بعد ازتماشای تیتراژ کارتون که حال و هوای معرفی شخصیت های داستان را داشت،چشممان به ساکنین جنگلی می افتاد که حیوانات بدجنس آن شیپورچی(گرگ) و دارودسته اش یعنی خرس قهوه ای و روباه بودند وشخصیت های مثبت آن هم اکثرساکنین دهکده و صد البته پسرشجاع (سگ آبی)و دوستانش خرس مهربان وخانم کوچولو.
کد خبر: ۱۳۸۱۹۹۰
نویسنده مریم فلاح
تعداد بازدید : 361


در هر قسمت،پسر شجاع با یک ماجرای تازه روبرومی‌شد وبه کمک هوش وذکاوت مثال زدنی که داشت به تنهایی و یا به کمک دوستانش مشکل را حل می‌کرد البته ویژگی بارز این سگ آبی شجاعتش بود و اینکه حاضر نبود زیر بار خواسته های نا به جای حیوانات ظالم برود.

شجاعت این سگ آبی جوان کمتراز زورو نبود.هزار بار شاهد بودیم که از کوه سیاه بالا رفت تا از دامنه پر خطر آن گیاهی دارویی را برای درمان خانم کوچولو بچیند،حالا بماند که ماجرای خانم کوچولوهم اصلا مشکوک بود! پدر پسرشجاع را یادتان هست؟ همیشه او را در حال کشیدن پیپ و خواندن روزنامه! می دیدیم.

این کارتون با نام اصلی «ماجراهای دون چاک» اولین بار سال ۱۹۷۵ از تلویزیون ژاپن پخش شد. این انیمه ژاپنی به کارگردانی مشترک «کازویوکی اوکاسِکو» و «کوزو ناکاگاکی»، محصول استودیو Knack است. در بین کشورهای اروپایی بیشترین استقبال از "پسر شجاع" را تماشاگران فرانسوی و ایتالیایی داشتند.

غلامعلی افشاریه اوایل دهه 60 مدیریت دوبلاژ این کارتون را برعهده گرفت. پرویز ربیعی (پدر پسر شجاع)، نادره سالارپور/مهوش افشاری(پسرشجاع)،مهین برزوئی(خانم کوچولو)،ناهید امیریان(خرس مهربون)،تورج نصر(شیپورچی)،جواد پزشکیان(خرس قهوه ای)،(اصغر افضلی(روباه)و پرویز نارنجی‌ها(دکتر) از جمله هنرمندانی بودند که صدای آنها را به جای شخصیت های این کارتون دوست داشتنی می شنیدیم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها