در امتداد یک جشن بزرگ

آنچه بیشتر مخاطبان تلویزیون از سابقه برنامه‌های افطار به خاطر دارند، حضور کاظم احمدزاده در برنامه «جشن‌رمضان» و تلاش برای باز کردن گره خانواده‌های گرفتار است.
آنچه بیشتر مخاطبان تلویزیون از سابقه برنامه‌های افطار به خاطر دارند، حضور کاظم احمدزاده در برنامه «جشن‌رمضان» و تلاش برای باز کردن گره خانواده‌های گرفتار است.
کد خبر: ۱۴۰۴۰۲۳
نویسنده سپیده اشرفی | گروه رسانه

چهره او همیشه در افطارهای ماه مبارک رمضان در قاب تلویزیون ظاهر می‌شد تا بازهم دستی باشد برای خیری که قرار است به واسطه او به نیازمندش برسد. برنامه‌های متفاوت و رنگارنگی که امسال از تلویزیون و به مناسبت افطار یا سحر روی آنتن می‌رود را باید در امتداد همان جشن‌رمضان خاطره‌انگیز دانست. یکی از برنامه‌هایی که بی‌شباهت به جشن‌رمضان سال‌های قبل نیست، «تا نیایش» است که تلاش کرده یک برنامه متفاوت را با اجرا و کارشناسی حجت‌الاسلام مسلم داوودی‌نژاد و از مشهد مقدس به مخاطب ارائه کند. تا نیایش از برنامه‌های ماه رمضان امسال است که صحن و سرای حرم امن رضوی، سفره‌های احسان افطار و حضور مردم را به مخاطب نشان می‌دهد. نکته جالبی که وجود دارد، مدل بیان مجری است که با زبانی نرم و مناسب لحظات ملکوتی منتهی به افطار، مخاطب را با مفاهیم معنوی آشناتر کرده و روایت‌هایی در همین رابطه بیان می‌کند.
بخشی از تا نیایش مربوط به قرعه‌کشی و هدیه سفر کربلا به تماشاگرانی است که دل‌های‌شان را به حرم امام‌رضا(ع) گره زده‌اند. با هرکدام از این افراد که تماس می‌گیرند، دل تماشاچی هم با آنها روانه کربلا می‌شود. مدل بیانی که حجت‌الاسلام داوودی‌نژاد دارد به گونه‌ای است که مخاطبان را در هر بخش همراه خود می‌کند. به‌طورکلی خاصیتی که برنامه‌های افطار دارد همین نرمی در بیان مفاهیمی است که برای روزه‌داران دلنشین و جذاب باشد. بیان جذابی که شاید تاکنون توسط پیشکسوتان و مجریانی مثل کاظم احمدزاده بیان می‌شد و حالا به افراد تازه‌نفس سپرده شده است. البته جشن‌رمضان هم این روزها با تغییراتی روی آنتن می‌رود اما مدلی که اجرای برنامه تا نیایش دارد را باید در امتداد برنامه‌های سال‌های قبل دانست که میزبان افطار روزه‌داران و مخاطبان تلویزیون بودند. پخش چنین برنامه‌هایی از این جهت اهمیت دارد که ارتباط قلبی مخاطب با تلویزیون را بیشتر می‌کند و درعین‌حال می‌تواند قالبی جهت بیان معارف اخلاقی برای مخاطبان باشد. اتصال این‌گونه مخاطب با تلویزیون چیزی است که پیوند او با این رسانه امن و مطمئن را بیشتر و قوی‌تر می‌کند. به‌خصوص امسال که همزمانی ماه مبارک رمضان با عید نوروز را شاهد هستیم و این همزمانی، نیاز مخاطب به برنامه‌های متنوع را بیشتر کرده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها