قدرت حل مسأله در دانشجویان به شدت کاهش پیدا کرده است

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: قدرت حل مسأله در دانشجویان به شدت کاهش پیدا کرده بنابراین باید بتوانیم در دوره‌های دبیرستان و راهنمایی قدرت حل مسأله را به دانش‌آموزان یاد بدهیم.
کد خبر: ۱۳۸۹۲۲۵

به گزارش جام جم آنلاین همدان، دکتر حسین رضوان شنبه ۱۲ آذرماه در آیین نواختن زنگ پژوهش و فناوری در دبیرستان دخترانه متوسطه دوم هجرت شهر همدان، اظهار کرد: اگر قدرت حل مسأله در دانش‌آموزان تقویت نشود در دانشگاه‌ها هیچ اتفاقی نمی‌افتد. روحیه پرسشگری در دانش‌آموز باید تقویت شود و اگر دانش‌آموزان با این روحیه آموزش ببینند از هر مسأله‌ای که پیرامون آن وجود دارد، راحت نمی‌گذرند.

وی با بیان اینکه باید به دانش‌آموزان قدرت حل مسئله بدهیم چراکه باید بتوانند به مسائل خود فکر و حل کنند، افزود: پژوهشگر بودن به یکباره صورت نمی‌گیرد، از همین دوران دانش‌آموزی باید روحیه پژوهشگری آموزش داده شود. اگر به پژوهش اهمیت ندهیم باید بپذیریم فقط مصرف کننده باشیم و راه حل مشکلاتمان را از افراد دیگری بخواهیم.

رضوان با بیان اینکه جامعه‌ای که پژوهش نداشته باشد، مصرف کننده است، مطرح کرد: تمام علوم دنیا در شاخه‌های مختلف به وسیله پژوهش محقق شدند و اگر پژوهش وجود نداشته باشد هیچ علمی به وجود نمی‌آید و گسترش پیدا نمی‌کند.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم تحقیق کنیم نمی‌توانیم مشکلاتمان را حل کنیم و باید از افراد دیگری بخواهیم که مشکلاتمان را حل کنند. برای اینکه بتوانیم مشکلاتمان را حل کنیم باید تحقیق کنیم. 

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در پایان تأکید کرد: مسئولان آموزش‌وپرورش به دنبال چاپ مقاله ISI نباشند، در آموزش‌وپرورش باید روحیه پژوهشگری ایجاد شود و دانش‌آموزان را پژوهشگر تربیت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
اجتهاد زنان سیره عُقلاست

درگفت‌وگو با رئیس دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا ابعاد بیانات رهبر انقلاب درخصوص تقلید زنان از مجتهد زن را بررسی کرده‌ایم

اجتهاد زنان سیره عُقلاست

نیازمندی ها