علم و ایمان، شادی و رستگاری،کلیدهای اصلی دستیابی انسانها و زندگیها به آرامش و آسایش است و انسانهای باورمند با تکیه بر آنها توانسته و همچنان میتوانند با سختکوشی و عبور از مشکلات و پایداری، خود و زندگیشان را ساخته و برقلههای امن و آرامش صعود کنند. مشکلات و معضلات بشری پایان ناپذیرند، بهویژه در جهان امروز که کفر، فساد و نادرستی با یاری هیولاهای سیاست، ثروت و قدرت به جنگ انسانها، معنویتها، تقواها و ایمانها، شادیها و سلامتها برخاستهاند.
درک و تشخیص نیاز انسانها، زندگیها، جوامع و اعتقاد به حل نابسامانیها و عزم، اراده و اقدام در جهت مقابله باناخواستهها، نادرستها و ناپسندها، نخستین گام اساسی ایمانباوران، شادیآفرینان و امیدواران است. این نکات بنیادین، افزون برتمام انسانها، پیوسته مدنظر متولیان و مسئولان خیراندیش جوامع هم واقع شده و در راه ایجاد امنیت و رفاه و آسایش و آرامش مردم، قدم برداشتهاند. در ایران عزیز نیز این اقدامهای انساندوستانه و خداپسندانه جاری است. در این میان، اهالی فرهنگ و هنر و رسانه با شناخت عالمانه این مهم، با تهیه و ارائه آثار امید و شادیبخش به کمک مردم آمدهاند. رسانههای اجتماعی ازجمله سینما، تئاتر و موسیقی و در رأس آنها رسانهملی در جایگاه پیشتازان عرصه فرهنگ، حرف اول را میزنند. رسانهملی براساس اهداف فرهنگسازی، تبلیغ و ترویج آموزههای دینی و ملی و نشاط بخشی عمومی در مسیر همدلی، تهیه و پخش مجموعههای طنز و کمدی، گامهای تاثیرگذار و مثبت برداشته و توانسته نظر مساعد بینندگان میلیونی صداوسیما را جلب کند. این روند مقبول و مطلوب فقط به تولیدات تلویزیونی محدود نشده و آثار خندهساز رادیویی هم در این راستا، تولید شده و میشود. به همین دلیل است که هرگاه رسانهملی در طول سال، ایام مختلف و مناسبتها با دستهای پر از آثار امیدبخش و شادیآفرین ظاهر شده، از طریق قشرهای گوناگون تماشاگران و بهویژه خانوادهها در جامعه شورونشاط خلق کرده و سریالهای طنزوکمدی آن توانستهاند، مخاطبان بیشمار را با خود همراه کنند. تولید و استقبال از ساختههای جذاب طنز سعید آقاخانی، سیروس مقدم و... در سالهای قبل و زمان بازپخش چندباره آنها، نمایشگر احتیاج همیشگی مردم به آثار قوی و بامحتوا و خندهساز از یکسو و کمبود این نوع تولیدات در سالهای اخیر است. درواقع این مسأله به مفهوم کمکاری سیما دراین عرصه نیست و بینندگان تلویزیون، همچنان و گاهی شاهد آثار طنز و کمدی در تلویزیون هستند. پرسشی که همواره برای دوستداران برنامهها و سریالهای طنز مطرح بوده اینکه، چرا دیگر آنها مجموعههای خوب و قوی طنز و کمدی نمیسازند.
به نظر میرسد پاسخگوی این پرسش، علاوه بر هنرمندان، متولیان رسانهملی هستندکه بااشتیاق درصدد تولید سریالهای فاخر و ارزشمند و با محتوای طنزند. در هرحال، تولید آثار مخاطبپسند و شادیآور در قالب مجموعههای فاخر، مانا و تماشایی طنز و کمدی با رویکردهای انتقادی و اجتماعی سازنده در دستورکار رسانهملی قرار دارد و تولید چند سریال خوب و پخش آنها در مناسبتهای ملی ، دینی و اجتماعی پیشرو، گویای همت مستمر مدیران سیماوصدا و هنرمندان متعهد رسانهملی است و بینندگان و علاقهمندان به فیلمها، برنامهها و سریالهای طنز بهزودی شاهد پخش آثار بهیاد ماندنی دیگر در این عرصه خواهند بود و بازهم با شورواشتیاق پای تلویزیون و برنامههای خوب دلچسب طنز رادیو خواهند نشست و با کسب انرژیهای بیشتر و آگاهی و ایمان فزونتر به ساختن خود، زندگی و ایران پرافتخار خواهند پرداخت.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد