در هفتمین شب از برگزاری جشنواره فیلم فجر خوزستان نشست نقد فیلم « غریب» در سینما ساحل اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۹۷۸۲۰

جام جم آنلاین - خوزستان ، شامگاه یکشنبه 23 بهمن ماه درحاشیه برگزاری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در نشست نقد و بررسی فیلم غریب ( محمد حسین لطیفی) که در سینما ساحل اهواز برگزار شد علی حسن پور فیلم ساز و منتقد سینما در خصوص این فیلم اظهار کرد : آقای لطیفی از کارگردان های خوب و مولف هستند، شاید خیلی از مردم ما ندانند که ایشان سابقات گریمور بوده و بعد نویسنده و کارگردان شده اند .

حسن پور با بیان اینکه کارهای خیلی خوبی از لطیفی دیده ایم تصریح کرد : در رابطه با بحث شخصیت محور و مخصوصا شخصیت های شاخص و شهدای شاخص ما در دوران دفاع مقدس ، وقتی دست می گذاریم روی این شخصیت ها اگر به لحاظ دراماتیک بودن این حس بتواند جذابیت هایی داشته باشد من تماشاچی لذت خواهم برد و با کار همراه می شود در صورتی که این فیلم سراسر خشونت بود حتی به جرات می توانم بگجویم ای کاش اول فیلم نوشته میشد زیر سن فلان تماشا نکنند.

این منتقد سینما عنوان کرد : فیلمی هست که قهرمان و ضد قهرمان مدام روبروی هم قرار می گیرند ، برای هم شاخ و شونه می کشند، اسلحه میکشند و بعضا به سمت یکدیگر به انواع مختلف شلیک می کنند از طرفی فیلم در مورد شخصت اثر گذار دفاع مقدس است و محمد بروجردی پشت بی سیم می گوید " دیگه همه راه ها رو بر روی من بستی و فقط راه جنگ مانده " کمااینکه بروجردی اصلا نمی خواهد اسلحه دست بگیرد .

وی افزود : وقتی ما راجع به شخصت های دفاع مقدس فیلم ببینیم ، کتاب بخوانیم و یا رادیو تعریف کند باید یک اتفاقی برایمان بیفتد .

فیلمساز و منتقد سینما گفت : در فیلم غریب خیلی رئال به قضیه نگاه کرده بود؛ به لحاظ صحنه پردازی ، به لحاظ لوکیشن، به لحاظ اکسسواری آن چرک و چقل بودن را نشان داده بود اما تنها فیلمی که توانسته خره من را در حوزه دفاع مقدس بگیرد دوئل درویش بوده است در این فیلم گاهی اوقات به خودت میگی الان زیر پای من منفجر میشود ، الان یک تیری از کنار من رد می شود و تمام کشش های بازیگری ، کشش های قصه ای و فراز و فرود ها همه چیز در آن درست است .

حسن پور اظهار داشت : در فیلم غریب اینچنین نبود و یک جاهایی از قصه می بری و احساس می کنی کار تلویزیونی است البته جسارت به تلویزیون ندارم ولی بحث مدیوم تلویزیون و سینما تفاوت هایی دارد که آدم انها را تشخیص می دهد .

این منتقد سینما بیان کرد : چرا ما دست بگذاریم روی یک شخصیت هایی که میشود مثلا یک مقدار فتیله را بالاتر برد و قصه را قشنگ تر و دراماتیک تر کار کرد که جذابیت های خاص خودش را داشته باشد .

وی اضافه کرد : یک روایت از زندگی چیریکی محمد بروجردی است که اگر کتابش را خوانده باشید ، مستندش را دیده باشید یا اینکه رادیو راجع به محمد بروجردی صحبت کرده باشد متوجه میشوی غریب چیزی را به عنوان یک فیلم سینمایی به من اضافه نکرد و نشان نداد .

علی حسن پور فیلمساز و منتقد سینما در خصوص زاویه فنی و تکنیکی غریب گفت : به لحاظ فنی، حرکت های دوربین، بازی گیری ها که حتی فکر میکنم بازیگر نقش خانم فیلم اولین بار بود که فیلم بازی میکرد و خیلی خوب از عهده آن برآمد و در بازی رها شده بود و درست و درمان با اشل های یک بازیگر خوب ارتباط برقرار کرده بود به طوری که بنظرم حتی می تواند جایزه هم بگیرد همگی خوب بودند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها