به گزارش جام جم آنلاین همدان، دکتر حسین رضوان شنبه ۱۲ آذرماه در آیین نواختن زنگ پژوهش و فناوری در دبیرستان دخترانه متوسطه دوم هجرت شهر همدان، اظهار کرد: اگر قدرت حل مسأله در دانشآموزان تقویت نشود در دانشگاهها هیچ اتفاقی نمیافتد. روحیه پرسشگری در دانشآموز باید تقویت شود و اگر دانشآموزان با این روحیه آموزش ببینند از هر مسألهای که پیرامون آن وجود دارد، راحت نمیگذرند.
وی با بیان اینکه باید به دانشآموزان قدرت حل مسئله بدهیم چراکه باید بتوانند به مسائل خود فکر و حل کنند، افزود: پژوهشگر بودن به یکباره صورت نمیگیرد، از همین دوران دانشآموزی باید روحیه پژوهشگری آموزش داده شود. اگر به پژوهش اهمیت ندهیم باید بپذیریم فقط مصرف کننده باشیم و راه حل مشکلاتمان را از افراد دیگری بخواهیم.
رضوان با بیان اینکه جامعهای که پژوهش نداشته باشد، مصرف کننده است، مطرح کرد: تمام علوم دنیا در شاخههای مختلف به وسیله پژوهش محقق شدند و اگر پژوهش وجود نداشته باشد هیچ علمی به وجود نمیآید و گسترش پیدا نمیکند.
وی ادامه داد: اگر نتوانیم تحقیق کنیم نمیتوانیم مشکلاتمان را حل کنیم و باید از افراد دیگری بخواهیم که مشکلاتمان را حل کنند. برای اینکه بتوانیم مشکلاتمان را حل کنیم باید تحقیق کنیم.
رئیس دانشگاه بوعلیسینا در پایان تأکید کرد: مسئولان آموزشوپرورش به دنبال چاپ مقاله ISI نباشند، در آموزشوپرورش باید روحیه پژوهشگری ایجاد شود و دانشآموزان را پژوهشگر تربیت کرد.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
علی میرزابیگی، در گفت و گو با «روزنامه جامجم»:
«جامجم» روشهای مواجهه با کودکان در فضای مجازی و ضرورت سواد رسانهای بزرگترها را بررسی کرده است
درگفتوگو با دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور بررسی شد