مدیرجهادکشاورزی شهرستان کرمان خبرداد:

آغاز برداشت کینوا از مزارع کشت قراردادی در بخش راین

مانورترویجی مقابله با کرم خراط با حضور مسئولین ادارات تولیدات گیاهی وترویج شهرستان کرمان،کارشناسان و رئیس مرکز جهاد کشاورزی راین،دهیار و رئیس شورا و جمعی از کشاورزان و بهره برداران در روستای دودران بخش راین برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۸۶۶۰۴

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛رئیس مرکز جهادکشاورزی راین اظهار داشت:کرم خراط یکی از مهمترین آفات است که متاسفانه جمعیت آفت در روستای دودران افزایش یافته است.

حسنخانی،هدف از برگزاری مانور را آگاهی بخشی به کشاورزان و بهره برداران در خصوص اهمیت مبارزه اصولی و گروهی در منطقه دانست و افزود:آفت کرم خراط یا پروانه فری به 74 گونه گیاهی از جمله درختان مثمر و غیر مثمر مانند گردو،زیتون،انار،انگور،سیب،به، گلابی،مرکبات،بیدمشک،نارون وبلوط حمله و از سرشاخه ها،تنه و میوه تغذیه می کند.

وی با اشاره به اینکه کرم خراط در ایران هر یک یا دو سال یک نسل دارد،ابراز داشت:مهمترین دلایل افزایش این آفت خشکی و افزایش دما و نداشتن زمستانهای سردو یخبندان،تنش تغذیه و آبیاری،کاهش فعالیت دشمنان طبیعی،نقل وانتقال نهال آلوده وعدم رعایت بهداشت باغ و هرس درختان است.

وی اذعان داشت:همچنین در این مانور مقرر شد با هماهنگی واحد حفظ نباتات مدیریت شهرستان کرمان و با همکاری نیروهای بسیج و اهالی دودران و نظارت کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی مانوری در جهت شناسایی درختان آلوده و کنترل آفت صورت گیرد.

لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم کارگاه آموزشی ترویجی آشنایی با کرم خراط و روشهای اصولی پیشگیری و مبارزه با آفت تشکیل شد و ضمن آموزش درخصوص بیولوژی،دامنه میزبانی،علائم خسارت و روش مبارزه با آفت،مدعوین به صورت عملی با آماده سازی ترکیب سم و نحوه استعمال آن بر روی درختان آشنا شدند و در پایان به سوالات مطرح شده پاسخ داده شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها