وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ امسال دانش‌آموزان کشور در رشته‌های مختلف ۲۰ مدال طلا را از مسابقات جهانی کسب کردند.
کد خبر: ۱۳۹۰۰۲۶

به گزارش جام جم آنلاین، یوسف نوری ظهر جمعه در مراسم آغاز عملیات احداث مدرسه دارالفنون در اردبیل اظهار کرد: ما بر اساس تعهدات انقلابی خود وارد عرصه شدیم و سعی ما بر این است تا خلق ثروت را با تربیت نسل آینده برای کشورمان انجام دهیم.

وی به حضور ۲ چهره موفق استان اردبیل در شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در عرصه فرهنگی و تربیتی، استان اردبیل مفاخر ارزشمندی دارند که باید قدر آنها را بیشتر بدانیم.

وزیر آموزش و پرورش از تعهدات دولتی برای تأمین منابع مورد نیاز آموزش و پرورش خبر داد و تصریح کرد: امسال ۲۰۰ هزار میلیارد تومان منابع برای آموزش و پرورش پیش‌بینی شده و در کنار آن در سفر استانی رئیس جمهور نیز ۲۱ هزار میلیارد تومان به تصویب رسیده است.

نوری به اجرای طرح رتبه‌ بندی معلمان با ۳۸ هزار میلیارد تومان منابع اشاره کرد و افزود: ما متعهد هستیم تا تمام تعهدات مالی آموزش و پروش را به سرانجام برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اولین مؤلفه در حکمرانی، مشارکت دادن مردم است و قطعاً با مشارکت دادن مردم می‌توانیم در عرصه‌های مختلف به ویژه در امر مدرسه‌سازی موفق عمل کنیم.

۵۰ درصد مدرسه‌های کشور را خیرین ساختند

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: خیرین با اقدام جهادی و انقلابی خود ۵۰ درصد مدارس کشور را احداث کردند و این حرکت خود اثر تربیتی ارزشمندی به همراه دارد.

نوری با بیان اینکه خیرین با قوت و قدرت در این عرصه به شکل تأثیرگذار ورود پیدا کرده‌اند، ادامه داد: در سال‌های گذشته دانش‌آموزان با استعداد کشور هفت مدال طلا کسب کرده بودند که این تعداد مدال‌آوری در سال‌جاری به ۲۰ مدال طلا در میادین جهانی ارتقا یافته است.

وی با قدردانی از بانک عامل در انجام مسئولیت اجتماعی برای ساخت مدرسه دارالفنون در استان‌های مختلف به ویژه اردبیل بیان کرد: ساخت چنین مجموعه‌های فاخر به شناسایی و تربیت نسل ارزشمند کمک کرده و ما به وجود دانش‌آموزان با اخلاق و ارزش معنوی افتخار می‌کنیم.

دانش‌ آموز اول ابتدایی می‌تواند تدریس ریاضی کند

وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود اظهار کرد: دانش‌آموزان ما امروز آن قدر توانایی دارند که حتی در مقطع اول ابتدایی نیز به راحتی می‌توانند ریاضی تدریس کنند.

نوری جوانان امروز را میدان‌داران اصلی عرصه تعلیم و تربیت به عنوان نسل جستجوگر معرفی کرد و گفت: این نسل باید مورد تکریم و تجلیل قرار گیرند و الگوی کارآمدی را برای آنها به شکل شایسته بچینیم.

وی افزود: قطعاً با سرمایه‌گذاری در حوزه تعلیم و تربیت می‌توانیم بهتر از این در این عرصه موفق عمل کنیم.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها