قانون تزئینی برای جوانی!
واکاوی نگرانی از بحران کاهش جمعیت در گفت‌وگو با پژوهشگر حوزه جمعیت

قانون تزئینی برای جوانی!

نظم زمان

کارلو روولی یک فیزیکدان نظری است که کمک قابل‌توجهی به فیزیک مکان و زمان کرده است.
کارلو روولی یک فیزیکدان نظری است که کمک قابل‌توجهی به فیزیک مکان و زمان کرده است.
کد خبر: ۱۴۰۷۷۳۳

او سال‌ها در ایتالیا و آمریکا به کارهای علمی-پژوهشی پرداخته و در حال حاضر گروه تحقیقاتی گرانش کوانتومی مرکز فیزیکی مارسی فرانسه را هدایت می‌کند. هفت درس مختصر فیزیک او یک کتاب پرفروش بین‌المللی است که به ۴۱ زبان ترجمه‌شده است. کتاب «نظم زمان» این فیزیکدان ایتالیایی که انتشارات نو با ترجمه مزدا موحد منتشر کرده در سال ۲۰۱۸ در لندن برای اولین بار به بازار نشر راه یافت. این کتاب به‌عنوان یکی از ۱۰ کتاب برتر یک دهه گذشته شناخته‌شده است.
​​​​​​​روولی در این کتاب، علم و فلسفه و هنر را جمع می‌کند تا راز یکی از بزرگ‌ترین معماهای زندگی بشر را بگشاید: معمای زمان. روولی برای تهییج مخاطبان به خوانش کتاب خود، از عبارات زیر استفاده می‌کند: «اگر تصمیم بگیرید با من بیایید شما را به جایی می‌برم که به نظر من دانش ما از زمان به آن رسیده است: تا کرانه اقیانوس شبانه و پرستاره تمامی آن چیزهایی که هنوز نمی‌دانیم. «زمان» خود ماییم، ما این فضا هستیم. این محوطه‌ای که آثار حافظه درون اتصالات نورون‌های ما بازکرده است. ما خاطره هستیم. ما دلتنگی هستیم. ما عطش آینده‌ای هستیم که نخواهد آمد.»
از نظر روولی، زمان یکی از بزرگ‌ترین معماهای بشر است و با فروپاشی آن می‌توان لایه‌های عمیق‌تری از آن را کشف کرد. کتاب نظم زمان به سه بخش تقسیم شده است. در بخش نخست، چیزی را که فیزیک مدرن در مورد زمان فهمیده خلاصه می‌کند. بخش دوم کتاب، چیزی را که پس‌ از این فروپاشی باقی‌مانده است، توصیف می‌کند. بخش سوم این کتاب، دشوارترین بخش ولی درعین‌حال مهم‌ترین بخش است و تنگاتنگ‌ترین رابطه را با ما دارد. در جهانی فاقد زمان، باید هنوز چیزی باشد که زمان مألوف ما از آن برآید، یعنی همان زمانی که نظم دارد، گذشته‌ آن با آینده‌اش متفاوت و جریانش یکنواخت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها