فارس: رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: کمیسیون ویژه ای برای اصلاح کارشناسی قانون اتاق بازرگانی، ازآغاز دور جدید فعالیت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۳۷۸۰۱

محمد نهاوندیان در حاشیه اجلاس مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عراق در پاسخ به این سوال که با توجه به تاکید وزیر بازرگانی برای اصلاح قانون اتاق های بازرگانی، اتاق ایران چه اقداماتی در این زمینه انجام داده است، افزود: یکی از بندهای برنامه چهارده گانه ای که در هیات نمایندگان مطرح شد، بر لزوم اصلاح قانون اتاق نیز تاکید داشت لذا با توجه به فضای اقتصادی جدید اتاق بازرگانی باید برای برعهده گرفتن وظایف جدید خود را آماده کند که برای این منظور نیز به قانون جدید نیاز است.
نهاوندیان از تشکیل کمیسیون ویژه برای بررسی کارشناسی نحوه اصلاح قانون اتاق بازرگانی خبرداد و تصریح کرد: این کمیسیون بلافاصله بعد از آغاز دور جدید فعالیت اتاق بازرگانی تشکیل شده و در حال حاضر مشغول تهیه و تدوین آیین نامه و قانون جدید اتاق است.
وی درباره اقدامات آتی اتاق ایران برای تحقق اهداف برنامه چهارم توسعه در زمینه دستیابی به جهش صادراتی گفت: با توجه به فضای جدید اقتصادی که در کشور فراهم شده عمده اقدامات اقتصادی بر عهده فعالان این بخش قرار می گیرد و اتاق بازرگانی به عنوان نهادمدنی فعالان اقتصادی وظیفه دارد در زمینه فرصت های تجاری، سرمایه گذاری در سایر کشورها و نیز ایران، اطلاع رسانی به موقع و جامعی را انجام دهند .
وی با تاکید بر لزوم تقویت بنگاههای اقتصادی برای ورود به بازار جهانی خاطرنشان کرد: علاوه بر انجام اطلاع رسانی به موقع ضروری است تا واحدهای اقتصادی کشورمان حضور قوی تری در عرصه های مختلف داشته باشند که معتقدم زمینه های این حضور موفق باید از سوی اتاق های مشترک و در راس آن اتاق بازرگانی ایران به عنوان کانون تشکل های بخش خصوصی فراهم شود.
نهاوندیان گفت: در مرحله دوم کمک به انجام جهش صادراتی، باید زمینه های تشکل یافتگی واحدهای اقتصادی بخش خصوصی فراهم شود و ریسک سرمایه گذاری فعالیت اقتصادی کاهش یابد که در این زمینه نیز اتاق بازرگانی می تواند نقش موثری ایفا کند.
به گفته رییس اتاق بازرگانی برای دستیابی به اقدامات مذکور ضروری است نهادهایی به وجود آید تا زمینه های تسهیل تجارت و کاهش ریسک را فراهم کنند.
وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی به عنوان سخنگوی فعالان اقتصادی باید نقاط کند کننده و موانعی را که بر سرراه تجارت و صنعت وجود دارد با قوای سه گانه مطرح کند و از نقش مشاور سه قوه خود برای مقررات زدایی استفاده کند.
نهاوندیان همچنین با تاکید بر اهمیت حضور تجار ایرانی در بازار عراق، خاطرنشان کرد: کشورمان باید از فرصت های ایجاد شده در عراق استفاده کرده و با سرمایه گذاری مشترک در بازسازی عراق و ایجاد امنیت پایدار از طریق ایجاد اشتراک منافع اقتصادی مشارکت کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها