
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
به همین دلیل شرکت های بسیاری هستند که نرم افزار CRM را در کشور ارائه می دهند به همین دلیل انتخاب بهترین نرم افزار CRM از بین نرم افزارهای متنوع کار سخت و دشواری برای افراد می باشد.
در ادامه قصد داریم با بررسی کامل تمام جوانب و کارکردی مبحث سی آر ام، دیدگاه جامعی برای شما در خصوص شناخت این پارادایم مدیریتی در هدایت مشتری و بازاریابی کسب و کار به شما کمک کنیم. پس برای آشنایی با نرم افزار سی آر ام و کاربردهای آن تا انتهای مقاله، در سایت حسابدارا همراه ما باشید.
نرم افزار CRM چیست؟
نرم افزار CRM مخفف (Customer Relationship Management) می باشد که به معنای مدیریت ارتباط مشتری است که مجموعه ای از ابزار ها را در اخیار شما قرار می دهد تا افراد بتوانند مشتری های خود را مدیریت و ارتباط بهتری برای سود آوری بیشتر ایجاد کنند. نرم افزار CRM به سازمان ها در جهت استفاده از اطلاعات به روز، هوش سازمان را در قبال مشتریان در فرایند بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش افزایش می دهد. با داشتن یک نرم افزار CRM خوب و کارآمد شما می تواند برای حفظ ارتباط با مشتریان خود برنامه ریزی دقیقی داشته باشند.
استفاده از نرم افزار سی ار ام مزایای بیشماری برای سازمان ها و همینطور شرکت ها فراهم می کند. تمام افراد می دانند که مهم ترین دارایی یک سازمان مشتریان آن است که با استفاده از نرم افزار سی ار ام می توانید در حفظ مشتریان فعلی و ترغیب آنان به خرید مجدد که هدف اصلی تمام سازمان ها می باشد به راحتی اقدام فرماید که این موضوع می تواند برای یک شرکت و سازمان بسیار سودمند و در روند کاری آنها بسیار تاثیر گذار باشد.
هر استراتژی CRM می تواند تصویر کلی از مشتریان را به شما ارائه بدهد و شما می توانید هر چیزی که نیاز دارید را از این طریق از داخل نرم افزار بدست بیاورید. یک نرم افزار حرفه ای سی آر ام قابل تنظیم است که می تواند به شما تاریخچه ارتباطات قبلی شما را با مشتریان، وضعیت سفارشات آنها و خدماتی را که به مشتریان خود ارائه دادید را برای شما نمایش دهد. همانطور که گفت شد شما با داشتن یک نرم افزار CRM می توانید کسب و کار آسان تر و همینطور پر درآمد تری را برای خود داشته باشید.
نرم افزار CRM چه کاربرد هایی دارد؟
دلایل بسیار زیادی وجود دارد که چرا یک کسب و کار می خواهد استراتژی CRM را برای کمک به بهبود عملکرد کسب و کار خود اتخاذ کند. هدف اصلی مدیریت ارتباط با مشتری کمک به یک کسب و کار برای بهبود روابط خود با مشتریان است. برای شرکت ها و سازمان های بزرگ و کوچک، نظرات مشتریان عاملی حیاتی در حفظ و به دست آوردن تعداد فروش بیشتر می باشد. اگر کسب و کاری در جلب رضایت مشتریانش کوتاهی کرده باشد و مانع به دست آوردن مشتریان جدید و وفادار شده باشد با مدیریت ارتباط با مشتری به بازگرداندن آنها به مسیر موفقیت کمک می کند.
شما می توانید از نرم افزار CRM برای پیگیری داده ها، تعاملات و یادداشت های مربوط به مشتری استفاده کنید. اطلاعات همگی در نرم افزار سی آر تی در پایگاه ذخیره شده اند و برای کارمندان قابل دسترس می باشند. یک نرم افزار سی آر ام به زبان ساده از طریق برنامه ریزی، امورات بخش بازاریابی، اتوماسیون، فروش، خدمات مشتری و حسابداری را روی غلتک می اندازد که هر شرکت و سازمانی نیازمند یک نرم افزار CRM برای مدیریت امور خود می باشد.
نرم افزار سی ار ام به شما کمک می کند که با سازماندهی مشتریان بالقوه خود و ایجاد یک رابطه قوی تر با مشتری ها قدیمی، مشتریان جدید پیدا کنید و به مشتری های جدید خود بفروشید. نرم افزار سی ار ام تمام اطلاعات مشتری ها را در یک واحد یکپارچه جمع آوری می کند و کلیه جزئیات مرتبط با مشتری از جمله سوابق ارتباطی با آن ها، لیست قراردادها و معاملات، قرار ملاقات ها، یادداشت ها و سایر پیگیری ها را می توان در یک نمای یکپارچه مشاهده نمود.
نرم افزار CRM چه کمکی به کسب و کار شما می کند؟
بهبود محصولان و خدمات: یک نرم افزار سی آر ام خوب اطلاعات را ار منابع مختلف کسب و کار شما و حتی اطلاعات خارج از کسب کار شما را جمع آوری می کند. از این طریق به عنوان یک موتور گوش کننده، بینش هایی که مشتریان در مورد احساساتشان نسبت به سازمان شما می گویند، ارائه می دهد. در نتیجه شما می توانید خدمات و محصولات خود را بهبود دهید و همینطور مشکلات و شکاف ها را شناسایی کرده و آنها را رفع کنید.
بهبود نتایج خدمات مشتریان: شما با استفاده از یک نرم افزار سی آر ام می توانید کیفیت خدمات خود را افزایش داده و نتایج بهتری در خدمات مشتری داشته باشید. سرعت رسیدگی به مشکلات مشتریان می تواند در افزایش کیفیت خدمات شما بسیار تاثیر گذار و همینطور بازگشت مشتریان قدیمی و خرید دوباره آنها می تواند خیلی در روند کسب و کار شما تاثیر گذار باشد. پس با داشتن یک نرم افزار خوب برای بهبود خدمات خود می توانید به کسب کار خود رونق بدهید.
مدیریت ارتباط با مشتری: مدیریت ارتباط با مشتری یک فناوری خیلی مهم در کسب و کار ها می باشد که کمک می کند تا روابط خود را با مشتریان با هدف افزایش وفاداری مشتری، ارتباطات، سود و عملکرد داخلی و خارجی یک کسب و کار ایجاد و بهبود بخشند. به هر حال، وفاداری و حفظ مشتری برخی از مهم ترین مولفه ها برای ایجاد سود بیشتر می باشد. نرم افزار CRM با جمع آوری و ذخیره اطلاعات در یک کسب و کار و پیگیری مواردی مانند داده های مشتری به فروش بیشتر شرکت کمک می کند.
دسترسی سریع و آسان به اطلاعات مشتری: مهم ترین کاربرد نرم افزار CRM این است که اطلاعات کمی و کیفی مشتریان را در خود ذخیره می کند. از این طریق شرکت ها و سازمان ها به راحتی می توانند اطلاعاتی راکه قبلا مشتریان در اختیار شما قرار دادند را به همراه تاریخچه تعاملات مشتری به سادگی بررسی کنید. به جرعت می توان گفت CRM جامع ترین و کامل ترین نرم افزار سازمانی است که قابلیت ها و داده های مختلف و متنوعی را در خود جای داده است.
کلام آخر
در این مقاله ای که خواندید سعی کردیم شما عزیزان را با نرم افزار CRM آشنا سازیم و اطلاعات مفید در مورد کاربرد های نرم افزار CRM و تاثیرات آن بر کسب و کار ها، شرکت ها و سازمان ها را برایتان شرح دهیم. از شما همراهان گرامی سپاسگزاریم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.
منبع: حسابدارا (https://hesabdara.com/)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
«جامجم» در گفتوگو با عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به بررسی اثرات منفی حفر چاههای عمیق میپردازد
سخنگوی صنعت آب در گفتوگو با جامجم: