کد خبر: ۱۳۹۱۱۸۹

وقتی می‌گوییم فضای مجازی بر همه ابعاد زندگی ما تاثیر می‌گذارد، نگویید نه. نمونه‌اش همین تتوهایی است که در حال حاضر روی دست و صورت تعدادی زیادی از جوانان خودنمایی می‌کند. میزان زیادی از احساس نیاز به این خط و خطوطی که برخی روی دست و صورت‌شان می‌زنند، به دلیل تبلیغاتی است که در فضای مجازی و از سوی بلاگرها روی این نوع از سبک زندگی و رفتارها صورت می‌گیرد

وقتی نوجوانی با یک گشت کوتاه در فضای مجازی می‌بیند بازیگر مورد علاقه‌اش تتو دارد، فوتبالیستی که مشتاقانه بازی‌هایش را دنبال می‌کند روی دست‌هایش کلی نقش و نگار کشیده‌است و دوستان و همسالانش طرح‌های مختلف را روی گردن و بدن خود تتو کرده‌اند، برای آن‌که از قافله جا نماند تلاش می‌کند او هم این کار را انجام دهد.

زمانی که ما در فضای مجازی مدام در سایت‌هایی بچرخیم که هیچ نظارتی هم روی آنها نیست و حتی تبلیغات رنگ و لعابداری نیز به همراه دارد، خواه ناخواه از رفتار آنها الگو می‌گیریم. نوجوانی که در بدو راه است هم درگیر این فضا شده و حداقل برای کنجکاوی هم که شده دست به امتحان این عمل می‌زند. بنابراین باید به نوجوانان و جوانان آگاهی داد و عواقب و عوارضی را که این خالکوبی‌ها می‌تواند به دنبال داشته‌باشد، برای آنها بازگو کرد. باید جوان یا نوجوانی که مشتاقانه به دنبال حک کردن این نقش و نگارها روی پوست خود است، بداند بعد از مدتی ممکن است از این نقش‌ها پشیمان شود و پاک کردن آنها نیز عواقب خودش را دارد.

در کشورهای دیگر این خالکوبی‌ها برای گروه‌های ضداجتماعی ماند همجنسگرایان، تبهکاران، گروه‌های ضد قانون انجام می‌شود و هرکدام از تصاویر خالکوبی، معنا و مفهوم خاصی برای افرادی که این عمل را انجام می‌دهند، دارد. اما در ایران این‌طور نیست؛ یعنی فرد نه در گروه خاصی عضو است و نه اطلاعی از مفهوم تصویر خالکوبی روی بدنش دارد و حتی عمیقا به عملی که انجام می‌دهد واقف نیست. وقتی او از این مسائل آگاه باشد، حتما برای انجام یا عدم انجام این تتو تصمیم درستی خواهدگرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها