در دنیای امروز که ما در آن زندگی می‌کنیم، تکنولوژی روبه‌پیشرفت چشمگیری است و هرروز تغییراتی در دنیا به وجود می‌آورد. حضور تکنولوژی باعث آسان شدن بسیاری از کارها برای انسان‌ها شده است. زمانی‌که بحث از تکنولوژی می‌شود، صرفاً منظور ابزار و لوازم نیست؛ تکنولوژی بر مشاغل نیز تأثیر فراوانی گذاشته است و می‌توان گفت گاهی نیز موجب ظهور کارآفرینان شده است.
کد خبر: ۱۳۷۸۵۷۱

قطعاً نام نتورکر را شنیده‌اید و از خود پرسیده‌اید نتوکر چیست؟ نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه‌ای، ازجمله مشاغلی است که در تمام دنیا ازجمله آمریکا و کشورهای اروپایی، مورداستقبال فراوانی قرارگرفته است. در ایران این حرفه تقریباً نوپا است و چند سالی است که بحث داغ محافل است. می‌توان گفت نتورک مارکتینگ نوعی کارآفرینی محسوب می‌شود. با ورود به این حرفه می‌توان کارآفرینی کرد و افرادی را به دنبال کار هستند، به این سمت هدایت کرد. افراد بسیاری در این حرفه به موفقیت رسیده‌اند و حتی اسم‌ورسمی پیداکرده‌اند. احد عظیم زاده یکی از موفق‌ترین کارآفرینان ایرانی است که موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است؛ کمتر کسی وجود دارد که در حوزه کارآفرینی، نام احد عظیم زاده را نشنیده باشد.

 

اگر به کارآفرینی و موضوعات مرتبط با آن علاقه‌مند هستید توصیه می‌کنم حتماً سری به وب‌سایت‌هایی مانند فرچون، فوربز، دانشگاه کسب و کار، بیزینس اینسایدر و هاروارد بیزینس ریویو بزنید و اطلاعات خودتان را در موضوعات کارآفرینی، استارتاپ، سرمایه‌گذاری و توسعه فردی بالا ببرید. این دانشگاه رسانه‌ای تخصصی در حوزه کارآفرینی است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد. شما می‌توانید به کمک این دانشگاه ، اطلاعات خود را در هر دو حوزه کارآفرینی و نتورک مارکتینگ بالا ببرید و به‌سرعت فعالیت خود را شروع کنید و به موفقیت‌های بزرگی دست‌یابید.

نتورکر چیست؟

قدمت نتورک مارکتینگ در جهان به 70 سال می‌رسد. بااینکه این حرفه سال‌ها است وجود دارد، بااین‌حال هنوز افرادی هستند که اطلاعات خاصی درباره آن ندارند. به نقل از احد عظیم زاده: بازاریابی شبکه‌ای نوعی کارآفرینی محسوب می‌شود که فرد، صاحب‌کار خودش است. بعد از تولید، فروش محصولات مهم‌ترین دغدغه تولیدکنندگان است. شرکت‌ها بعد از تولید و عرضه محصولات به بازار، برای فروش به تبلیغ نیاز دارند؛ انجام تبلیغات نیازمند هزینه‌های بسیاری است؛ در این میان نیز باید سهمی برای دلالان و خرده‌فروشان در نظر بگیرند.

شرکت‌ها در نتورک مارکتینگ، مصرف‌کنندگان را به کار دعوت می‌کنند. مفهوم نتورکر در اینجا شکل می‌گیرد که مصرف‌کننده تبدیل به فروشنده می‌شود و در قبال فروش محصول، سودی کسب می‌کند. در نتورک مارکتینگ هزینه دلالان و تبلیغات حذف می‌شود و عملکرد بهتری برای فروش محصولات یک شرکت به وجود می‌آید.

در ابتدا یک فرد محصولات را برای مصرف شخصی خریداری می‌کند و درصورتی‌که از آن‌ها رضایت داشته باشد به  خانواده، دوستان و آشنایان نیز معرفی می‌کند. شخص با فروش هر محصول پورسانت دریافت می‌کند و افرادی را به‌عنوان زیرگروه به شرکت معرفی می‌کند؛ با فروش محصولات توسط زیرگروه‌ها، پورسانتی به شخص تعلق می‌گیرد.

شکست در نتورک مارکتینگ و رها کردن آن

برخی افراد در نتورک مارکتینگ موفق نمی‌شوند و در آغاز شکست می‌خورند. شکست، آن‌ها را از ادامه این راه بازمی‌دارد. برخی از دلایلی که احد عظیم زاده برای شکست نتورکرها که کارآفرینان نوپایی هستند ارائه کرده، به شرح زیر است:

نتورک نوعی کارآفرینی است نظرِ احد عظیم زاده درمورد بازاریابی شبکه‌ای

  1. این افراد به کار فروش علاقه‌ای ندارند و  کار را جدی نمی‌گیرند. فروش محصولات را دوست ندارند و به این حرفه به‌عنوان یک سرگرمی نگاه می‌کنند. در زمان‌های بیکاری به‌جای تمرکز بر کار به تفریح مشغول می‌شوند.

  2. این دسته از افراد به همه‌چیز شک دارند و نمی‌توانند اعتماد کنند و حاضر به‌صرف هزینه برای کارشان نیستند.

  3. حضور در این حرفه به مطالعه و دانش به‌روز نیاز دارد. این اشخاص برای عملکرد بهتر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر نیستند؛ درصورتی‌که می‌توان به مراجعه به دانشگاه کسب و کار، به بسیاری از اطلاعات مفید دست‌یافت.

  4. این افراد معاشرتی نیستند و بسیار خجالتی‌اند و اعتمادبه‌نفس کافی برای معرفی محصولات را ندارند؛ این شخصیت آن‌ها باعث می‌شود زود خسته و ناامید شوند.

  5. عده‌ای گمان می‌کنند از بدو ورود به پورسانت خوبی می‌رسند؛ درحالی‌که نتورک نیاز به صبر و پشتکار دارد.

  6. افرادی که شخصیت وابسته دارند و به کمک دیگران نیاز دارند؛ درحالی‌که نتورکر رئیس خودش است و تنها خودش می‌تواند برای موفقیت به خودش کمک کند.

تفاوت نتورکرها با بازاریابان سنتی

بازاریابان سنتی بعد از یافتن مشتری و فروش محصول کارشان پایان می‌یابد و در ادامه با مشتری ارتباطی ندارند. کار بازاریابان سنتی فقط پیدا کردن مشتری و فروش محصول به آن‌ها است. فعالیت نتورکرها با بازاریابان سنتی اندکی متفاوت است و می‌توان گفت آن‌ها شرایط بهتری دارند. نتورکر مشتری را پیدا می‌کند و بعد از فروش محصول به مصرف‌کننده، ارتباط خود را با او ادامه می‌دهد. پس از مصرف محصولات توسط مشتری و رضایت او، مرحله بعدی کار نتورکر آغاز می‌شود. در این بخش، نتورکر مشتریان را به این تجارت دعوت می‌کند.

نتورک نوعی کارآفرینی است نظرِ احد عظیم زاده درمورد بازاریابی شبکه‌ای

این ساختار، بازار داغی ایجاد می‌کند که نتورکرها علاوه بر پیدا کردن مشتری و با حفظ ارتباط با آن‌ها، می‌توانند مصرف‌کنندگان را نیز وارد فضای کار کنند. این چرخه به‌صورت هرمی ادامه خواهد داشت. با بزرگ شدن این هرم و افزایش تعداد زیرگروه‌ها، درآمد نتورکر نیز افزایش پیدا می‌کند. ساخت این هرم به زمان و صبر نیاز دارد و یک‌شبه به‌دست نمی‌آید. اگر نیازمند آموزش‌هایی کامل هستید، دانشگاه کسب و کار برای کارآفرینی در بازاریابی شبکه‌ای در کنار شما خواهد بود تا به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کنید.

سخن پایانی

ورود مشاغل جدید با حضور تکنولوژی، مخاطبان و طرفداران خاص خود را پیداکرده‌اند. برخی از این مشاغل به‌نوعی کارآفرینی محسوب می‌شوند؛ نتورک مارکتینگ یکی از این حرفه‌ها محسوب می‌شود که قدمتی ۷۰ ساله در تمام کشورها مخصوصاً اروپا و آمریکا دارد. این حرفه در ایران نیز رواج پیداکرده است. شرکت‌ها برای فروش محصولات باید هزینه‌ای به‌عنوان تبلیغ و هزینه‌ای برای واسطه‌ها و دلالان در نظر بگیرند. تولیدکنندگان به‌جای صرف پول خود برای تبلیغ و دلالان، از مصرف‌کنندگان کمک می‌گیرند. مصرف‌کنندگان بعد از خرید و مصرف، در صورت رضایت از محصولات می‌توانند خودشان به‌صورت مستقل این محصولات را به فروش برسانند و بابت آن پورسانت دریافت کنند.

یکی از جذاب‌ترین موارد در نتورک مارکتینگ این است که نتورکرها با تشکیل گروه و جذب افراد برای حضور در این کار نیز پورسانت دریافت می‌کنند. افرایش تعداد و فعالیت زیرگروه‌های بازاریابان شبکه‌ای، درآمد آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. به نقل از احد عظیم زاده این روند به حدی ادامه پیدا می‌کند که یک نتورکر موفق، دیگر نیازی به فروش چندانی نخواهد داشت و می‌تواند از فعالیت زیرمجموعه‌های خود، به سود هنگفتی برسد.

دانشگاه کسب و کار رسانه‌ای تخصصی در حوزه کارآفرینی است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد. این دانشگاه برای کارآفرینی در نتورک مارکتینگ در خدمت شما است. شما می‌توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی http://businessuni.net/از رازهای موفقیت افراد بزرگی چون احد عظیم زاده مطلع شوید؛ سپس با الگو گیری از روش فعالیت این بزرگان، به موفقیت‌های بی‌شماری دست‌یابید. لازم به ذکر است که این دانشگاه تمامی اطلاعات موردنیاز شما برای کارآفرینی و نتورک مارکتینگ را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

دانشگاه کسب و کار | Businessuni.net

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها