حج با طعم جهاد
نگاهی گذرا به چند سفرنامه خواندنی از حج

حج با طعم جهاد

حجاب معاصرت و مجاورت، کم چیزی نیست. در زمانه ما انسان‌های بزرگی هستند که به علت هم‌عصربودن و نزدیکی با ما، آن‌طور که شایسته مقام‌شان است، دیده و شناخته نمی‌شوند.
حجاب معاصرت و مجاورت، کم چیزی نیست. در زمانه ما انسان‌های بزرگی هستند که به علت هم‌عصربودن و نزدیکی با ما، آن‌طور که شایسته مقام‌شان است، دیده و شناخته نمی‌شوند.
کد خبر: ۱۴۱۲۹۳۲
نویسنده ​​​​​​​اسماعیل بنده‌خدا - فعال حوزه کتاب

از دانشمند و شاعر بگیرید تا نقاش و عالم دینی، کسانی را در عصر خود داریم که انصافا مایه فخر تمام اعصار هستند اما معاصرت و مجاورت باعث شده آنها را آن‌گونه که باید، نشناسیم. یکی از این انسان‌های بزرگ، آیت‌ا... سیدجواد خامنه‌ای است. عالم وارسته روزگار ما که در عین برخورداری از جنبه‌های مختلف علمی، معنوی و اجتماعی، همواره خودش را از پرتگاه دنیا‌طلبی و شهرت‌پرستی دور نگه داشت و عمر ۹۰ساله‌اش را به نمونه‌ای شکوهمند از اخلاص، صفا و معنویت بدل کرد.
ایشان به سبب شخصیت بسیار متواضع و به دور از هیاهوی خود و سپس به دلیل آوازه و جایگاه بالای سیاسی و اجتماعی فرزندان خود که بعدها نماینده مجلس و رئیس‌جمهور شدند، نزد عموم مردم زیرسایه نام رسانه‌ای فرزندانش قرار گرفت و چندان شناخته نشد اما نزد اهل علم و عرفان و معرفت از همان موقع شناخته شده و مبرز بود. این عالم ممتاز تبریزی که در نجف به دنیا آمده و پس از سه سال همراه خانواده خود به تبریز برمی‌گردد، دوران زندگی عجیب و پیچیده‌ای دارد. او دوران مشروطه را در تبریز درک می‌کند. در تبریز، نجف و مشهد درس می‌خواند و تغییر حکومت از قاجار به پهلوی و از پهلوی به جمهوری اسلامی را می‌بیند، آن هم در حالی که او و خاندانش همواره در دل این حوادث بزرگ نقش داشتند.
کتاب «زندگی اینجاست» پس از حدود ۴۰سال از فوت آقا سیدجواد متاسفانه اولین کتابی است که به‌صورت مشخص درباره این عالم وارسته به رشته تحریر درآمده و در آن تلاش شده از پس صدها ساعت مصاحبه با نزدیکان و جست‌وجو و خوانش کتاب‌های گوناگون، گوشه‌ها و قصه‌هایی واقعی از خط حیات پرچالش اما پر از آرامش این عالم پرهیزکار به روایت درآید. هرچند هرگز جامع و دربردارنده تمام ابعاد حیات و شخصیت ایشان نیست و کتابی کم حجم است اما می‌تواند تصاویر روشنی از زندگی و دلدادگی او و سیر و سلوکش در‌راه حضرت حق را نشان دهد. این کتاب توسط آقای‌مهدی قزلی نگاشته شده و توسط انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها