژی شمال به جنوب کشور محسوب می‌شود و به دلیل وجود صنایع بزرگ با مصرف برق بالا، مهم‌ترین استان کشور در این صنعت است و قدمت صنعت برق در اصفهان حداقل به یکصد سال می‌رسد. صنعت برق در تولید ملزومات شبکه‌های توزیع به خودکفایی رسیده و همچنین سه شرکت موفق به بومی‌سازی و ساخت سیستم‌های کنترل شده‌اند. ایران توان صادرات خدمات مهندسی به کشورهای همسایه را دارد و از وجود مشاوران، پیمانکاران و سازندگان قدرتمند بهره می‌برد.
همچنین لزوم تسهیل و رفع موانع صادرات، مشکلات ارزی و گمرکی، چالش‌های تأمین مواد اولیه و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، لزوم ایفای تعهدات و بدهی‌های بخش دولتی به شرکت‌های خصوصی صنعت برق، درخواست برای دعوت از فعالان صنعت برق استان به جلسات با هیئت‌های خارجی، چالش‌های رفع تعهد ارزی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های اتاق اصفهان در حوزه بین‌الملل، اعلام آمادگی انجمن برای همراهی با اتاق دهم و لزوم ارائه آموزش‌های تخصصی به فعالان صنعت برق، از جمله مباحثی بود که از سوی رئیس و اعضای انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک استان مطرح شد.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها