انتقاد رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان:

فرایند اجرای طرح مسکن ملی بر مدار قانون باشد

تسریع در بهسازی و ساماندهی پل‌های عابر پیاده ‌

جلسه مشترک کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت و کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با حضور اعضای شورا، معاونین خدمات شهری و فنی عمرانی کارشناسان در راستای بررسی وضعیت پل‌های عابر پیاده مکانیزه برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۱۳۴۵۴

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، رییس کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورای شهر در این جلسه ضمن انتقاد از وضعیت پل های عابر پیاده سطح شهر، گفت: حدود دوسال است که وضعیت نامناسب پل های عابر پیاده به چالش تبدیل شده و مشکلات عدیده‌ای را برای عابرین به وجود آورده است.

علی اکبر نظری با بیان اینکه همدان آنچنان گسترده نیست که نتوان ۲۱ پل عابر پیاده را مدیریت کرد و افزود: برای شهر دارالمومنین، پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین زیبنده نیست که پل های عابر پیاده آن تعطیل و خراب باشد.

نظری با طرح این سوال که شهرداری به چه دلیلی موضوع ساماندهی و نوسازی پل‌های عابر پیاده کم توجهی می‌کند، گفت: حفظ و حراست از اموال بیت المال وظیفه ماست و باید در قبال آن حساس باشیم تخریب و سرقت تجهیزات عمومی جرم بوده و باید طبق قانون با مجرمین برخورد شود.

وی با تاکید بر شناسایی مشکلات و چال‌شهای نگهداری و بهره‌برداری از تجهیزات پل‌های عابر پیاده مکانیزه سطح شهر، اظهار داشت: شورای شهر چندین بار به صورت مکتوب و شفاهی تاکید بر ساماندهی وضعیت پل های عابر پیاده داشته اما تاکنون کاری پیش نرفته است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با اشاره به سرقت و تخریب تجهیزات پل های مکانیزه سطح شهر، تاکید کرد: شهرداری برای نگهداری از پل‌های عابر پیاده باید با دستگاه های امنیتی همکاری داشته و تدابیری را بیندیشد.

حیدری: بی توجهی به تذکرات شورا در شهرداری مشهود است

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان هم در این جلسه با اشاره به نارضایتی مردم از پل های عابر پیاده اظهار داشت: عمدتاً بی توجهی و کوتاهی در مسائل کوچک، نارضایتی‌های بزرگ را به دنبال دارد و امروز مشکل قطار شهرداری همدان لوکوموتیو آن است.

مهدی حیدری با انتقاد از عملکرد شهرداری همدان، اضافه کرد: حکایت امروز شهرداری همدان، همانند تیم پر ستاره است که متاسفانه سرمربی آن یا به امورات خود مشغول است یا توانمندی انجام وظایفش را ندارد.
حیدری با اشاره به تذکرات شورای شهر به شهرداری در خصوص بهسازی و ساماندهی پل‌های عابر پیاده، اظهار داشت: متاسفانه علی رغم تذکرات شورای شهر تاکنون اتفاقی رخ نداده است و این مدل بی توجهی در دیگر .رویکردها از جمله پروژه‌های نیمه‌تمام نیز مشاهده می‌شود

حیدری با اعلام اینکه ۲۴ آسانسور برای اندازه ۱۲ پل عابر پیاده نیاز داریم، گفت: بودجه‌ای که برای جمع‌آوری پله های برقی پیش بینی شده است را می توان با اصلاح بودجه برای نصب آسانسور لحاظ کرد.

وی با طرح این سوال که چگونه است که شهرداری ادعای تحقق بودجه را دارد اما عملا هیچ پروژه‌ای محقق نمی‌شود، گفت: تناقض بین گزارش آمار بودجه و عملکرد شهرداری را شاهدیم.

وی نبود هماهنگی بین سازمان های شهرداری را یکی از مشکلات پیشبرد امور برشمرد و افزود: شهرداری نیروهای توانمندی دارد و چنانچه در جایگاه و پست مناسب از آنها استفاده شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

علی‌ضمیر: پس از سه ماهه پاسخگوی عملکرد خود خواهیم بود

معاون امور زیربنایی و حمل ونقل شهری شهرداری همدان نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت پل های عابر پیاده سطح شهر، اظهار داشت: سیاست شهرداری همدان در خصوص دسترسی به پل های عابر پیاده به نحوی است که با توجه به مشکلات زیاد تامین و تجهیزات پله برقی در مقایسه با آسانسور فعلاً پله برقی از اولویت خارج شده و ضرورت بر تعمیر و تجهیز خرید و نصب آسانسورها است.

وحید علی‌ضمیر با بیان اینکه مشکلات پله های برقی پل‌های برای پل های عابر پیاده مختص به شهر همدان نیست، اظهار داشت: این مشکلات از جمله تخریب و سرقت تجهیزات پل‌های مکانیزه در سایر شهرهای کشور نیز وجود دارد.

علی‌ضمیر با بیان اینکه تصمیم بر نصب آسانسور برای پل‌های عابر پیاده گرفته شده است، افزود: سازو کاری برای نگهداری و آسانسور ها نیز تدوین شده است که با به کارگیری پیمانکار این مشکل را نیز حل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه فرصت سه ماهه برای عمل به تعهدات خود برای نصب آسانسور پل‌های عابر پیاده نیاز داریم، گفت: پس از نصب آسانسور پاسخگوی عملکرد خود خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها