پایان بازدارندگی آغاز سقوط
«جام‌جم» نشانه های فروپاشی رژیم صهیونیستی را بررسی کرده است

پایان بازدارندگی آغاز سقوط

كارشناس ارشد رسانه:

روحیه و ماهیت ضد صهیونیستی مردم دلیل اصلی شكست معادله قرن است

سید مجتبی جلال زاده گفت: برخلاف سیاست‌مداران و حكام كشورهای عربی، ملت و مردم این كشورها روحیه و ماهیتی ضد صهیونیستی دارند و از طرف دیگر به‌عنوان حامیان ملت مظلوم فلسطین دوست دارند نقش ایفا كنند و همین امر موجب شكست معادله قرن شده است.
کد خبر: ۱۴۰۴۵۸۴

سید مجتبی جلال زاده گفت: برخلاف سیاست‌ مداران و حكام كشورهای عربی، ملت و مردم این كشورها روحیه و ماهیتی ضد صهیونیستی دارند و از طرف دیگر به‌عنوان حامیان ملت مظلوم فلسطین دوست دارند نقش ایفا كنند و همین امر موجب شكست معادله قرن شده است.

ویژه‌ برنامه «نشید ظفر» رادیو گفت‌وگو ویژه راهپیمایی روز قدس با حضور سید مجتبی جلال زاده كارشناس ارشد رسانه به روی آنتن رفت.

سید مجتبی جلال زاده به تفاوت وضعیت روز قدس امسال با سال‌های قبل اشاره كرد و گفت: اتفاقات متفاوتی رخ‌داده كه نسبت به سال‌های قبل، روز قدس را متفاوت‌تر می‌كند. از سال ۱۳۵۸ كه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره)، روز جهانی قدس را برای حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین پیشنهاد دادند، به فتوای ایشان هر ساله در آخرین جمعه ماه رمضان مردم و مسلمانان آزادی‌خواه جهان به حمایت از این قدس مظلوم كه پاره تن اسلام است، به خیابان‌ها می‌آیند تا حمایت علنی خودشان را از ملت مظلوم فلسطین نشان دهند.

وی انعكاس این حمایت را در افكار عمومی جهان بسیار مهم ارزیابی و بیان كرد: رسانه‌ها با بازتاب این راهپیمایی می‌توانند مسئله فلسطین را به‌عنوان یك مسئله مهم انسانی و حقوق بشری را در دنیا نگه دارند.

این كارشناس ارشد رسانه در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با اشاره به اینكه امسال در آستانه روز قدس شاهد دو تحول بسیار مهم هستیم، عنوان كرد: این تحولات یكی از منظر داخلی است؛ گسست داخلی و اعتراضاتی در سرزمین‌های اشغالی علیه دولت غاصب صهیونیستی به وجود آمده، مردمی كه بیرون ریخته‌اند و علیه دولت شورش كردند تا اصلاحاتی كه مدنظر نتانیاهو هست به ثمر نشیند. البته این اصلاحات بهانه‌ای است برای بروز نارضایتی‌های بیشتر و نشان‌دادن عمق شكافی كه بین صهیونیست‌ها به وجود آمده است.

وی اظهار كرد: تحول دوم، برقراری مجدد روابط بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی است. نقطه‌ای كه در روابط منطقه‌ای خاورمیانه و غرب آسیا به‌عنوان یك نقطه عطف است. این دو كشور از دیرباز به‌عنوان قدرت‌های منطقه‌ای تأثیرگذار بر روابط، نظم و امنیت حاكم بر منطقه غرب آسیا مطرح بوده‌اند. كدورت، دوری و قطع روابط قطعاً به ضرر جریان اسلام‌گرا و امت مسلمان در منطقه است و برعكس نزدیكی و برقراری روابط دیپلماتیك به تقویت این جریان و حتی جبهه مقاومت و از طرفی به تضعیف دشمنان اسلام و مقاومت كمك خواهد كرد.

جلال زاده با اشاره به اینكه تنش‌زدایی و رسیدن به روابط پایدار بین صهیونیست‌ها و كشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس از دوره ترامپ شكل گرفت، گفت: با تمام این مسائل شاهدیم آنچه به‌عنوان معادله قرن در دوره ترامپ شروع شد یا صلح ابراهیم نام‌گذاری شد امروز با شكست مواجه شده است.

وی در باره چرایی این شكست را مردم كشورهای مسلمان دانست و عنوان كرد: برخلاف سیاست‌مداران و حكام كشورهای عربی، ملت و مردم این كشورها روحیه و ماهیتی ضد صهیونیستی دارند و از طرف دیگر به‌عنوان حامیان ملت مظلوم فلسطین دوست دارند نقش ایفا كنند.

این كارشناس ارشد رسانه با بیان اینكه برای تشكیل یك دولت یا واحد سیاسی، نیاز به یازده مؤلفه است، اظهار كرد: این مؤلفه‌ها محسوس و نامحسوس هستند. در مولفه‌های محسوس می‌توان به سرزمین و جمعیت اشاره كرد. آن چیزی كه در فلسطین شاهدیم شكل‌گیری دولت صهیونیستی بر پایه سرزمین نداشته و تجمیع مردم از سراسر جهان است. در طول تاریخ سرزمین یا كشوری كه در حاكمیت یك حكومت صهیونیستی باشد، نداشته‌ایم. صهیونیست‌ها به غصب سرزمین و ترابرد نیروها و افراد و جمعیت خودشان از سراسر دنیا به آنجا رفته‌اند و كمك كرده‌اند.

وی افزود: آمریكایی‌ها همواره در راستای تقویت صهیونیست‌ها و تضعیف دول منطقه‌ای برای بقای صهیونیست‌ها تلاش كردند. از زمانی كه این دولت صهیونیستی تأسیس شد تا به امروز روندی را طی كردند، تلاش كردند افكار عمومی و دولت‌های بزرگ منطقه را بسیج كنند تا بقا و دوام صهیونیست‌ها را در جغرافیای جعلی اسرائیل تضمین كنند. اما به‌واسطه ابتكاری كه در جمهوری اسلامی شكل گرفت و به‌واسطه مقاومتی كه در درون فلسطینی‌ها به‌واسطه افشاگری‌هایی علیه جنایت‌های رژیم غاصب و كودك كش رژیم صهیونیستی شكل گرفت، هیمنه و ویترین شیكی كه از صهیونیست‌ها ساخته بودند، فروریخت.

جلال زاده با اشاره به فرامین رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۴ مبنی بر اینكه صهیونیست‌ها ۲۵ سال آینده را نخواهند دید، گفت: بر همین اساس آنچه ما شاهدیم اكنون دارد اتفاق می‌افتد و بی‌اعتباری و بی‌آبرویی كه امروز برای كابینه صهیونیست‌ها، نخست‌وزیرشان نتانیاهو رقم خورده یك‌شبه و بداهه نبوده بلكه بر اساس جمیع شرایط و اتفاقاتی بوده كه شكل‌گرفته است.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۰ روز قدس را روز فریاد مسلمانان علیه ظلم تعبیر می‌كنند. در سراسر دنیا حتی در كشورهای اروپایی در سال‌های گذشته و همین امسال راهپیمایی‌هایی كوچك و بزرگی شكل‌گرفته و نفس آمدن مردم به‌واسطه یك پاسداشت و فریاد تظلم‌خواهی كه ایران مبتكر آن بوده موجب شده تا یك‌بار دیگر هیمنه خیالی و پوشالی صهیونیست‌ها در بین افكار عمومی جهان فروبریزد.

مجتبی جلال زاده در برنامه نشید ظفر پروژه صلح سازش را با اختلال مواجه دانست و گفت: اصلاحات قضاییِ مدنظر نتانیاهو بحران‌هایی را در داخل سرزمین‌های اشغالی پدیدار كرد كه به‌صورت امنیت ملی سعی شد به بیرون مرزها انتقال یابد.

در این راستا حمله‌هایی به سوریه و لبنان و حتی مواضع ایران صورت گرفت تا صهیونیست‌ها بتوانند در بحران سیاست داخلی، انسجام داخلی را در دست گیرند؛ ولی شكاف در بین صهیونیست‌ها به‌قدری عمیق است كه باید پاسخی جامع بدان داده شود.

قطعنامه‌های غیرالزام‌آور علیه اسرائیل

وی افزود: در این سال‌ها صهیونیست‌ها صرفاً در جهت قصب سرزمین فلسطین پیش روی كردند؛ خاصه این كه سازمان ملل قطعنامه‌های غیرالزام‌آوری را منتشر می‌كند اما صهیونیست‌ها همچنان دست به شهرك‌سازی و گسترش سرزمینی خود می‌زنند.

جلال زاده ادامه داد: امروز به‌واسطه گسترش شهرك‌های صهیونیستی و عدم توان صهیونیست‌ها برای دفاع و تأمین امنیت خود، مشكلات متعددی برای آن‌ها پدیدآمده است.

به گفته این كارشناس غرب آسیا نتانیاهو هر از چند سالی آمدورفت می‌كند و چهره‌ای منفور در میان افكار عمومی و جهان دارد و جنایت‌های متعددی را نیز در میان صهیونیست‌ها شكل داده است.

سازش با اسرائیل؛ هرگز!

جلال زاده به رادیو گفت‌وگو گفت: در میان نخست‌وزیرانی كه در اسرائیل به قدرت رسیدند، افراد زیادی به چشم نمی‌خورد؛ ولی همه این‌ها سویه‌گیری عجیبی نسبت به ایران دارند و كشتن، غارت و قصب را بخشی از سیاست‌های محكم خود برای نیل به اهداف خود می‌دانند.

وی همچنین به تضاد هویتی میان ایران و اسرائیل اشاره كرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه نمی‌تواند به صلح و سازش و تنش‌زدایی با صهیونیست‌ها برسد؛ چون این رویه ماهیتی هویتی دارد و برگرفته از اختلاف‌نظر و تضارب منافع نیست.

نابودی صهیونیست‌ها كمتر از ۲۵ سال آینده

جلال زاده در ادامه سخنان خود در رادیو گفت‌وگو با اشاره به خیل مردمی كه در راهپیمایی روز قدس ۱۴۰۲ شركت كردند، گفت: حركتی كه طی ۴۰ و اندی سال اخیر به ابتكار آیت‌الله خمینی پایه‌گذاری شد، تا سرنگونی و نابودی صهیونیست‌ها ادامه پیدا خواهد كرد.

وی افزود: این راهپیمایی هر سال پر شور‌تر پرانگیزه‌تر و پرتكرارتر از سال گذشته در حال انجام است و مردم در سراسر دنیا فریاد عدالت‌خواهی و تظلم‌خواهی فلسطینیان را سر می‌دهند و امروز بازنده اصلی مناسبات بین‌المللی خاصه در غرب آسیا، صهیونیست‌ها هستند كه جای پایشان سست‌تر است و به نظر می‌رسد كمتر از ۲۵ سال آینده –پیش‌بینی رهبری - صهیونیست‌ها را از تارك روابط بین‌الملل محو شده خواهیم دید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها