مدیر کل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر؛

به مشکلات پرونده های معدنی رسیدگی شد

نماینده مردم  دشتستان در مجلس شورای اسلامی؛

اشتغال پایدار با توسعه صنعت خرما

۱۳مرداد میز ملی خرما در استان بوشهر برگزار می شود .خرما محصول استراتژیک استان بوشهر  بیش از ۶میلیون اصله نخل افزون بر آورده اقتصادی مهم در اشتغال پایدار این استان نفتی  نقش قابل توجهی دارد
کد خبر: ۱۳۷۴۳۴۹

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر و به نقل از ابراهیم رضایی،نماینده مردم دشتستان:۱۳مرداد میز ملی خرما در استان بوشهر برگزار می شود .خرما محصول استراتژیک استان بوشهر  بیش از ۶میلیون اصله نخل افزون بر آورده اقتصادی مهم در اشتغال پایدار این استان نفتی  نقش قابل توجهی دارد.

برای توسعه و رونق این صنعت سود ده اقدامات و پیگیری های زیادی در سطح ملی و استانی انجام شده و یا در حال برنامه ریزی برای اجرا قرار دارد.

 یکی از اقدامات اجرایی در این حوزه اعلام همکاری شهرداری تهران برای عرضه خرما استان بوشهر در  میادین میوه و تره‌بار تهران است . در حال حاضر در کلانشهر تهران ۲۶۰ میدان میوه و تره‌بار فعال است که نقش مهمی در عرضه خرمای استان بوشهر به بازارهای مختلف دارند.

یکی از دغدغه و نگرانی کشاورزان نخل‌دار استان  فروش محصول با قیمت مناسب است.سال گذشته نخل‌داران استان بوشهر دچار مشکلاتی در عرضه و فروش خرما با قیمت مناسب شدند که امید می‌رود امسال تکرار نشود.

رضایتمندی کشاورزان و فعالان عرصه تولید و فرآوری خرما از اهداف اصلی   در مسیر تلاش و پیگیری مسئولان برای تحقیق این مهم است . در آستانه برداشت محصول خرما استان بوشهر قرار داریم که برای وضعیت مناسب و پایدار محصول با قیمت مناسب و رضایت فعالان این حوزه از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

۱۳مرداد شاهد  تشکیل میز ملی خرما در دشتستان خواهیم بود .جهت گیری  تصمیم‌گیری ها در میز ملی خرما باید به سمت رفع نگرانی کشاورزان و فعالان این عرصه و صاحبان صنایع فرآوری خرما برود.

افزون بر این در نشست‌هایی که با وزیران و معاون وزارتخانه‌های کشاورزی،صمت و خارجه داشتم  آمادگی همکاری برای رفع مشکل کشاورزان، صاحبان کارگاه و صنایع فرآوری و صادرکنندگان اعلام کردند.همچنین  همکاری رئیس سازمان تعاون روستایی در این عرصه بسیار مهم و ضروری خواهد بود . لازم است در میز ملی خرما دشتستان، خریداران و فروشندگان عمده کشور، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مسئولان میادین میوه و تره‌بار دعوت شوند.

برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات محصول خرما استان بوشهر از راهبردهای موثر در زمینه توسعه صنعت خرما است.همه ظرفیت‌ها پای کار هستند که لازم است کنسرسیوم یا اتحادیه‌ای برای تحقق این مهم شکل بگیرد.

 با توجه به این که قیمت خرما استان بوشهر در تهران نسبت به استان بوشهر به علت چرخه دلالی و واسطه گری  غیر قابل قیاس است باید در عرضه محصول کشاورزان دست واسطه‌ها حذف شود تا سود اصلی نصیب کشاورزان، صاحبان صنایع و کارگاه‌های بسته‌بندی و فرآوری خرما شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها